Established in 2004, OLIVER is the world's first and only specialist in designing, building, and running bespoke in-house agencies and marketing ecosystems for brands. We partner with over 300 clients in 40+ countries and counting. Our unique model drives creativity and efficiency, allowing us to deliver tailored solutions that resonate deeply with audiences.As a part of The Brandtech Group, we're at the forefront of leveraging cutting-edge AI technology to revolutionise how we create and deliver work. Our AI solutions enhance efficiency, spark creativity, and drive insightful decision-making, empowering our teams to produce innovative and impactful results.Social Media Manager (Nederlandstalig)Locatie: Rotterdam, Nederland (hybride)Dienstverband: 12-maanden contract met mogelijkheid tot verlengingOver de rol:Sluit je aan bij OLIVER's bekroonde in-house agency als Social Media Manager en geef leiding aan social-first strategieën voor toonaangevende Personal Care-merken!Jij bent de sociale katalysator achter gesprekken die alledaagse verzorgingsproducten omzetten in gedenkwaardige merkbelevingen. Werkend op het snijvlak van merkstrategie en culturele relevantie vertaal je strategische briefs naar overtuigende social content die bij het publiek aanslaat. We zoeken iemand die merkpersoonlijkheid begrijpt en deze moeiteloos kan vertalen naar gesprekken op sociale media. Succes betekent het creëren van onderscheidende social moments die onze merken laten opvallen in drukke feeds.Wat je gaat doen:Leiden en uitvoeren van social-first contentstrategieën voor toegewezen Personal Care-merkenOntwikkelen en implementeren van “Always On” social aanpakken over betaalde en organische kanalenCulturele momenten identificeren en benutten om merkrelevantie te vergrotenSamenwerken met insights-teams om trends te ontdekken en creatieve richting te bepalenBeheren van social communities en merken positioneren in relevante gesprekkenSamenwerken met in-house Content Creators en GenAI-designers om content op schaal te ontwikkelen en optimaliserenToezicht houden op contentcreatie en optimalisatie op meerdere sociale platformsImplementeren van messaging-hiërarchie voor social communitiesZorgen dat content aansluit bij de merkrichtlijnen en tegelijkertijd cultureel relevant blijftBriefings van klanten ontvangen en beoordelen, en ondersteunen bij de ontwikkeling van briefsAfstemmen met het Personal Care Centre of Excellence-team, inclusief het delen van highlights en resultaten voor jouw marktHelpen bij het opstellen van Tone of Voice-richtlijnen voor FAQ's en copy voor de sociale kanalen van het merkOndersteunen bij de ontwikkeling van social channel-strategietrajectenPlannen en maken van social contentkalendersPresenteren van contentideeën en merk-socialstrategieën aan klantenWat je nodig hebt om in deze rol uit te blinken:Aantoonbare ervaring in socialmediamanagement voor consumentenmerkenSterk begrip van het ontwikkelen van social-first contentCreatief talent en uitstekende schriftelijke communicatieve vaardigheden, inclusief sterke copywritingVeel expertise in het maken van videocontent (TikTok, Reels, YouTube Shorts)Ervaring met / bekendheid met AI-gestuurde contentcreatie- en optimalisatietoolsDiepgaande kennis van best practices voor sociale platforms en opkomende trendsUitstekende projectmanagement- en stakeholdercommunicatievaardighedenBegrip van social listening en trendidentificatieErvaring met het beheren van influencer marketingcampagnesVermogen om socialmediaprestaties te analyseren en hierop te optimaliserenKennis van planning en uitvoering van betaalde social mediaNederlandstalig op moedertaalniveau en vloeiend in Engels (mondeling en schriftelijk)Bij voorkeur ervaring en inzicht in FMCG-, beauty- en personal care-merkcategorieënReq ID: 13136#LI-JP1 #LI-Hybrid #LI-midseniorOur values shape everything we do:Be Ambitious to succeedBe Imaginative to push the boundaries of what's possibleBe Inspirational to do groundbreaking workBe always learning and listening to understandBe Results-focused to exceed expectationsBe actively pro-inclusive and anti-racist across our community, clients and creationsOLIVER, a part of the Brandtech Group, is an equal opportunity employer committed to creating an inclusive working environment where all employees are encouraged to reach their full potential, and individual differences are valued and respected. All applicants shall be considered for employment without regard to race, ethnicity, religion, gender, sexual orientation, gender identity, age, neurodivergence, disability status, or any other characteristic protected by local laws.OLIVER has set ambitious environmental goals around sustainability, with science-based emissions reduction targets. Collectively, we work towards our mission, embedding sustainability into every department and through every stage of the project lifecycle.