Directeur Mensen & Middelen / Bedrijfsvoering - Spring Kinderopvang (Reactietermijn verstreken)

Aardoom & de Jong

  • Noord-Brabant
  • € 8.175 per maand
  • Vast
  • Voltijds
  • 1 maand geleden
Toezicht, Bestuur & DirectieReactietermijn verstrekenNoord-BrabantPublicatiedatum: 19-02-2024Korte beschrijvingVoor Spring Kinderopvang is ADJ op zoek naar een ondernemende en betrokken directeur bedrijfsvoering. Wil jij meewerken aan de maatschappelijke opdracht om kinderen alle kansen te geven? Werk je graag met mensen en ambieer je een brede bedrijfsvoeringsrol? Lees dan verder!Directeur Mensen & Middelen / Bedrijfsvoering
(32-36 uur, Boxmeer)FunctieomschrijvingAls Directeur Mensen & Middelen ondersteun je, samen met je team, de professionals van Spring Kinderopvang om een inspirerende en veilige omgeving neer te zetten voor kinderen, ouders, medewerkers en samenwerkingspartners.Als Directeur Mensen & Middelen stuur je de vakgroepen aan waar Financiën, Control, HR, Planning, ICT, Informatiemanagement en Facilitair zijn ondergebracht. Samen met je collega-Directeur Mensen & Diensten draag je zorg voor een samenwerkingsgerichte integrale serviceorganisatie die aansluit bij de beweging die Spring de komende jaren gaat maken:
  • Intensivering van de samenwerking in het sociaal domein en van de maatschappelijke rol van de kinderopvang;
  • Versterking van de professionele kracht van de medewerkers.
Je stuurt een team van 45 betrokken en gedreven medewerkers aan, waarbij Financiën en Kindplanning elk een coördinator hebben. Het ervaren team kent een mooie diversiteit in leeftijdsopbouw en verhouding M/V en de onderlinge samenwerking is goed.Als lid van het directieteam draag je op proactieve wijze bij aan de ontwikkeling van de lange termijnvisie en continuïteit van de organisatie, alsook aan het realiseren van de beweging die Spring de komende jaren wil gaan maken. Samen met de directeuren Opvang & Onderwijs en Mensen & Diensten zorg je voor optimale samenwerking binnen en buiten de organisatie.De belangrijkste aandachtspunten voor de komende jaren zijn:
  • De doorontwikkeling van de organisatie naar een horizontaal sturingsmodel;
  • Procesoptimalisatie & Planning: slim organiseren en het benutten van data voor een deugdelijke rolling-forecast;
  • Financiën: het behouden van een maatschappelijk verantwoord rendement als basis voor investeren in kwaliteit;
  • HR: het versterken van de kracht van de professionals, aantrekkelijk werkgeverschap en een lerende organisatie zijn belangrijke thema’s in een veranderende arbeidsmarkt;
  • ICT: het koppelen van de digitale wereld aan pedagogiek, de samenwerking met partnerorganisaties, cybersecurity;
  • Vastgoed: door groei en samenwerking met het onderwijs zijn er verschillende ruimtelijke uitdagingen (verbouw, binnenklimaat).
Jouw profielOm deze brede rol goed te kunnen vervullen, beschik je over een sterke financiële basis en ruime managementervaring. Ook heb je kennis van procesverbetering en ervaring met HR- en verandervraagstukken. Je hebt je ervaring opgedaan in het brede publieke domein als senior manager of directeur.Minstens zo belangrijk als je ervaring en kennis zijn je persoonlijke kenmerken:
  • Je creëert makkelijk overzicht en kan vanuit dit overzicht verbinden;
  • Je bent een coachend leidinggevende die de medewerkers ondersteunt in hun persoonlijke ontwikkeling en groei;
  • Je bent reflectief, lerend en nieuwsgierig;
  • Je bent ondernemend en ambitieus;
  • Je koppelt een maatschappelijk hart aan zakelijk handelen;
  • Je bent besluitvaardig.
