Marketeer Digital & Base Bedrijven

Rabobank

  • Utrecht
  • € 3.314-4.733 per maand
  • Vrijwilliger
  • Voltijds
  • 3 dagen geleden
This is what we offer you Bruto maandsalaris € 3.314 tot € 4.733 (scale 07).Thirteenth month's salary and 8% holiday allowance10% Employee Benefit BudgetEUR 1,400 development budget per yearHybrid working: balance between home and office work (possible for most roles)A pension, for which you can set the maximum amount of your personal contributionView allJob TitleMarketeer Digital & Base BedrijvenJob DescriptionWil jij bijdragen aan een ijzersterke klantbeleving voor onze zakelijke klanten via Rabobank.nl en de Rabo App? En kun jij zakelijke klanten raken én activeren met scherpe teksten en een slimme mix van Owned, Earned & Paid-media. Dan komen we graag met jou in contact.Jij en jouw functieHet team Digital & Base Marketing Bedrijven richt zich voornamelijk op drie domeinen: zakelijk financieren, zakelijke betaaloplossingen en Rabo Business Banking (de ingelogde omgeving voor zakelijke klanten). Binnen het team werk jij aan het optimaliseren van de klantreis – van oriëntatie tot aanvraag. Als Marketeer ben je een belangrijke schakel in het realiseren van onze doelen: meer relevante bezoekers, betere conversie en een soepele online klantreis. Je werkt nauw samen met andere collega’s in het team. Met in totaal 10 Marketeers proberen we zo iedere dag ondernemers, op het juiste moment, met de juiste boodschap, via het juiste kanaal te bereiken en te activeren.Hieronder de belangrijkste verantwoordelijkheden van de functie:
  • Je schrijft aansprekende content voor de website en Rabo App;
  • Je verbetert onze pagina’s door de juiste focus op SEO;
  • Je vertaalt complexe informatie naar heldere, activerende boodschappen;
  • Je werkt met tools als Piano Analytics en Aquila om content te optimaliseren;
  • Je schakelt makkelijk met verschillende stakeholder;
  • Je test, analyseert en verbetert continu via A/B-testen;
  • Je denkt mee over de inzet van de juiste kanalen en middelenmix.
Jij & jouw talentCreativiteit, samenwerken, leergierigheid en een resultaatgerichte werkhouding, zijn onmisbaar voor deze functie als Marketeer Digital & Base Bedrijven. Ook is het belangrijk dat je je in onderstaande herkent:
  • Een hbo-of wo diploma in journalistiek, (marketing)communicatie of vergelijkbaar;
  • Minimaal 2 jaar ervaring met contentcreatie (tekst & beeld) voor verschillende kanalen;
  • Kennis van online marketing: SEO, SEA, A/B-testen, Marketing Automation en Piano Analytics;
  • Ervaring met het werken in een CMS (kennis van Tridion is een pré);
  • Ervaring met e-mailmarketing, zowel technisch als visueel;
  • Je bent resultaatgericht, datagedreven en neemt eigenaarschap;
  • Je schakelt makkelijk met collega’s en houdt van samenwerken;
  • Je hebt affiniteit met het zakelijke domein.
Feiten en cijfers
  • 36 uur per week;
  • wereldwijd 43.822 Rabobank-collega’s;
  • 8,5 miljoen klanten in 40 landen.
Samen bereiken we meer dan alleenSamenwerken is de manier waarop we werken. Ons team is een cross functioneel (agile) team met diverse marketing professionals. We maken unieke en duidelijke content op Rabobank.nl en in de App waarmee we klanten informeren en activeren.Jij & het sollicitatieprocesReageren op de vacature Marketeer Digital & Base Bedrijven bij Rabobank kan tot 15 september 2025. We ontvangen graag jouw sollicitatie op deze vacature. Om te zorgen dat we alle kandidaten op dezelfde manier beoordelen op geschiktheid voor deze functie, vragen we niet om een sollicitatiebrief. In plaats daarvan stellen we alle kandidaten dezelfde 3 vragen, om te zien hoe jouw profiel aansluit bij de functie. Besteed voldoende aandacht aan het beantwoorden van deze vragen en de toelichting op je antwoorden; dit is samen met je CV de enige informatie waar we je in deze ronde op beoordelen. Je mag putten uit je werk, vrijwilligerswerk, opleiding, privésfeer enzovoorts.Gebruik per vraag maximaal 200 woorden en geef niet meer dan twee voorbeelden. Hieronder de vragen:
  • Kun je een voorbeeld geven van marketingcommunicatie die je hebt ontwikkeld voor de zakelijke markt? Wat waren de belangrijkste doelen, uitdagingen en resultaten, en hoe heb je dit aangepakt?
  • Beschrijf een situatie waarin je de interactie met klanten hebt verbeterd. Welke specifieke stappen heb je ondernomen en welke tools heb je gebruikt?
  • Kun je een specifiek voorbeeld geven van hoe je hebt bijgedragen aan het realiseren van KPI's en hoe dit heeft bijgedragen aan het succes van een project?
Jij & het sollicitatieprocesReageren op de vacature Marketeer Digital & Base Bedrijven bij Rabobank kan tot 15 september 2025. Verder vind je dit misschien fijn om te weten:
  • Als je vragen hebt over de inhoud van de vacature, kan je die stellen aan Tom Stroo, Lead Marketing Manager a.i. via
. * Ellen Voolstra, recruiter beantwoordt met plezier vragen over de sollicitatieprocedure via
. * Gesprekken vinden plaats via een videocall.
  • Indien je wordt uitgenodigd voor een interview neemt Bo, onze virtuele assistent, contact met je op via SMS en e-mail om het interview te plannen;
  • De antwoorden op veelgestelde vragen vind je op rabobank.jobs/nl/veelgestelde-vragen;
  • Een beoordeling van de betrouwbaarheid behoort tot de procedure;
.#LI-EV2

Rabobank