Medewerker informatiehuishouding

Provincie Overijssel

  • Overijssel
  • € 3.422-4.814 per maand
  • Vast
  • Voltijds
  • 7 uren geleden
Draag bij aan een betrouwbare, veilige en toekomstbestendige informatiehuishouding binnen Bestuurs- en Concernzaken van provincie Overijssel. In deze nieuwe functie werk je samen met verschillende teams om processen te verbeteren en informatiebeveiliging goed te regelen. Je brengt overzicht en inhoud samen en versterkt zo de transparantie en innovatie binnen onze organisatie. Wil jij een rol waarin je écht iets kunt betekenen? Lees dan verder!Jouw uitdaging als medewerker informatiehuishoudingAls medewerker informatiehuishouding ben jij de verbindende schakel tussen de afdeling Bestuurs- en Concernzaken (BC) en de afdeling Bedrijfsvoering (BV). In deze nieuwe en belangrijke functie zorg jij ervoor dat onze informatiehuishouding en werkprocessen niet alleen duidelijk en actueel zijn, maar ook veilig en toekomstbestendig worden ingericht. Je werkt binnen de kaders van relevante wet- en regelgeving zoals de Archiefwet, AVG, Woo en BIO.Je onderhoudt en ontwikkelt procesbeschrijvingen in het systeem Mavim. Daarbij voer je gedetailleerde procesanalyses uit en organiseer je workshops met collega's om veranderingen in processen helder uit te leggen en samen te zorgen dat deze goed worden toegepast.Je ondersteunt bij het afhandelen van incidenten op het gebied van informatiebeveiliging en procesverbeteringen. Daarnaast adviseer je collega's over relevante wet- en regelgeving, zoals de AVG, Woo en BIO, en zorg je ervoor dat onze processen voldoen aan alle wettelijke kaders.Je werkt actief samen met collega's uit verschillende teams om processen goed op elkaar af te stemmen. Dit vraagt van jou inzicht, het vermogen om overzicht te houden en verschillende belangen te verbinden. Dankzij jouw inzet bouwen we aan een toekomstbestendige informatievoorziening en betrouwbare werkprocessen binnen de afdeling.Jouw profielJij beschikt over minimaal hbo werk- en denkniveau. Je bent iemand die de rode draad ziet in complexe processen en anderen hierin weet mee te nemen. Je wordt omschreven als analytisch, nauwkeurig en als iemand die enthousiasme weet over te brengen. Je houdt ervan om dingen te verbeteren en stelt kritische vragen wanneer dat nodig is.Daarnaast:
  • heb je ervaring of affiniteit met procesbeschrijvingssoftware zoals Mavim;
  • heb je interesse in onderwerpen als informatiebeveiliging, AVG, Woo of digitale duurzaamheid;
  • kun je zowel zelfstandig als in teamverband werken;
  • sta je open voor samenwerking met collega's uit verschillende vakgebieden.
Wij biedenSamen werken aan een mooi Overijssel? In een inspirerende werkomgeving haal jij het beste uit jezelf. Uiteraard belonen we je voor je inzet. In geld, kansen en persoonlijke ontwikkeling:
  • Een bruto maandsalaris van minimaal €3.422,37 en maximaal €4.814,21 (schaal 9) bij een 36-urige werkweek. Dit is afhankelijk van je kennis en ervaring.
  • Een Individueel Keuze Budget van 22,37% van je jaarsalaris, inclusief vakantiegeld, eindejaarsuitkering en bovenwettelijk verlof. Jij bepaalt zelf wanneer en waarvoor je het budget inzet.
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden waaronder diversiteitsverlof, zodat jij je eigen feestdag kunt kiezen.
  • Een Persoonlijk Budget Duurzame Inzetbaarheid (PBDI) van €6.000,- per 5 jaar, om cursussen en opleidingen te volgen.
  • Een dienstverband voor 32-36 uur per week, voor de duur van 1 jaar met de intentie tot een vast dienstverband bij goed functioneren.
  • Een regeling voor thuiswerkmiddelen, zodat je thuis net zo prettig kunt werken als op kantoor.
Jouw plek binnen de organisatieJe komt te werken binnen de afdeling Bestuurs- en Concernzaken. Dit is een afdeling met een breed palet aan expertises die samen bijdragen aan de kwaliteit van ons bestuur. Jij wordt onderdeel van team bestuur en zet je in voor transparantie, kwaliteit en een betrouwbare informatievoorziening.ContactHeb je inhoudelijke vragen over de vacature Jeroen de Boer, beantwoordt graag jouw vragen graag via 06 25 49 29 89 of . Wil je meer weten over de wervings- en selectieprocedure? Neem dan contact op via .SollicitatieprocedureEnthousiast? Solliciteer dan direct via de sollicitatiebutton op deze pagina.Het eerste gesprek vindt plaats op 13 oktober 2025 (middag). Het arbeidsvoorwaardengesprek is op 16 oktober 2025 om 12.15 - 12.45 uur. Alle gesprekken zijn in Zwolle. Tijdens de selectie maak je kennis met een aantal medewerkers van het team. Een casus kan onderdeel uitmaken van de procedure.Solliciteren kan tot en met 2 oktober 2025Met deze vacature wil provincie Overijssel zelf onze nieuwe collega werven. Dit is dan ook géén oproep voor acquisitie.

Provincie Overijssel