OrganisatieSpring is een maatschappelijke kinderopvangorganisatie die, al 50 jaar, hoogwaardige kinderopvang verzorgt in de regio Oost-Brabant en Noord-Limburg. Er wordt gewerkt vanuit 140 verschillende locaties en ruim 1.000 medewerkers zorgen dagelijks voor een fijne, vertrouwde omgeving voor zowel de kinderen als hun ouders.Spring wordt bestuurd door een tweehoofdige collegiale Raad van Bestuur. Het directieteam bestaat uit twee directeuren voor de serviceorganisatie (Mensen & Middelen en Mensen & Diensten) en de drie regiodirecteuren Onderwijs & Opvang. Het directieteam wordt bijgestaan door de Bestuurssecretaris en de Strategisch Communicatieadviseur. In de regio’s werken 26 managers Opvang & Onderwijs met de pedagogisch professionals aan de dagelijkse kwaliteit van de opvang en de verbinding met onderwijs en andere partners.Heel recent is een nieuwe koers ingezet: Spring intensiveert de samenwerking met onderwijspartners en anderen en versterkt haar professionele kracht om de unieke expertise vanuit de kinderopvang te verbinden aan andere expertises. De sturing en besturing is erop gericht om omstandigheden te organiseren die de gewenste resultaten en effecten voor alle belanghebbenden brengen: voor kinderen, ouders, medewerkers, samenwerkingspartners, opdrachtgevers. Deze beweging vraagt een nieuwsgierige en lerende houding van alle medewerkers van Spring; van de werkvloer tot aan de Raad van Bestuur.AfdelingEr werken 45 medewerkers binnen de directie Mensen & Middelen in twee vakgroepen:
  • Vakgroep ICT & Informatiemanagement heeft 7 medewerkers voor support, functioneel beheer en informatiemanagement;
  • Vakgroep Mensen & Middelen kent twee coördinatoren voor financiën (9 medewerkers) en voor planning (22 medewerkers). Inkoop, vastgoed, huisvesting, veiligheid, business control en HR vallen rechtstreeks onder de Directeur.
Enkele expertises kennen de informele rol van senior.ArbeidsvoorwaardenSpring biedt een contract voor een jaar met de intentie om het contract om te zetten naar onbepaalde tijd. Het betreft hier een functie voor minimaal 32 uur per week. De functie valt onder de CAO Kinderopvang en is ingeschaald in 14 (maximaal € 8.175,- bruto per maand) en kent goede secundaire arbeidsvoorwaarden. Er is bij Spring veel aandacht voor ontwikkeling en groei en er wordt hybride gewerkt, waarbij het sfeervolle kantoor in Boxmeer als ontmoetingsplaats fungeert.ProcedureBij de werving en selectie laat Spring zich bijstaan door het bureau ADJ. Een referentiecheck en diplomacheck maken deel uit van deze procedure, een assessment kan hier ook onderdeel van uitmaken. Solliciteren kan via onderstaande solliciteerknop/de website van ADJ.ADJ gelooft in de kracht van verschillende achtergronden en perspectieven. Daarom nodigen wij kandidaten die hieraan een bijdrage leveren van harte uit te reageren.Jouw reactie, voorzien van motivatiebrief en CV, zien wij graag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 24 maart, tegemoet.Voorlopige planning
  • Selectiegesprekken bij ADJ: uiterlijk 26 maart
  • Selectie door opdrachtgever: 28 maart
  • 1e gespreksronde bij Spring: 4 april
  • 2e gespreksronde bij Spring: 11 april (ochtend)
  • Referenties, screening, arbeidsvoorwaarden: week 15 / 16
Contactpersonen
Voor een nadere toelichting op het functieprofiel en meer informatie over het proces, kun je contact opnemen met:Marieke van Kilsdonk | consultant | marieke@adj.nl | 06-28 83 06 83
Marije Tichelaar | projectmedewerker | marije@adj.nl | 06-50 20 76 10

Aardoom & de Jong