
Marketeer Performance & Search
- Groningen, Groningen
- € 2.802-4.287 per maand
- Vast
- Voltijds
Met circa 400 medewerkers levert Noordhoff content, digitale oplossingen en services voor iedereen die leert. Noordhoff levert kwalitatief hoogwaardige producten en diensten voor de basisschool, het voortgezet onderwijs, beroeps- en volwasseneneducatie, opleidingen voor professionals en het hoger onderwijs.Binnen de marketingafdeling is er ruimte ontstaan voor een Marketeer Performance & Search.FunctieomschrijvingAls Marketeer Performance & Search ben jij verantwoordelijk voor het optimaliseren van digitale marketingcampagnes, met een duidelijke focus op zoekadvertenties (SEA), conversieoptimalisatie en het genereren van kwalitatief verkeer. Jouw werk draagt direct bij aan het vergroten van onze online zichtbaarheid en het verbeteren van conversieratio’s.Wat ga je doen?
- Je stuurt het bureau aan dat onze campagnes beheert, zodat we optimaal resultaat behalen.
- Je verzorgt de rapportage en advisering aan onze interne stakeholders en onderhoudt regelmatig overleg met hen over de voortgang en resultaten.
- Je ontwikkelt en voert performancegerichte online advertentiecampagnes uit, afgestemd op onze bedrijfsdoelstellingen en marktontwikkelingen.
- Je beheert campagnes in zoekmachines: van het instellen van zoekwoorden tot het schrijven van overtuigende advertentieteksten en het uitvoeren van A/B-tests om de beste resultaten te behalen.
- Je beheert advertentiebudgetten op verschillende sociale platformen en optimaliseert campagnes om bereik en conversie te maximaliseren.
- Je optimaliseert de customer journey door het ontwerpen en verbeteren van landingspagina’s, en je test structureel elementen om conversie te verhogen.
- Je stelt heldere en actiegerichte rapportages op waarin je campagneprestaties analyseert en aanbevelingen doet voor verbetering.
- Je houdt grip op advertentiebudgetten, stuurt bij waar nodig en zorgt voor maximaal rendement uit elke euro.
- Je houdt de markt scherp in de gaten, signaleert trends en vertaalt deze naar concrete kansen voor onze campagnes en marketingstrategie.
- Hbo/Wo werk- en denkniveau met een afgeronde opleiding in de richting van Marketing en Communicatie.
- Minimaal 3 jaar ervaring in een vergelijkbare rol, bij voorkeur in de onderwijs/ educatieve branche.
- Kennis van en ervaring met tools zoals Google Ads, Google Analytics en PPC-Platforms.
- Ervaring met technische SEO en web optimalisatie.
- Kennis en/of ervaring met Mixpanel, Rudderstack en Snowflake is een pre.
- Beschik je over strategisch-analytisch vermogen.
- Inspireren, communiceren, initiëren, beïnvloeden en onderhandelen.
- Het vermogen om in- en extern sterke relaties op te bouwen en effectief samen te werken in verschillende settings.
- Effectief kunnen plannen, organiseren/coördineren en bijdragen aan meerdere parallel verlopende marketinginitiatieven.
- Budgetbeheer: bekwaam in het beheren van budgetten voor maximale ROI.
- Projectmanagement: organiseren en beheren van meerdere campagnes en projecten.
- Conform de CAO voor Uitgeverijbedrijf, aangevuld met eigen regelingen;
- Salaris conform functiematrix 14 (€ 2802 - € 4287 o.b.v. 36 uur);
- Arbeidscontract voor 32 uur;
- Persoonlijk keuzebudget (4%);
- Vakantiegeld (8%);
- Winstdeling (resultaatsafhankelijk);
- Pensioenregeling;
- Collectieve zorgverzekering (korting);
- Smartphone en laptop;
- Onbeperkt toegang tot online trainingen via GoodHabitz;
- Flexibele werkplek, op kantoor Groningen, Utrecht en thuis.