(Senior) Programmatic Specialist

Omnicom Media Group

  • Nederland
  • Vast
  • Voltijds
  • 2 dagen geleden
OmnicomMediaGroup is een wereldspeler op het gebied van media, advertising en marketing performance en bestaat uit de labels PHD, OMD, Hearts & Science (de mediabureaus), Annalect (onze in-house tech hub) TRKKN (Google marketing partner) en Flywheel (E-commerce). Ons doel is onze klanten nóg succesvoller te maken. Door ze te laten shinen op die plekken waar het opvalt. In de stortvloed van advertenties en informatie springen de campagnes van onze klanten eruit. Welke dat zijn? Wat denk je van McDonalds, Renault, Warner Bros en PepsiCo? Online, offline, van Instagram tot billboard, we raken mensen. En dat doen we zo goed dat het awards oplevert. De AMMA, SpinAward, Effie, SponsorRing, ze prijken allemaal in de prijzenkast van Omnicom Media Group.Wij zijn een toonaangevend media- en performancebureau dat werkt voor de grootste merken ter wereld. Voor één van onze meest prestigieuze klanten - een internationale autofabrikant - bouwen wij een gloednieuwe Biddable Media Hub die verschillende internationale markten gaat ondersteunen. Denk aan samenwerking op internationaal niveau, een dynamische werkomgeving en schaalbare digitale oplossingen die écht impact maken.Dit ga je doen:Als Sr. Programmatic Specialist adviseer jij de klant over de te volgen programmatic strategie en daarbij horende tactieken voor alles wat programmatic in te kopen is. Denk hierbij aan plannen waar display & video, out of home, audio, retail, in-game en of connected TV worden gepland en / of samenkomen om zo tot de beste resultaten te komen voor de klanten in jouw portfolio.Als sr. Specialist weet je de klant en het team waarin je werkt mee te nemen in alle voordelen die programmatic inkoop met zich meebrengt. Je bepaalt de koers en optimaliseert samen met het team campagnes in de DSP('s) om deze daarna te evalueren.Je werkt hierbij nauw samen met het communications team die dagelijks in contact staan met de klant maar hebt ook zelf contact met de klant om hen te enthousiasmeren over alle mogelijkheden. Je houdt altijd een oogje open voor de laatste ontwikkelingen en verwerkt deze in media plannen waar innovatie een belangrijke pijler is. Zo draag je bij aan test & learn agenda's en het opzetten van a/b testen om tot interessante learnings te komen die je meeneemt naar de volgende campagne.Verlies hierbij ook zeker niet de continue ontwikkelingen binnen het programmatic landschap uit het oog. Denken aan de verwijdering van de 3rd party cookie uit Chrome, nieuwe opkomende kanalen ontdekken en testen, oplossingen vinden voor het meten van campagne effectiviteit en de laatste high impact creatives testen, je kan het zo gek niet bedenken. Alles met tot doel een zo goed mogelijke programmatic mediastrategie neer te zetten voor onze klanten.Jouw belangrijkste verantwoordelijkheden zijn:
  • Doorvertalen van klantbriefings naar programmatic media advies en het zelfstandig coördineren van deze plannen van A tot Z.
  • Adviseren en inspireren van de klant op het gebied van de nieuwste trends en alle bijbehorende (technologische) ontwikkelingen.
  • Werken met verschillende platformen, waaronder DV360, The TradeDesk en Amazon en het uitvoeren van tests op de laatste beta's en features binnen deze platformen.
  • Afstemming en coördinatie tussen de klant, je communications collega's en de specialisten en executives met wie je samenwerkt.
  • Plannen, projectmanagement, optimalisatie en evaluatie van campagnes. Zorgdragen voor het behalen van deadlines in samenspraak met je team.
Wij zijn op zoek naar een enthousiaste en daadkrachtige Senior Programmatic Specialist. Je bent communicatief sterk en staat stevig in je schoenen. Je bent niet bang om beslissingen te nemen en je weet met jouw overtuigingskracht klant en collega's mee te enthousiasmeren over jouw plannen en creatieve ideeën. Je hebt een 'can-do' mentaliteit, kan goed met veranderingen omgaan en je gedijt goed in een snelle omgeving. En verder:
  • Je hebt minimaal een afgeronde hbo- of academische opleiding, bij voorkeur op het gebied van marketing, communicatie of (commerciële) economie.
  • 3-6 jaar werkervaring waarvan minimaal 2 jaar in een soortgelijke functie (niet
  • specifiek bij een bureau)
  • Je hebt een sterke interesse voor programmatic en alle ontwikkelingen binnen het landschap, je deelt jouw kennis graag met het team;
  • Je hebt ervaring met DV360, Campaign Manager en bent snel thuis of hebt al ervaring met andere buying platformen als Amazon, The Tradedesk, Sage + Archer, Teads en DPG.
  • Je spreekt en schrijft vloeiend Nederlands en Engels
  • Je scoort bonuspunten als je ook ervaring/kennis hebt met/van: Tag management, Google Analytics, verschillende AI tools of dashboard tooling als Looker Studio of PowerBI.
  • Je bent resultaatgericht, communicatief sterk, analytisch, klantgericht, sterk met cijfers, nieuwsgierig en initiatiefrijk.
  • Positieve energie waarmee je anderen inspireert.
Dit bieden wij:Wij geloven in ruimte geven aan vernieuwende ideeën. We staan open voor elkaars ideeën en elkaars mening. Bij OMG kies je voor een organisatie die investeert in jouw ontwikkeling. Neem zelf de regie over jouw groei in handen en wij faciliteren de mogelijkheden om jezelf te overstijgen. Zo is er te sparren met strategen, data scientists Tevens wordt je onderdeel van het wereldwijde Omnicom Media Group netwerk, waarbij je toegang krijgt kennisdeling en de mogelijkheid internationale ervaring op te doen. Daarnaast bieden wij:
  • Een marktconform salaris op basis van een 37,5 urige werkweek, plus 8% vakantietoeslag.
  • 29 vrije dagen per jaar (27 vakantiedagen + 2 vrij inzetbare Diversity Days)
  • Een reiskostenvergoeding en een thuiswerkvergoeding.
  • Een laptop en een telefoonvergoeding.
  • Mogelijkheid om 6 werken per jaar vanuit het buitenland te werken;
  • Wij faciliteren een ergonomische thuiswerkplek, inclusief tweede beeldscherm.
  • Wij werken hybride (60% kantoor en 40% thuis).
  • Het behalen van certificeringen voor het gros van de platformen waarmee je werk, maar ook het volgen van cursussen via het OMG OneLearning platform om soft-skills verder te ontwikkelen.
  • De mogelijkheid om je tijdens werktijden in te zetten voor de OMG cultuur, diversiteit of sustainability.
  • Informele uitjes en activiteiten, zoals verschillende borrels, bootcamp sessies, uitjes met uitgevers en natuurlijk het legendarische kerstfeest.
Let's go!Produceer jij next level Programmatic campagnes? Solliciteer dan direct! Toch nog een vraag? Dan kan je contact opnemen met Ryan van Talent Acquisition via werken@omnicommediagroup.com.

Omnicom Media Group