Senior medewerker belastingen/WOZ
- Stadskanaal, Groningen
- Contract
- Voltijds
- Senior medewerker belastingen/WOZ
(32 - 36 uur)Als senior medewerker Belasting/WOZ ben je aanspreekpunt voor je collega's en neem je hen mee in de uitdagingen waar het subteam mee wordt geconfronteerd. Je coördineert de taken binnen het subteam. Daarnaast werk je zelf ook mee om ervoor te zorgen dat alle werkzaamheden tijdig en accuraat worden afgerond. De functie bestaat voor ongeveer 30% uit coördinerende taken en 70% meewerkende taken.Wat ga je doen?
- Inhoudelijk aanspreekpunt zijn voor het bestuur, de organisatie en externe partijen voor belastingen- en WOZ-zaken;
- Coördineren van de taken binnen Belastingen/WOZ, waaronder de verdeling van de werkzaamheden, het opstellen van planningen en het sturen op de uitvoering hiervan;
- Adviseren van de teamleider BBG op proces en inhoud, waaronder het periodiek leveren van voortgangsinformatie;
- Het team meenemen in de ontwikkelingen op het vakgebied;
- De jaarlijkse actualisatie en vaststelling van de Belastingverordeningen verzorgen;
- Meewerken en de collega's ondersteunen bij de uitvoering van de belastingen- en WOZ-taken.
- Inhoudelijk aanspreekpunt zijn voor het bestuur, de organisatie en externe partijen voor belastingen- en WOZ-zaken;
- Coördineren van de taken binnen Belastingen/WOZ, waaronder de verdeling van de werkzaamheden, het opstellen van planningen en het sturen op de uitvoering hiervan;
- Adviseren van de teamleider BBG op proces en inhoud, waaronder het periodiek leveren van voortgangsinformatie;
- Het team meenemen in de ontwikkelingen op het vakgebied;
- De jaarlijkse actualisatie en vaststelling van de Belastingverordeningen verzorgen;
- Meewerken en de collega's ondersteunen bij de uitvoering van de belastingen- en WOZ-taken;
- Als senior medewerker belastingen ben je tevens de aangewezen heffingsambtenaar van de gemeente.
- Je bent een kandidaat met ruime kennis van en ervaring in het gevraagde vakgebied en bent inhoudelijk op de hoogte van relevante wet- en regelgeving;
- Je hebt een afgeronde relevante hbo-opleiding;
- Je bent klant-, oplossings- en resultaatgericht;
- Je hebt uitstekende communicatieve vaardigheden, bent flexibel, proactief, gericht op samenwerken en politiek sensitief.
- Prima secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een individueel keuzebudget ter hoogte van 17,05% van je salaris;
- Een collectieve korting op de aanvullende ziektekostenverzekering en een goede regeling op het gebied van ouderschapsverlof;
- Een mooi trainingsaanbod en vakgerichte opleidingen, zodat jij je werk optimaal kunt doen en je je kunt blijven ontwikkelen;
- Een telefoon en laptop;
- Een uitstekende pensioenopbouw bij ABP - waarvan de werkgever 70% betaalt - inclusief een solide extra vangnet bij overlijden en arbeidsongeschiktheid;
- Je krijgt een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd (maximaal een jaar);
- Onze activiteitencommissie organiseert jaarlijks voor alle medewerkers een barbecue en een kerstmarkt en daarnaast enkele andere verbindende bezigheden. Denk bijvoorbeeld aan een quiz, een sportieve activiteit en lunchbijeenkomsten met presentaties.
Herken je jezelf in dit profiel? Dan nodigen we graag uit te solliciteren! De vacature staat open tot en met 26 september. Je kunt uitsluitend solliciteren via ons digitale sollicitatieportaal Werken voor Groningen. Via dit portaal zullen wij jou ook informeren over het verloop van je sollicitatie. De gesprekken worden in overleg met jou gepland.Eerst op de koffie?
Als je niet direct wilt solliciteren maar toch nieuwsgierig bent, kom dan eerst op de koffie! We praten je op een informele manier bij over de vacature. Voor jou is dit dé gelegenheid om een indruk te krijgen van de directe collega's, de vacature en de werkomgeving. Als je na het gesprek enthousiast bent, kun je alsnog solliciteren.Informatie
Als je vragen hebt over de functie, kun je contact opnemen met de teamleider Albert Kuijer, telefoonnummer 0599 631631. Je kunt hem ook bellen als je eerst op de koffie wilt komen.Als je vragen hebt over de procedure dan kun je contact opnemen met Harold Zijlstra, P&O adviseur, ook bereikbaar via 0599 631631.
De interne en externe wervingsprocedure vinden gelijktijdig plaats.Acquisitie naar aanleiding van deze vacature stellen we niet op prijs.In het kortStadskanaalFulltime, Tijdelijk3.489 - 5.84132 - 36 uurHBOGeplaatst op 25 augustus 2025Reageren kan t/m 25 september 2025SolliciterenGemeente StadskanaalWaar staat Gemeente Stadskanaal voor? Wat vinden ze belangrijk? Ontdek het hier.Heb je een vraag?Stel hem aan onze medewerker.MailenVacature delen of bewaren?Deel de vacature op social media of met je vrienden. Later solliciteren? Geef een hartje en je vindt hem makkelijk terug.Bewaren DelenBen jij de match?Zorg er dan voor dat jouw sollicitatie uiterlijk 25 september 2025 bij ons binnen is. Reageren kan via de sollicitatiebutton, dus het is snel voor elkaar. Heb je vragen over inhoud van de functie? Neem dan contact op met de organisatie.Mailen SolliciterenMailen SolliciterenOntdek meerGerelateerde vacaturesAl gesolliciteerd?Eerder door jou bekekenSenior medewerker belastingen/WOZ
- Stadskanaal
- Fulltime, Tijdelijk
- HBO