Channel Manager Out of Home

Red Bull

  • Amsterdam, Noord-Holland
  • Vast
  • Voltijds
  • 2 maanden geleden
Ben jij op zoek naar een leidinggevende rol binnen het Out-of-Home team? Ben je in staat strategische plannen te creëren en altijd op zoek naar nieuwe mogelijkheden om de business te laten groeien? Ben je een sterke onderhandelaar en krijg je energie van het opbouwen én intensiveren van relaties met zowel collega's als business partners? Dan is deze functie echt iets voor jou!De Channel Manager OOH is in de basis verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van de verkoopstrategie binnen het 'On the Move' kanaal (o.a. convenience, tankstations & spoorwegen). Dit kanaal is verantwoordelijk voor ruim 25% van de Red Bull Nederland afzet. Het betreft tevens een leidinggevende rol (3 direct reports). VERANTWOORDELIJKHEDENWat zijn jouw sterke punten?Alle verantwoordelijkheden die we jou toevertrouwen: UitvouwenSTRATEGIEJe ontwikkelt klant- en kanaalstrategieën en leidt samen met je team de implementatie van de commerciële strategie bij klanten (o.a. Shell, BP, Lekkerland, Circle K, Spar, AH to Go, NS Retail).ANALYSE & PLANNINGJe analyseert beschikbare gegevensbronnen (zoals Nielsen) en klantdata. Je zet dit om tot inzichten en daarmee kansen voor zowel de klant als voor Red Bull. Je bent verantwoordelijk voor een juiste forecast op volume van alle klanten in jouw team.TRACKINGJe volgt continue jouw doelstellingen op volume en winstgevendheid en je past je plannen aan wanneer nodig. Je bespreekt met je klant de jaardoelstellingen en blijft altijd in contact met zowel de klant als met de markt.PEOPLE DEVELOPMENTJe draagt zorg voor de dagelijkse coaching en persoonlijke ontwikkeling van de Key Account managers en een Accountmanager. Vanuit je eigen rol zijn er doorgroeimogelijkheden naar een MT functie of één van de internationale landen waar Red Bull verkocht wordt.SAMENWERKINGJe bent in staat om de relaties met onze klanten te onderhouden en verder te versterken. Je bouwt een sterke cross-functionele relatie binnen het convenience kanaal team met de Category Development Manager, Field Sales Manager, Shopper Marketing Manager en de Finance controller. Tevens werk je nauw samen met het internationale team op het hoofdkantoor.ONDERHANDELENJe voert en leidt het jaarlijkse onderhandelingsproces bij je klanten. Jij bent verantwoordelijk voor het sluiten van de jaardeals met een maximaal resultaat op omzet en winstgevendheid voor zowel de klant als voor Red Bull.OWNERSHIPRed Bull is een snelgroeiend bedrijf met ambitie en biedt haar werknemers een grote mate van vrijheid, ondernemerschap en beslissingsbevoegdheid in een levendige en dynamische omgeving. Jij hebt een groot verantwoordelijkheidsgevoel en beschikt over het ownership om binnen deze cultuur te floreren.ERVARINGJouw kennis- en expertisegebiedenwat het belangrijkste is voor deze baan:
  • Minimaal 5 jaar ervaring (waaronder Key Accountmanagement) in de FMCG
  • Strategisch vermogen - kan waardevolle, innovatieve en commercieel gerichte middellange termijn strategieën ontwikkelen, maar ook het 'grotere plaatje' begrijpen
  • Commercieel inzicht - sterk begrip van verkoopprocessen, planning en financiële systemen
  • Analytische vaardigheden - in staat om verkoop- en klantgegevens te analyseren, de beste conclusie te trekken, initiatieven te ontwikkelen met de hoogste waarde voor de klant en Red Bull
  • Onderhandelen - sterke onderhandelingsvaardigheden met een goed begrip van financiële implicaties van verkoop- en marketingbeslissingen
  • Coachend leidinggeven - in staat om mensen te ontwikkelen door individuele coaching
VANUIT HIER WERK JEAmsterdamNoord Holland, Nederland

Red Bull