Senior E-commerce Consultant

Omnicom Media Group

  • Nederland
  • Vast
  • Voltijds
  • 1 maand geleden
OmnicomMediaGroup is een wereldspeler op het gebied van media, advertising en marketing performance en bestaat uit de labels PHD, OMD, Hearts & Science (de mediabureaus), Annalect (onze in-house tech hub) TRKKN (Google marketing partner) en TransAct (E-commerce). Ons doel is onze klanten nóg succesvoller te maken. Door ze te laten shinen op die plekken waar het opvalt. In de stortvloed van advertenties en informatie springen de campagnes van onze klanten eruit. Welke dat zijn? Wat denk je van McDonalds, Renault, Warner Bros en PepsiCo? Online, offline, van Instagram tot billboard, we raken mensen. En dat doen we zo goed dat het awards oplevert. De AMMA, SpinAward, Effie, SponsorRing, ze prijken allemaal in de prijzenkast van Omnicom Media Group.Flywheel is het label met e-Commerce- en web-optimalisatiespecialisten in het hart van de Nederlandse vestiging van OmnicomMediaGroup. Tot enkele maanden geleden opereerden we onder de naam OMG Transact. Binnen het team zijn digitale disciplines zoals e-Commerce SEO, CRO/UX en Voice/Conversational Marketing vertegenwoordigd. Daarnaast werken wij nauw samen met andere digitale disciplines binnen de klantenteams van onze mediabureaus OMD en PHD. Samen gaan we aan de slag om de marketingdoelstellingen van onze klanten te realiseren.Wij werken onder meer voor merken als AkzoNobel, Logitech, McDonald's, Philips en L'Oréal. Werken bij een grote internationale mediagroep betekent dat je veel verschillende kansen krijgt om je verder te ontwikkelen. Of je nu de diepte in wil als specialist, je kennis van meerdere digitale kanalen wil verbreden of wil shinen als strateeg in pitches, binnen de organisatie zijn er legio mogelijkheden.Jouw weekGedurende de week ben je actief voor meerdere (internationale) klanten, met ieder hun eigen projecten. Je helpt klanten de juiste keuzes te maken binnen de advertentiemogelijkheden die platformen als Amazon, bol.com en Albert Heijn bieden. Jij weet als geen ander aan welke knoppen je moet draaien om ervoor te zorgen dat onze klanten de meest effectieve campagnes draaien op deze platformen. Verder vind je het leuk om klanten te helpen intern te groeien op het gebied van retail media door kennis over te brengen in bijvoorbeeld presentaties. Als expert help je onze klanten om hun trade, shopper en media budgetten op de beste manier te integreren tot één winnend plan.Hybride werken is de standaard waarbij je deels op kantoor in Amstelveen werkt en deels vanuit huis. En soms op locatie bij de klant. Ook bij werken vanuit huis ben je veel in contact met collega's.Vereisten
  • Ervaring in een e-Commerce advertising, trade marketing of retail media rol is een vereiste;
  • Je draagt op positieve wijze bij aan de open sfeer in het team waarin elk persoon wordt gerespecteerd;
  • Je hebt kennis van de laatste trends en kent de advertentiemogelijkheden van bijvoorbeeld Amazon, Kruidvat & bol.com als je broekzak;
  • Je vindt het leuk om doorlopend bij te leren in een branche die constant verandert;
  • Je bent resultaatgericht en komt met out-of-the-box oplossingen als dat nodig is om het gewenste resultaat te behalen;
  • Je hebt sterke communicatieve vaardigheden en bent staat om in gesprekken met klanten hun belangrijkste uitdagingen aan de oppervlakte te brengen;
  • Je hebt een ijzeren discipline als het gaat om managen van mediabudgetten;
  • Je bent in staat een account te 'ownen': de klant ziet jou als eerste aanspreekpunt binnen de organisatie voor alle uitdagingen die zij zien op het gebied van e-Commerce en retail media;
  • Je kan zelfstandig aan de slag en weet de verwachtingen die je samen met de klant hebt geformuleerd te overtreffen;
  • Je geeft inspirerende presentaties aan klanten en aan het team;
  • Je kunt goed uit te voeten met zowel Nederlandstalige als Engelstalige communicatie als dat vanuit de klant gewenst is.
Jij kunt je vinden in de onderstaande competenties:
  • Analytisch denkvermogen
  • Klantgericht
  • Samenwerken
  • Commercieel inzicht
  • Initiatief nemen
  • Gedisciplineerd werken
Benieuwd wat wij jou bieden?
  • Een goed salaris op basis van een 37,5-urige werkweek, exclusief 8% vakantietoeslag;
  • Een plek in een jong, ambitieus, informeel team waarin iedereen zichzelf kan zijn;
  • Je directe collega's zijn e-Commerce specialisten aan wie je je kunt optrekken en van kunt leren;
  • 29 vrije dagen per jaar (27 vakantiedagen + 2 vrij inzetbare DiversiDays);
  • Een reiskostenvergoeding en een thuiswerkvergoeding;
  • Goed geregeld pensioen;
  • Een laptop en een telefoonvergoeding;
  • De mogelijkheid om 6 weken per jaar vanuit het buitenland te werken;
  • Wij faciliteren een ergonomische thuiswerkplek, inclusief tweede beeldscherm;
  • Wij werken hybride (60% kantoor en 40% thuis);
  • Kennissessies (o.a. Digital Research & Measurement, Search, Social, Programmatic, ondersteunende technologie) en verdere training - jouw ontwikkeling is voor ons even belangrijk als voor jouzelf;
  • Het behalen van certificeringen en het volgen van cursussen via het OneLearning (Omnicom, LinkedIn & Udemy);
  • Informele uitjes en activiteiten, zoals de Kwartaalborrel XXL en het legendarische kerstfeest;
  • Een groot internationaal netwerk van collega-specialisten om mee te sparren en van te leren;
Geïnteresseerd?Stuur je CV en motivatiebrief naar Ryan Saheblal van Talent Acquisition via werken@omnicommediagroup.com of naar Stefan Heijdra, Lead e-Commerce binnen Flywheel via stefan.heijdra@omgtransact.com. We kijken uit naar je sollicitatie en hopen je snel te mogen verwelkomen in ons team.

Omnicom Media Group