Medewerker Administratieve Organisatie & Interne Controle

Belastingdienst

  • Utrecht
  • € 3.091-4.921 per maand
  • Vast
  • Voltijds
  • 17 dagen geleden
Beschrijf en beheer processen in de wereld van de Belastingdienst als medewerker administratieve organisatie/interne controle in Utrecht. Heb jij een heldere blik en duik jij graag in processen? Spoor jij de risico's op en ga jij voor verbetering? Ga aan de slag als belangrijke schakel voor onze leidinggevenden. Een organisatie vol verandering.
  • Bachelor-hbo
  • 32-36 uur
  • Personeel en organisatie
  • € 3.091,- / € 4.921,- bruto p.m.
  • Utrecht
  • Reageer t/m 16 april 2024
Dit doe je bij de BelastingdienstIn jouw rol als adviseur sta je vol vertrouwen en durf jij de koers te bepalen in gesprekken met de leidinggevenden. Je werkt vanuit het Cluster Interne Beheersing. Jij bent de bewaker van de planning. Je analyseert doelstellingen, risico's en beheersmaatregelen. Periodiek ga je in gesprek met de lijnmanagers over de risico's en daarbij behorende beheersmaatregelen. Procesverbetering, daar krijg jij energie van. Jij zorgt voor de processen binnen de directie Klantinteractie en -services (KI&S). Je zorgt daardoor ook voor verbetering van de organisatie naar buiten toe. Het management vertrouwt en bouwt op jouw mening. Lees meerEen bijzondere baan, omdat...
  • je collega's naar jou komen met hun vragen én voor een helpende hand.
  • je wordt aangemoedigd om nieuwsgierig te zijn en verder te kijken dan je eigen bureau.
  • je kansen krijgt om te groeien, niet alleen in je werk maar ook persoonlijk.
“Ik vind het erg leuk om te helpen bij de beheersing van de Belastingdienst. De organisatie is groot en dat maakt het soms best uitdagend. Samen met mijn collega´s wil ik het contact met de burgers en bedrijven verbeteren. Ik doe dat door het vergroten van het inzicht: wie wat doet en wat zijn de risico's daarbij?” Matthias, strategisch adviseur interne beheersing bij de Belastingdienst.Wanneer past deze baan bij je?
  • • Je hebt een hbo-werk- en -denkniveau, bijvoorbeeld aantoonbaar met een diploma bedrijfskunde, informatiekunde, accountancy of bedrijfseconomie.
  • • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring op het gebied van onder andere interne beheersing, administratieve organisatie en interne controle, procesanalyse en -verbetering en procesmodellering.
  • • Je hebt ervaring met het rapporteren over verbetermogelijkheden in de interne beheersing.
Jouw competenties
  • Analyseren
  • Samenwerken
  • Voortgangscontrole
  • Overtuigingskracht
  • Omgevingsbewustzijn
De afdeling - Directie Klantinteractie en -services Toon inhoud vanDe Directie Klantinteractie & -services (KI&S) is namens de andere directies in het primair proces verantwoordelijk voor de massale interactie met burgers en bedrijven en voor de vernieuwingen van deze massale interactie en stuurt daarbij op het voorkomen van onnodige interactie. Wanneer interactie waarde toevoegt, zorgt KI&S voor heldere informatie en een persoonlijke benadering zodat burgers en bedrijven zelf hun zaken met de Belastingdienst kunnen regelen via de digitale voorzieningen zoals de portalen en de website. En hebben belastingplichtigen of toeslaggerechtigden alsnog een vraag, dan worden ze in één contact goed geholpen. Én KI&S verzamelt en analyseert klant- en kanaalkennis.De organisatie - Belastingdienst Toon inhoud vanBij de Belastingdienst werken ongeveer 25.000 mensen verspreid over het hele land aan een financieel gezond Nederland. Dit doen we door eerlijk en zorgvuldig belastingen en premies volksverzekeringen te heffen, te innen en te controleren en fraude op te sporen. De Belastingdienst maakt het burgers en bedrijven zo gemakkelijk mogelijk om verplichtingen na te kunnen komen en gebruik te kunnen maken van rechten. Dat gebeurt met passende dienstverlening, door massale processen juist en tijdig uit te voeren én door adequaat toezicht uit te oefenen. De Belastingdienst is sterk in ontwikkeling en heeft de ambitie om de beste Belastingdienst voor Nederland te zijn met focus op fiscale taken en vakmanschap. Lees meer over de Belastingdienst op: https://over-ons.belastingdienst.nlBijzonderheden Toon inhoud vanWe ontvangen je brief en cv graag in een Word- of PDF-bestand. Neem in de bestandsnaam jouw voor- en achternaam op. Als je een beroep doet op een voorrangspositie, stuur dan ook een kopie van die kennisgeving mee.Onze selectieprocedure voor deze functie ziet er als volgt uit:
  • Allereerst wordt beoordeeld of een voorrangskandidaat binnen de Rijksoverheid in aanmerking komt voor deze functie.
  • Daarna wordt beoordeeld of jouw cv en motivatiebrief voldoen aan de gestelde functie-eisen.
  • Op 13 mei vinden de selectiegesprekken plaats.
