
Client Data Management Administrator
- Amsterdam, Noord-Holland
- Vast
- Voltijds
Het beoordelen van intakes (IGS), verwerken van contracten (inclusief FATCA/CRS/QI documentatie), mutaties en opzeggingen conform het CDD beleid met als doel de verwerking foutloos, efficiënt en tijdig door te voeren.Kernactiviteiten:
Verantwoordelijk voor de controle en correcte verwerking van gegevens van cliënten
Verantwoordelijk voor de 2e- lijns controle, door middel van het uitvoeren van noodzakelijke checks op de 1e lijn, en toetsen op de naleving van het Compliance (CDD)- beleid;
Vaststellen risicocategorie voor een rekening cliënt (IGS), vastleggen van cliënt gegevens voor risicoprofiel, CDD gegevens, tarieven en zorgen voor naleving van het CDD beleid2. Voortgangsbewaking
Verantwoordelijk voor een tijdige afhandeling van lopende zaken.Kernactiviteiten:
Pro-actief reageren op urgente/belangrijke lopende zaken binnen de afdeling, voorstellen doen ter oplossing en betrokkenen attenderen;
Problemen/stagnatie in de voortgang van lopende zaken signaleren en deze oplossen (Smile);
afdeling communiceren over afgesproken tijdlijnen en deze bewaken.3. Beheer van Static data Verantwoordelijk voor vastlegging en bewaking van de static data.Kernactiviteiten:
Aan de hand van de juiste controles wordt per datagroep op periodieke basis vastgesteld of de gegevens nog steeds correct zijn.4. Verbetering
Signaleren van verbeterpunten, alsmede initiëren, uitwerken en na goedkeuring, implementeren van verbetervoorstellen, teneinde een bijdrage te leveren aan efficiënte en effectieve processen/systemen/dienstverlening/producten.Kernactiviteiten:
Voorstellen ontwikkelen voor het verbeteren van de effectiviteit en efficiency
Deelnemen aan projecten die gericht zijn op de ontwikkeling/aanpassing van systemen en processen.Knowledge and Experience
- MBO/HBO werk- en denkniveau met de focus op financieel-economische kennis aangevuld met specifieke vakgerichte cursussen en/of relevante NIBE opleidingen (Wwft, CDD/KYC, FATCA/CRS/QI)
- Minimaal 5 jaar ervaring op het gebied van Cliënten Administratie
- Kan een bijdrage leveren aan verbeteringen van processen/systemen
- Is in staat om gegevens te combineren, relevante verbanden vast te stellen en op basis daarvan de noodzakelijk acties in gang te zetten.
- Kan positief pro actief acteren richting collega's zowel binnen de afdeling, als binnen de bank
- Heeft kennis van processen en systemen die binnen de afdeling worden gebruikt
- Goede kennis van de Nederlandse en Engelse taal. Een andere Europese taal is een plus (Frans/ Duits).