Key Account Manager Ophthalmologie

TalentMark

  • Hoofddorp, Noord-Holland
  • Vast
  • Voltijds
  • 16 dagen geleden
  • Sales
  • Netherlands, Hoofddorp
  • augustus 19, 2025
  • Fulltime
  • V-127578
  • Competitive
Functieomschrijving:Als Key Account Manager Ophthalmologie ben je verantwoordelijk voor het realiseren van duurzame omzetgroei voor een nieuw product in Nederland. Door gebruik te maken van data-gedreven inzichten en een goed begrip van het lokale zorglandschap, identificeer je prioritaire accounts, ontwikkel je gerichte engagementstrategieën en bouw je aan langdurige samenwerkingen met belangrijke stakeholders.Verantwoordelijkheden:
  • Ontwikkelen en uitvoeren van inzichtgedreven accountplannen.
  • Identificeren van kansen om zorgpaden en diensten vorm te geven die de toegang tot de geneesmiddelen en medische hulpmiddelen van Nordic Pharma verbeteren.
  • Opstellen van regionale en nationale accountplannen in lijn met de merkstrategie binnen de oogheelkunde, waarbij gezamenlijke waarde gecreëerd wordt met zorgprofessionals (HCP's).
  • Realiseren en overtreffen van verkoopdoelstellingen zoals vastgelegd in de accountplannen, wat bijdraagt aan een hogere marktaandeel en volumegroei.
  • Nauwkeurig volgen van prestaties en het op basis van data bijsturen van strategieën en activiteiten.
  • Tonen van persoonlijk eigenaarschap en verantwoordelijkheid voor resultaten, met een actieve houding in het signaleren en benutten van nieuwe kansen.
  • Proactief inspelen op markt- en klantbehoeften door het in kaart brengen van sleutelpersonen, beïnvloeders en zorgpaden binnen de oogheelkunde.
  • Samenwerken met marketing door het aanleveren van kwalitatieve marktinzichten ter verfijning van merkproposities en ondersteuning van gerichte klantoplossingen.
Kwalificaties en ervaring:
  • Aantoonbare ervaring in accountmanagement en farmaceutische verkoop, bij voorkeur binnen de oogheelkunde.
  • Bachelor's degree of een gelijkwaardige opleiding.
  • Sterk inzicht in het Nederlandse zorgsysteem, inclusief belangrijke stakeholders en prioriteiten.
  • In staat om business cases op te bouwen en strategische plannen te ontwikkelen.
  • Vaardig in het gebruik van digitale tools en communicatieplatforms.
  • Sterke analytische vaardigheden en vertrouwd met uiteenlopende databronnen.
  • Uitstekende plannings-, organisatie- en prioriteringsvaardigheden.
  • Vloeiend in het Nederlands en goed in Engels (mondeling en schriftelijk).

TalentMark