
Promotion Specialist
- Amsterdam, Noord-Holland Zwaagdijk, Noord-Holland
- Vast
- Voltijds
Als onze Promotion Specialist ben jij verantwoordelijk voor alle aspecten van de wekelijkse promoties, inclusief de dagelijkse werkzaamheden. Samen met het team (ongeveer 8 FTE) zorg je wekelijks voor een commercieel krachtig promotiepakket, dat alles op tijd wordt opgeleverd, volgens onze jaarlijkse commerciƫle kalender en binnen het gestelde budget.Dit zijn jouw dagelijkse actionsJe bent verantwoordelijk voor het halen van deadlines, een foutloze output en een goede afstemming met de Buying- en Commercial-afdeling om ervoor te zorgen dat alle promoties voldoen aan de commerciƫle, plannings- en merkvereisten. Je stuurt de samenwerking aan binnen het promotieteam, met Commercial Planning en de Buying teams en zorgt ervoor dat zij continu uitgedaagd worden op hun prestaties. Daarnaast doe je verbetervoorstellen en zorg je voor de implementatie daarvan tav. processen, procedures en systemen binnen de afdeling.Verantwoordelijkheidsgebieden:Operationeel Management
- Je zorgt ervoor dat wekelijkse commercieel krachtige promoties op tijd en binnen budget worden opgeleverd, waarbij de KPI's voor sales, marge en beschikbaarheid van artikelen worden gehaald.
- Je definieert wekelijkse promotiedoelen voor de Buying teams op basis van het budget en de commerciƫle kalender.
- Je bewaakt de voortgang en bespreekt afwijkingen met Buying om ervoor te zorgen dat de KPI's worden behaald.
- Je geeft de Communication Specialist een briefing over de wekelijkse promotiecommunicatie (offline en online), in nauwe samenwerking met Brand en Studio Action.
- Je werkt nauw samen met leveranciers en bureaus die verbonden zijn aan promotie, merk en performance.
- Je werkt samen met interne en externe partners (bijv. DC's en distributiebedrijven) om te zorgen dat verkoopvolumes tijdig de consument bereiken (zowel intern als extern).
- Je bereidt de wekelijkse promotievergadering voor en zit deze vergadering voor. De Promo Board bestaat uit de Heads of Buying en de Head of Brand & Strategy. Hier worden issues en beslissingen genomen om goedkeuring te verkrijgen voor het wekelijkse promotiepakket.
- Je evalueert de wekelijkse promoties tav. gerealiseerde sales, volumes en effectiviteit en doet aanbevelingen aan de Buying teams.
- Je levert input voor de totstandkoming van de commerciƫle kalender in samenwerking met de Commercial-afdeling en Buying en zorgt ervoor dat alle activiteiten gepland en uitgevoerd worden om de financiƫle doelstellingen te behalen.
- Je zorgt dat alle promoties voldoen aan de commerciƫle standaarden (prijs, verrassing, traffic generator, omzet) en de inhoudelijke voorwaarden (USP's, beelden, verrassing).
- Je bewaakt de naleving van Action's merkrichtlijnen over alle contactmomenten heen.
- Je draagt proactief bij aan de algehele promotiestrategie, met momenteel een sterke focus op Promo Digitalisering.
- Je levert essentiƫle marktinzichten over onze concurrenten en -strategieƫn om de tactische en operationele besluitvorming te ondersteunen.
- Je leidt afdelingsoverschrijdende projecten om de overall kwaliteit van Promo te verbeteren conform de afgesproken roadmap.
- Je bereidt projectplannen voor, stuurt diverse werkstromen aan en zorgt dat deadlines worden gehaald.
- Je identificeert en stelt nieuwe ontwikkelingen voor met betrekking tot de promotietool en de space planning tool.
- Je implementeert de projecten in de rol van business owner.
- Je levert eenvoudige (gemakkelijk toepasbare) en schaalbare oplossingen. Je hebt de bedrijfskundige kennis en ervaring om het proces eenvoudig en begrijpelijk te houden voor alle betrokken afdelingen.
- Je hebt een bacheloropleiding afgerond.
- Je hebt minimaal 5 jaar ervaring in commerciƫle/marketingfuncties binnen grote (internationale) retail- of FMCG-organisaties.
- Je bent commercieel gedreven en kunt bijdragen aan de transitie van papiergericht naar onlinegericht werken.
- Je hebt ervaring met het gebruik van retail- en merkmodellen, zoals het toepassen van een sales funnel en brand statements.
- Je hebt ervaring met cross-functioneel werken, bent analytisch, zeer nauwkeurig en in staat om tegelijkertijd verschillende projecten met strakke deadlines te managen.
- Je beschikt over uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatievaardigheden in zowel Engels als Nederlands.
- Een laptop en telefoon
- Een marktconform salaris o.b.v. een 38-urige workweek
- Een jaarlijkse bonus op basis van het realiseren van bedrijfs- en persoonlijke doelen
- 24 vakantiedagen en de mogelijkheid om 5 extra dagen bij te kopen (op basis van 38 uur per week)
- 15% personeelskorting op je aankopen bij Action
- Een goede pensioenregeling, collectieve zorgverzekering en reiskostenvergoeding. Zwaagdijk-Oost is filevrij te bereiken en slechts 30 minuten met de auto vanuit Amsterdam.
- Je krijgt z.s.m. een reactie op je sollicitatie
- Oriƫnterend gesprek (TEAMS) met de Sr. Marketing Recruiter
- Eerste gesprek met de Hiring manager op ons hoofdkantoor
- Tweede interview met meer collega's
- Online assessment & Team gesprek
- Welkom bij Action