WereldKidz zoekt een controller/hoofd bedrijfsvoering in Zeist

WereldKidz

  • Zeist, Utrecht
  • Tijdelijk
  • Voltijds
  • 23 dagen geleden
WereldKidz WereldKidz is een gezonde en veerkrachtige organisatie met ongeveer 625 medewerkers. In de 31 WereldKidz-scholen realiseren we samen goed onderwijs in 6 gemeenten aan circa 5500 kinderen. Samen met het bestuur, 7 directeuren van de clusters, schoolleiders van de scholen, de staf en de teams geven we invulling aan onze strategische koers en onze opdracht: kinderen goed onderwijs bieden zodat zij kunnen deelnemen aan de wereld van nu en morgen.WereldKidz zoekt een controller/hoofd bedrijfsvoering (WTF 1,0) WereldKidz, een voorloper in het onderwijslandschap, zoekt een dynamische en visionaire controller/hoofd bedrijfsvoering om ons team te leiden. Ben je klaar om een sleutelrol te spelen in het vormgeven van de financiële toekomst van ons onderwijs?Het WereldKidz-bureau Het WereldKidz-bureau adviseert en ontzorgt het bestuur en de directeuren op het gebied van onderwijskwaliteit, financiën, bedrijfsvoering, HRM, huisvesting en communicatie. De controller/hoofd bedrijfsvoering heeft daarin een centrale rol en geeft leiding aan de assistent-controller, operationeel manager bedrijfsvoering, twee medewerkers financiën en de management-assistent bedrijfsvoering. Samenwerken met de collega's die verantwoordelijk zijn voor hun eigen beleidsterrein is vanzelfsprekend.De controller/hoofd bedrijfsvoering bij WereldKidz:
  • functioneert als een professional, kritische gesprekspartner, teamlid en collega binnen het WereldKidz-bureau, het directorium en in de contacten met de bestuurder, de 7 directeuren en de raad van toezicht
  • is het kritisch (financiële) geweten van de organisatie, de vraagbaak en de verantwoordelijke voor financiële (voortgangs)rapportages, toekomst ramingen en scenario-uitwerkingen
  • controleert en monitort de kwaliteit van beleids- en investeringsvoorstellen, processen, de jaar- en meerjarenplannen en de begroting van de organisatie
  • geeft leiding aan processen op het gebied van gebied van bedrijfsvoering, ICT, contracten en AVG
  • is een team- en mensgerichte leidinggevende die talenten kan zien en kan inspireren
  • is op de hoogte van relevante ontwikkelingen die van invloed kunnen zijn op onze onderwijsorganisatie
  • beoordeelt mede de mate waarin de strategische doelstellingen zijn gerealiseerd
  • ontwikkelt en actualiseert beleid op basis van inzichten, wensen en behoefte vanuit de organisatie en ontwikkelingen in het vakgebied
  • voert bovenschoolse projecten uit (bijv. Europese aanbestedingen)
Dit ben jij:
  • Je hebt een diploma op HBO/WO niveau en je hebt financiële en/of bedrijfskundige kennis en ervaring opgedaan binnen bij voorkeur een onderwijsorganisatie
  • Je beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk, je bent een volwaardige gesprekspartner voor uiteenlopende functiegroepen en stakeholders
  • Je weet je team te inspireren en vanuit talenten in hun kracht te zetten
  • Je hebt brede kennis van en ruime ervaring met financieel beleid, risicomanagement, (stuur)informatie- en kwaliteitsmanagement en procesmanagement
  • Je bent vaardig in het initiëren van nieuwe ontwikkelingen op het gebied van planning en control en in het optimaliseren en ontwikkelen van de planning en controlfunctie binnen een organisatie
  • Talenten van jou zijn analyseren, onderzoeken, onafhankelijk een oordeel vormen, goed verwoorden wat je vindt en samenwerken
  • Je bent een conceptuele denker met een helicopterview, maar hebt ook oog voor detail
  • Je kunt de essentie achterhalen van een complex probleem en dit op een abstract niveau analyseren waardoor diepere en bredere inzichten ontstaan
  • Je bent organisatiesensitief, weet van aanpakken en gaat gestructureerd te werk waarbij je de juiste prioriteiten weet te stellen
  • Ervaring met werken in Google, AFAS, en Cogix is een pré
Wat bieden wij jou?
  • Een verantwoordelijke en uitdagende baan in een eigenzinnige, dynamische organisatie
  • Een functie van 40 uur per week met een passende beloning in schaal 13 van de CAO PO (Max. € 7.225,- bruto bij een fulltime dienstverband; eindejaarsuitkering 8,33%)
  • Datum indiensttreding in onderling overleg
Solliciteren
  • De selectiegesprekken vinden doorlopend plaats
  • Bij voldoende passende sollicitanten wordt de vacature gesloten
  • Na een positief selectiegesprek wordt een tweede gesprek met de benoemingsadviescommissie gepland. Deze commissie bestaat in ieder geval uit een lid van de raad van toezicht, het bestuur, een directeur, hoofd HRM, een lid van de PGMR en een teamlid van de afdeling bedrijfsvoering
  • Een assessment is onderdeel van de procedure
  • Bij de sollicitatieprocedure kunnen we referenties inwinnen
Voor meer informatie kun je tussen 9.00 en 14.00 uur contact opnemen met Annelies van Lier, controller/hoofd bedrijfsvoering via nummer 030-6969100

Meesterbaan