Onderaan deze vacature vind je meer uitleg over de stappen die je doorloopt in de sollicitatieprocedure.De voorkeur gaat uit naar kandidaten die het meest aansluiten bij het opgestelde profiel. Dit heeft betrekking op zowel de genoemde kennis en werkervaring als op het opleidingsniveau. Vermeld deze daarom duidelijk in je cv.De Belastingdienst zet zich in voor de banenafspraak: zoveel mogelijk banen realiseren voor mensen met een arbeidsbeperking. Val jij in deze doelgroep? Wij zullen je ondersteunen zodat je optimaal kunt functioneren, en daarmee jouw bijdrage aan Nederland kunt leveren. Of het nu gaat om aanpassingen op je werkplek, bepaalde voorzieningen in het vervoer of bijvoorbeeld vergoedingen van het UWV: samen met jou, je leidinggevende én een jobcoach gaan wij kijken naar jouw kwaliteiten en mogelijkheden om een passend werkpakket uit te voeren. Wil jij weten of je hierbij hoort en wat dit exact betekent voor jou? Lees meer.Een (online) voorselectietest en/of een assessment kan deel uit maken van de sollicitatieprocedure, evenals het maken van een casus, het opvragen van referenties en (online) screening, bijvoorbeeld via databanken, (zoekmachines) en sociale netwerken.Jouw sollicitatie wordt alleen in behandeling genomen als je met de sollicitatie-button reageert en je cv en motivatiebrief zijn bijgesloten. Na sluitingsdatum is het niet meer mogelijk om je sollicitatie in behandeling te nemen. Houd er rekening mee dat het solliciteren technische problemen met zich mee kan brengen. Wacht hiermee dus niet tot het laatste moment.Wanneer je solliciteert op een functie maak je eenmalig een account aan. Met je account kan je de status van je sollicitatie inzien.Solliciteren bij de BelastingdienstHet sollicitatietraject bij de Belastingdienst loopt via onderstaande stappen. Hiermee willen we zo veel mogelijk te weten komen over jou, maar laten we je ook kennismaken met ons.1Sollicitatie + selectieSolliciteren is mogelijk tot aan de deadline die in de vacaturetekst genoemd wordt. We beoordelen je cv en motivatiebrief op de genoemde functie-eisen.2VoorselectietestVoor sommige functies is een online voorselectietest onderdeel van de procedure. In dat geval ontvang je per e-mail meer informatie over de procedure en de uiterlijke inlevertermijn. Het maken van de test duurt ongeveer 120 minuten. De test kan in de meeste gevallen thuis worden gemaakt.3SollicitatiegesprekWe nodigen je per telefoon of e-mail uit voor een sollicitatiegesprek, waarin een selectiecommissie je beoordeelt op de competenties van de functie aan de hand van een competentiegericht gesprek.4AssessmentEen assessment kan deel uitmaken van de procedure. In dat geval word je telefonisch of per e-mail hiervoor uitgenodigd.5ArbeidsvoorwaardenWe nodigen je uit voor een arbeidsvoorwaardengesprek. Na een positieve afronding, treffen we samen verdere voorbereidingen voor jouw eerste werkdag! Wil je alvast meer weten over onze arbeidsvoorwaarden? Op vind je informatie over onderwerpen zoals financiën, vrije dagen, loopbaanontwikkeling, rechten en regels en nog veel meer.
  • 1. Sollicitatie + selectie
  • 2. Voorselectietest
  • 3. Sollicitatiegesprek
  • 4. Assessment
  • 5. Arbeidsvoorwaarden
Meer over de sollicitatieprocedure?Neem contact op met Astrid Jacobs, Adviseur Werving & SelectieMeer over de vacature?Neem contact op met Linda Dubbers
  • Bachelor-hbo
  • 32-36 uur
  • Personeel en organisatie
  • € 3.091,- / € 4.921,- bruto p.m.
  • Utrecht
  • Reageer t/m 16 april 2024
Deze vacature delen?
  • Hoog contrast
  • Animaties uitzetten
SluitenScherm sluitenArbeidsvoorwaardenSalarisniveauSchaal 10SalarisomschrijvingInschaling vindt plaats in de bij de functie behorende salarisschaal. Bij het ontbreken van relevante kennis en ervaring kan tijdelijk een lagere salarisschaal worden toegepast.MaandsalarisMin €3.091,- - €4.921,- (bruto)DienstverbandBepaalde tijd, voorafgaand aan onbepaalde tijdMinimum aantal uren per week32Maximum aantal uren per week36Overige arbeidsvoorwaardenNaast salaris ontvang je ook een individueel keuzebudget (IKB). Jouw IKB bestaat uit geld (IKB-budget) en tijd (IKB-uren). Het IKB geeft je de mogelijkheid om naar eigen keuze een deel van je IKB-budget te laten uitbetalen op de door jou gekozen tijdstippen. Én je hebt de mogelijkheid om je IKB-budget deels om te zetten in verlof of andersom. Ook kun je het IKB-budget besteden aan een fiscaal-vriendelijk doel, zoals bijvoorbeeld een fiets, bedrijfsfitness of vakliteratuur.De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer studiefaciliteiten, ouderschapsverlof en een vergoeding woon-werkverkeer.Wij verwachten van onze werknemers dat ze integer zijn en we vragen aan nieuwe medewerkers een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). Als deze niet kan worden overlegd, volgt geen arbeidsovereenkomst of wordt de arbeidsovereenkomst na uiterlijk 3 maanden beëindigd wanneer duidelijk is dat geen VOG overgelegd kan worden.

Belastingdienst