Adviseur inkoop

Van Dijk Employment Services

  • Utrecht
  • Vast
  • Voltijds
  • 1 dag geleden
IntroJij bent de verbindende factor die vragen en projecten uit de praktijk vertaalt naar passende aanbestedingen bij een gemeente in omgeving Utrecht. Je adviseert en voert aanbestedingstrajecten uit.Waar kom je terecht?
Bij deze gemeente werken ruim 5.000 medewerkers aan zaken als gebiedsontwikkeling, duurzame energie en mobiliteit voor de stad. Wij zoeken een flexibel inzetbare bestuursassistent ter ondersteuning van 2 of meer bestuurders die als onmisbare schakel zorgt voor een vlot verloop in het bestuurlijk proces.Jaarlijks koopt deze gemeente voor ongeveer 750 miljoen euro in voor uiteenlopende zaken. Vanwege de omvang en diversiteit van de inkoop is het belangrijk dat dit doelmatig en doeltreffend gebeurt. Het doel is om de juiste producten en diensten in te kopen, passend bij de behoefte van de organisatie en in lijn met de ambities, waaronder Social Return en Maatschappelijk Verantwoord Opdrachtgeven en Inkopen (MVOI).Als inkoopadviseur ben jij de verbindende factor die vragen en projecten uit de praktijk vertaalt naar passende aanbestedingen. Je begeleidt zelfstandig inkooptrajecten, met name Europese aanbestedingen, vanuit een verwervingsteam van specialisten. Je maakt gebruik van de beschikbare tools en templates om aanbestedingen efficiënt, kwalitatief, adequaat en tijdig te doorlopen.Je maakt onderdeel uit van het team Aanbesteding, bestaande uit ongeveer 14 fte. In dit team zitten collega-inkoopadviseurs met wie je kunt sparren over aanbestedingsvraagstukken. Daarnaast werk je veel samen met de bredere inkooporganisatie van 50 tot 60 collega’s. Omdat leren centraal staat in deze organisatie, deel je structureel jouw ervaringen tijdens de overleggen. Om zo inkoopinnovaties en procesverbeteringen te realiseren.Jij brengt ruime inkoopervaring mee, bent omgevingssensitief en hebt gevoel voor het werken in een politiek-bestuurlijke omgeving. Het is belangrijk dat je breed draagvlak kunt creëren voor je adviezen en dat je Europese aanbestedingen van A tot Z kunt begeleiden. Je bent breed inzetbaar op verschillende dossiers en neemt de lopende en in voorbereiding zijnde aanbestedingen over van een vertrekkende collega.Wat ga je doen?
  • Je realiseert het gemeentelijk inkoopbeleid door zelfstandig Europese inkooptrajecten uit te voeren binnen verschillende categorieën en specialismen.
  • Je fungeert als verbindende schakel tussen inkoop, decentrale inkopers, inkoper specials, contractmanagement en betrokken medewerkers, waarbij je het inkoopproces bewaakt.
  • Je ondersteunt organisatieonderdelen bij inkoopvragen en vervangt collega-inkopers bij ziekte of afwezigheid.
  • Je bent verantwoordelijk voor het proces rondom de totstandkoming van de aanbestedingsaanpak en het zelfstandig uitvoeren hiervan.
  • Je levert gevraagd en ongevraagd advies, waarbij je procesmatig een voortrekkersrol vervult.
  • Je zorgt voor het (zelfstandig) uitvoeren van en/of ondersteunen bij aanbestedingstrajecten, waaronder het:
  • toepassen van vakinhoudelijke expertise op (complexe) Europese aanbestedingen en inkoopcategorieën
  • ontwikkelen van aanbestedingsadvies voor marktbenadering en aanbestedingsstrategie richting opdrachtgevers of procesbegeleiders
  • aandragen van integrale oplossingen waarin politieke, interne en externe belangen samenkomen
  • signaleren van ontwikkelingen en/of knelpunten binnen aanbestedingsregels en inkoopcategorieën
  • rapporteren en archiveren van aanbestedingsdocumentatie
  • mondeling en schriftelijk uitbrengen van adviezen en samenwerken op operationeel en tactisch niveau met directe collega’s
  • Je neemt deel aan relevante inkoop- en contractmanagementoverleggen binnen de gemeentelijke inkooporganisatie.
Wat breng je mee?
  • Je hebt minimaal hbo-werk- en -denkniveau.
  • Je hebt ervaring met het werken in TenderNed.
  • Je hebt inkoopkennis op minimaal Conducto Inkoop & Aanbesteden, Nevi 1 of gelijkwaardig, bij voorkeur een diploma Conducto Aanbesteden voor Gevorderden, Nevi 2 of gelijkwaardig.
  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring als procesverantwoordelijke voor Europese aanbestedingen, waarbij je zelfstandig ten minste 5 aanbestedingen hebt begeleid.
  • Je hebt ervaring binnen een politiek-bestuurlijke omgeving, bij voorkeur binnen een gemeente.
  • Je hebt aantoonbare ervaring met projectmatig en resultaatgericht werken in het tactisch proces.
  • Je bent beschikbaar voor een gesprek met de gemeente op dinsdag 23 september.
Kenmerken
Parttime/fulltime: 16-32 uur
Looptijd: per direct tot en met 31 december 2025, met een optie tot verlenging
Locatie: Utrecht
Gesprek: dinsdag 23 septemberOp deze opdracht is de inzet van een zelfstandige (zzp’er) niet mogelijk. Ben je zelfstandige en wil je toch graag voor deze opdracht in aanmerking komen? We gaan graag met je in gesprek over welke andere mogelijkheden we voor je hebben om deze opdracht via ons uit te voeren.Solliciteer nu!
Spreekt deze opdracht je aan? Stuur dan je cv vóór vrijdag 12 september 12.00 uur. Heb je nog vragen? Neem dan contact op met onze consultant Jop Verhulst, bel 078-654 90 60. Referentienummer 250625.Ik zoek toch een andere uitdaging!
Stuur ons je cv! Als we bekend zijn met jouw kennis en wensen, kunnen we je op de hoogte brengen zodra er een passende functie beschikbaar is. Mail ons via info@vandijkwerkt.nl of bel 078-654 90 60.Waarom kiezen voor Van Dijk?
Wij werken aan de mooiste projecten in de ruimtelijke ordening en infrastructuur door heel Nederland. Dit doen we samen met de rijksoverheid, provincies, gemeenten, waterschappen en andere (semi)overheden. Bij ons heb je een zeer grote kans dat je op het juiste project terechtkomt, want we luisteren naar wat jij wilt en waar de opdrachtgever echt naar op zoek is. Je ervaart onze kernwaarden Betrouwbaar: we zeggen wat we doen en we doen wat we zeggen, Professioneel: we maken verwachtingen waar en Betrokken: we hebben aandacht voor je.Jop Verhulst

Van Dijk Employment Services