
Internship - Technical Support Engineer
- Eindhoven, Noord-Brabant
- Training
- Voltijds
Iedereen is hier welkom. Diversiteit en inclusie staan bij ons centraal. Boven elke technische vaardigheid waarderen we respect, openheid en betrouwbare samenwerking. Intolerantie wordt bij ons niet getolereerd."Come as you are"
Everyone is welcome here. Diversity & Inclusion are at our core. Far above any technical competence, we value respect, openness, and trusted collaboration. We do not tolerate intolerance.Voor team.blue zijn hebben wij stageplekken voor ons Support team in Arnhem.team.blue is op zoek naar een gemotiveerde student die de geleerde kennis in de praktijk wil brengen voor ons merk signetbreedband: dé connectiviteitsspecialist voor de zakelijke markt.Bij ons is een stagiair(e) 'one of us' en maken we geen onderscheid tussen iemand die een stage loopt ten opzicht van iemand die in vaste dienst is. Wat ons betreft ben je dan ook een van de Technical Support Engineers binnen de club.De Technical Support Engineer speelt een essentiële rol binnen de klantreis en is verantwoordelijk voor:
- De afhandeling van de meer complexe technische vragen, zowel telefonisch als per mail;
- Het werken in eenvoudige, maar ook in zeer complexe netwerkomgevingen om internet- en netwerkdiensten op te leveren en te configureren;
- Het opleveren van onze netwerkoplossingen met én voor de klant;
- Het ondersteunen van technische collega's bij het oplossen van incidenten.
- (Klant)contact met andere IT'ers: je hebt dagelijks te maken met IT'ers van andere bedrijven; er komen vraagstukken of changes over de netwerkomgeving die wij in beheer hebben. Omdat de vragen van IT'ers afkomstig zijn, is de complexiteit van de vraagstukken hoger dan op een standaard supportafdeling.
- Ontwikkeling: door onze complexere omgeving heb je ruime mogelijkheden om je heel breed of juist specialistisch verder te ontwikkelen. Je leert dagelijks door je collega's.
- Dynamische werkdagen: elk vraagstuk is anders en is je dag daarom nooit hetzelfde.
- Vrijheid en zelfstandigheid: omdat onze ICT-vraagstukken zo divers en complex kunnen zijn, hebben we jouw kennis en inbreng nodig om dit op te lossen. Natuurlijk zijn er processen en werkwijzen, maar jouw inzicht en analyse zorgen voor de oplossing.
- Een positieve Technical Support Engineer met een gedegen technische achtergrond die klanttevredenheid ademt.
- Je werkt makkelijk zelfstandig en in teamverband.
- Daarbij ben je communicatief sterk en word je niet bang van een steile leercurve.
- Je lost niet alleen de problemen op die je tegenkomt, maar achterhaalt proactief wat er écht aan de hand is en denkt vooruit om tot een constructieve oplossing te komen.
- Je bent hét visitekaartje van signetbreedband en krijgt dan ook energie van een succesvol gesprek met een klant.
- Communicatief sterk in zowel Nederlands
- Communicatief sterk in Engels is een pré
- Kennis van netwerken en protocollen (LAN, WAN, SD-WAN, TCP/IP, DNS, SIP, etc.)
- Kennis van ISP-netwerkomgevingen is een pré
- MBO niveau 4 werk- en denkniveau