Brand Communication Specialist Benelux

Rituals

  • Amsterdam, Noord-Holland
  • Vast
  • Voltijds
  • 2 maanden geleden
FunctieomschrijvingBrand Communication Specialist Benelux
Als Brand Communication Specialist ben je dé expert in de Benelux op het gebied van alle brand communicatie touchpoints. Je bent samen met je collega's van Global en marketing Benelux mede verantwoordelijk voor de omnichannel groei in Nederland, België en Luxemburg. Je vertaalt hierbij de internationale omnichannel strategie door naar Benelux en kijkt wat er extra nodig is om onze campagnes tot leven te brengen, kwalitatief volle partnerships te activeren, omnichannel traffic en trial activiteiten te genereren en een sterke brand funnel voor Rituals in de Benelux te bouwen.Je kijkt hierbij goed naar de verschillen in de diverse landen én naar alle omnichannel touchpoints zoals onze eigen kanalen, partnerships, leadgeneratie en de volledige mediaplan executie van onze campagnes.Belangrijke KPI's zijn: het verhogen van brand awareness, engagement en het verhogen van de contactmomenten in-store en online. Je zorgt hierbij voor een on-brand doorvertaling naar de lokale markten (BeNeLux) en rapporteert de resultaten en learnings terug naar het lokale Benelux team, evenals het global team.De voornaamste werkzaamheden
Binnen deze rol ben jij de specialist en samen met de Brand Communication Manager verantwoordelijk voor lokale partnerships en de doorvertaling, uitrol en opvolging van de campagnes en het bijbehorende mediaplan. Je werkt ook nauw samen met de Digital Marketing Specialist om voor een omnichannel approach te zorgen.Je bent energiek, analytisch, hebt oog voor detail en daagt jezelf continu uit om te zoeken naar nieuwe kansen en mogelijkheden. Je gaat secuur en resultaatgericht te werk en weet je enthousiasme over te brengen op anderen. Daarnaast heb je een sterke affiniteit met ons merk en beauty, en een duidelijke visie over de juiste commerciële inzet voor Rituals in Benelux.
  • Je zal vanuit de Benelux verantwoordelijk zijn voor de lokale Partnerships strategie en zal hierin nauw samenwerken met het Partnerships team. Je stuurt lokale samenwerkingen aan & lead generatie campagnes om een optimale merkbeleving neer te zetten voor onze klanten & altijd in-lijn met onze merk waardes;
  • Je bent het creatieve brein op gebied van mediaplan-executie voor een deel van onze campagnes en zorgt voor de doorvertaling van verschillende marketinguitingen voor Rituals;
  • Je analyseert zelfstandig en zoekt actief naar nieuwe kansen in de verschillende markten. Hierbij rapporteer je op regelmatige basis alle learnings, conclusies en advies terug naar het lokale Benelux team zowel als naar het global team;
  • Jij hebt naast het contact binnen de Marketing Benelux team, nauw contact met onze Central Head Office (CHO) collega's én de Digital Marketing Specialist voor de Benelux;
  • Je zal extra aandacht besteden aan een differentiatie plan voor België om het merk positionering daar te versterken;
  • Hierbij rapporteer je aan de Brand Communication Manager van de Benelux.
Binnen jouw vakgebied wil je de 'best in class' zijn. Je bent analytisch, zelfstandig, resultaatgericht en secuur en houdt ervan om je steentje bij te dragen in een snelgroeiende organisatie, waar we door jouw inzet en input, iedere dag een stukje effectiever en efficiënter werken. Je bent creatief en authentiek.Wat breng jij mee?
  • Een afgeronde, relevante studie op Hbo of Wo-niveau;
  • Minimaal 4 jaar relevante werkervaring opgedaan, bij voorkeur in een media/marketing gerelateerde functie;
  • Je kunt goed zelfstandig en proactief werken, bent analytisch, resultaatgericht, niet stressgevoelig en een echte teamspeler;
  • Je krijgt energie van relatiemanagement waarbij je goede resultaat onderhoudt met al je stakeholders;
  • Kennis van hoe je online & offline mediaplannen samen kan brengen naar een mooi omnichannel plan;
  • Een goed gevoel voor taal, uitstekende communicatieve vaardigheden en oog voor detail;
  • Een perfecte beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift, beheersing van de Franse taal is een pré;
  • Je hebt kennis van de beauty markt, gevoel voor merken en trends en je kunt je goed inleven in onze doelgroep;
  • Ervaring in de Belgische markt is een pré.
Wat hebben we jou te bieden?
Rituals biedt jou een veelzijdige rol binnen een jong team met enthousiaste collega's op ons hoofdkantoor in hartje Amsterdam. Je maakt deel uit van het Marketingteam Benelux dat bestaat uit de Head of Marketing Benelux, Digital Marketing Specialist, Brand Communication Manager, Brand Communication Specialist, Brand Activation Manager, Brand activation Specialists, een Marketing Coördinator en stagiaire. Naast hard werken en doelen behalen is er ook altijd ruimte voor lol met elkaar. Door onderdeel te worden van Rituals, zal je een hoge teamspirit, sterke bedrijfscultuur en ondernemersgeest gaan ervaren, wat jou in staat stelt om een waardevolle carrière op te bouwen. Wij geven net zoveel om het welzijn van onze werknemers als die van onze aarde. Door hier gepassioneerd naar om te kijken geloven wij oprecht dat we kunnen bijdragen aan een duurzame wereld en zetten wij stappen om onze footprint te beperken. Het is onze missie om mensen zich goed te laten voelen en een unieke ervaring te geven. Ongeacht welke rol je bij Rituals vervult, lever je een positieve bijdrage aan onze dagelijkse bedrijfsvoering.Daarnaast krijg je als Brand Communication Specialist Benelux op basis van een 40-urige werkweek een marktconform salaris en het volgende:
  • Een uitgebreid onboardingprogramma om kennis te maken met onze mensen, producten en cultuur;
  • Een MacBook en iPhone;
  • 20% korting op onze Rituals producten;
  • Woon je meer dan 10 km enkele reis van het kantoor? Dan worden je kosten voor openbaar vervoer volledig vergoed (ob.v. 2e klas, exclusief extra toeslagen);
  • Korting op een Onefit of Classpass abonnement;
  • Onbeperkte toegang tot de diensten van onze well-being partner OpenUp;
  • Focus op persoonlijke ontwikkeling door trainingen en evenementen;
  • Vers fruit en gezonde lunches worden dagelijks geserveerd tegen een nominale vergoeding;
  • Maandelijkse zakelijke updates, borrels & festiviteiten;
  • Groeps- en sociale activiteiten zoals het rennen van een marathon, ski trip of hockey.

Rituals