Marketing Automation & E-mail Specialist
Freetime Group
- Amstelveen, Noord-Holland
- Vast
- Voltijds
- Manage je onze database en ben je verantwoordelijk voor de waarden die hieruit komen, de database-groei (leadwerving) en de verrijking van profielen;
- Monitor je onze e-mailprestaties, analyseer je statistieken en identificeer je kansen voor verbetering;
- Weet je inzichten om te zetten in A/B testen op onze e-mails om het conversiepercentage van onze nieuwsbrieven te verbeteren;
- Heb je een strategische blik op e-mailmarketing en CRM marketing en ben je in staat campagnes te prioriteren op impact;
- Initieer en leid je projecten binnen e-mailmarketing, bijvoorbeeld het opbouwen van de database voor ons recent gestarte Duitse label Kurzwego.de;
- Pas je de best practices op het gebied van e-mailmarketing toe, zoals het optimaliseren van de verzendtijden, onderwerpregels en CTA's (call-to-action);
- Ondersteun je in de operatie bij het versturen van nieuwsbrieven.
- Een plek binnen een enthousiaste, groeiende organisatie waar sfeer en teamgevoel essentieel zijn. Waar je de ruimte krijgt om te leren, inclusief vallen en opstaan, iedereen kennis met elkaar deelt en memorabele bedrijfsuitjes de norm zijn;
- Goede voorwaarden: marktconform salaris en gepaste vergoedingen. We denken ook aan je oude dag: je neemt deel aan een collectieve pensioenregeling;
- Alles wat je nodig hebt om je functie naar behoren uit te kunnen voeren, onder andere een zit-sta bureau, genoeg pauze en koffie;
- We investeren ook graag in jouw gezondheid! Daarom bieden we je mogelijkheid te sporten met een financieel voordeel van (max.) € 20,- per maand op een abonnement.
- Elke dag een volledig verzorgde lunch; je eigen bammetjes kun je thuislaten!
- Je bent commercieel en resultaatgericht, analytisch, een kei met data (je weet hoe je data moet interpreteren en vertalen naar optimalisaties);
- Je hebt een creatieve geest en weet hoe je op het juiste moment, de juiste boodschap brengt, bij de juiste persoon!
- Je bent leergierig en neemt graag ownership;
- Je werkt vooral nauw samen met je collega e-mailmarketeer die zich vooral focust op het opmaken, verzenden en verbeteren van de dagelijkse nieuwsbrieven. Op dit vlak zal jij ondersteunen, maar je focus ligt op het vlak van marketing automation en database activatie;
- Verder heb je nauw contact met onder andere accountmanagers, software development, de klantenservice en met het digital experience team. We staan op het punt van een personalisatie revolutie en willen, met behulp van een CDP, de customer journey optimaliseren en hiermee onze e-mails zo relevant mogelijk maken voor de klant.
- Een afgeronde opleiding op hbo-niveau;
- Minimaal twee jaar ervaring in een functie als marketing automation specialist, crm marketeer, customer lifecycle marketeer of e-mailmarketeer;
- Ervaring met marketing automation en het werken met een CDP (ervaring met Squeezely is bonuspunten);
- Ervaring met het werken met een ESP (ervaring met Copernica is bonuspunten);
- Je bent thuis in HTML/CSS (pre).