
Consultant Tax Compliance - Financial Services I Amsterdam
- Amsterdam, Noord-Holland
- Vast
- Voltijds
Als Tax consultant ga je aan de slag binnen een enthousiast team. Je werkt nauw samen met je (binnen- en buitenlandse) collega's aan projecten voor toonaangevende bedrijven uit de sector. Je begeleidt bedrijven in allerlei zaken rondom de vennootschapsbelasting en functioneert al snel als eerste aanspreekpunt en kan in overleg zelfstandig met klanten overleggen. Gedurende de auditperiode zet je de kennis van het afgelopen jaar in om je klant zo goed mogelijk te helpen bij het bepalen van de belastingpositie voor de jaarrekening. Als je affiniteit hebt met technology dan gaan we graag met je sparren om de werkzaamheden van onze afdeling (nog) efficiënter in te richten!Ons team - Do great minds always think alike?
Ons team bestaat uit ongeveer 10 gemotiveerde mensen die jouw kennis graag naar een hoger niveau brengen en helpen bij het ontwikkelen van andere vaardigheden, zoals de communicatie met onze klanten. We maken deel uit van de financial services tax afdeling en werken op een dagelijkse basis samen met tax advisering, transaction tax, BTW, en operational tax. We schakelen met onze collega's in andere service lines, zoals audit en consulting, maar hebben ook veel contact met onze collega's in het buitenland. In totaal zijn we met ongeveer 50 tax mensen die werken op dezelfde verdieping. We hebben regelmatig gezamenlijk uitjes en een jaarlijkse weekendtrip, zodat we elkaar ook los van het werk goed kunnen leren kennen.Over het kantoor
Ons kantoor in Amsterdam bevindt zich op de Zuidas: een bruisende plek waar veel bedrijven zijn gevestigd. In onze Cross Towers worden maar liefst 1000 mensen per dag bij binnenkomst verwelkomd. Heb je nog niet ontbeten? Dan wordt er een speciale smoothie voor je gemaakt of gewoon een lekkere cappuccino. In de lunchpauze staat het team voor je klaar met een verse lunch. Voor een adembenemend uitzicht op Amsterdam ga je naar de 22e verdieping. Samenwerken krijgt door de Wavespace een nieuwe betekenis. Deze High-Tech omgeving brengt wereldwijd klanten en collega's virtueel samen!Wat je gaat doen: How can you make a lasting impact in a rapidly changing world?
- Je stelt zelfstandig vennootschapsbelastingaangiften op.
- Je controleert aanslagen, beantwoordt vragenbrieven en bereidt bezwaarschriften voor.
- Je onderhoudt contact met de klant en helpt met fiscale vragen die opkomen.
- Je stelt een belastingpositie op voor de jaarrekening.
- Je maakt gebruik van tooling en draagt bij aan het efficiënter inrichten van onze processen
- Je hebt de WO of HBO opleiding, Fiscale economie, Fiscaal recht, Finance, Tax & Advice, Bedrijfseconomie of Management, Economie & Recht afgerond.
- Je hebt bij voorkeur relevante werkervaring opgedaan tijdens een (bij)baan, stage of werkstudentschap.
- Je beschikt over een goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid in de Nederlandse en Engelse taal.
Bij EY geloven we in de kracht van diversiteit en inclusie. Onze overtuiging is dat de unieke perspectieven en ervaringen van elke individu ons team sterker en innovatiever maken. We streven ernaar een omgeving te creëren waar iedereen zich welkom en gewaardeerd voelt, ongeacht leeftijd, gender, ras, achtergrond, seksualiteit en alle andere kenmerken die jou uniek maken.Wat wij bieden: Is everything that counts being counted?
- Vitaliteit: de keuze is aan jou. Een online sessie met een externe vitaliteitscoach, praktische tips over onderwerpen zoals voeding, energie, slaap en mindset en/of een tegoedkaart om een padelbaan te huren.
- Flexibel werken: in overleg met je team bepaal je zelf waar en wanneer je werkt. Thuis, op kantoor, bij de klant of vanuit een ander Europees land (tot 20 werkdagen per jaar).
- Thuiswerkplekregeling: om je thuiswerkplek optimaal in te richten stelt EY de volgende middelen voor jou beschikbaar: bureaustoel, zit/sta bureau, externe monitor, bureaulamp, (bluetooth) headset en een groot extern toetsenbord.
- Laptop en smartphone: je hebt recht op een laptop en smartphone met zakelijk abonnement.
- Salaris: naast je vaste salaris kun je, afhankelijk van de financiële prestatie van EY, in aanmerking komen voor een bonus. Ook heb je recht op een onkostenvergoeding (functie afhankelijk) en een internetvergoeding van €40,- netto per maand.
- Vrije dagen: je hebt recht op 29 vakantiedagen per jaar bij een fulltime dienstverband.
- Sabbatical: in overleg heb je de mogelijkheid om onbetaald verlof op te nemen.
- Geboorteverlof: EY betaalt het geboorteverlof voor 100% uit, bij aanvullend geboorteverlof betaalt EY 70% van het salaris uit.
- Opleidingen: EY vindt het belangrijk dat je altijd de mogelijkheid hebt je te ontwikkelen als je dat wilt. We bieden je de mogelijkheid aan om verschillende soft & hard skills trainingen, opleidingen en externe cursussen te volgen. Bijvoorbeeld het behalen van een MBA om jouw skills op het gebied van Leadership, Business en Tech te verbreden.
- Mobiliteitsregeling: Draag direct bij aan onze ambitie om in 2025 de CO2-voetafdruk van EY te verlagen tot nul. Met onze regeling kies je zelf voor de meest uiteenlopende duurzame opties. Denk aan het gebruik van leasefietsen, elektrische deelscooters, elektrische deelauto's, flexibele leaseauto's en verschillende abonnementen voor het openbaar vervoer. Een app geeft je inzicht in jouw CO2 voetafdruk.
- Fietsregeling: financier de aanschaf van jouw nieuwe fiets vanuit jouw brutoloon (aankoopbedrag verdeeld over 12 maanden) of vanuit jouw bovenwettelijke vakantie-uren saldo.
- Pensioen: vanaf jouw start bij EY bouw je pensioenkapitaal op. Iedere maand stelt EY een premie beschikbaar voor jouw pensioen. Ook is er de mogelijkheid om vrijwillig extra bij te sparen.
Het sollicitatieproces bestaat uit een telefonische screening, een persoonlijkheidstest, en twee interviews.
Pre-employment screening
Onderdeel van de sollicitatieprocedure is een (online) assessment en een pre employment screening. Door wet- en regelgeving en doordat EY (en in sommige gevallen haar klanten) hoge eisen stelt aan de betrouwbaarheid en de integriteit van haar medewerkers wordt elke nieuwe medewerker gescreend. Afhankelijk van het functieniveau kan de pre employment screening uit de volgende onderdelen bestaan: Verklaring omtrent Gedrag (VOG) of - indien geen VOG in Nederland kan worden aangevraagd - Criminal Background Check uit het land waar je op dit moment woont of de afgelopen vijf jaren hebt gewoond, integriteitsvragenlijst, verificatie van ID, diploma's en/of werkervaring en het raadplegen van het centraal insolventieregister.