
National Account Manager
- Zaandam, Noord-Holland
- Vast
- Voltijds
Ben jij een ervaren commercieel professional met een passie voor chocolade en koekjes? Wil je werken voor een iconisch merk dat al generaties lang mensen blij maakt? Dan is deze functie als National Account Manager (NAM) bij Koninklijke Verkade, onderdeel van pladis, misschien wel jouw volgende carrièrestap!Over de functie
Als NAM ben je verantwoordelijk voor het strategisch beheren en laten groeien van onze belangrijkste retail accounts. Je speelt een belangrijke rol in het realiseren van onze commerciële doelstellingen en het versterken van onze marktpositie. Vanuit Zaandam rapporteer je aan de Head of Sales Retail en werk je nauw samen met een dynamisch salesteam en een toegewijd sales support team om impact en groei te realiseren.Jouw belangrijkste verantwoordelijkheden
- Dagelijks contact onderhouden met verschillende afdelingen bij key accounts (category managers, sourcing managers, online teams, supply chain en media).
- Verantwoordelijk voor omzet, budget en het behalen van commerciële targets.
- Maximaliseren van distributie van bestaande producten en versnellen van introducties van nieuwe producten.
- Ontwikkelen en optimaliseren van promoties in samenwerking met klanten.
- Initiëren van categorieprojecten met cross-functionele teams (Marketing, Trade Marketing) om schapimpact te vergroten en gezamenlijke businessplanning te stimuleren.
- Onderhandelen over jaarlijkse HQ-deals inclusief voorwaarden, investeringen en promoties.
- Effectief samenwerken met interne teams zoals Marketing, Demand Planning, Customer Service en Finance.
- Identificeren en benutten van nieuwe groeikansen binnen jouw accounts.
- Een afgeronde masteropleiding.
- Minimaal 5–6 jaar relevante commerciële ervaring in FMCG, bij voorkeur in retail.
- Ervaring in (Trade) Marketing is een pré.
- Sterke analytische en onderhandelingsvaardigheden.
- Ondernemende instelling, hands-on mentaliteit en strategisch denkvermogen.
- Uitstekende communicatieve vaardigheden en een natuurlijke relatiebouwer.
- Flexibiliteit en veerkracht in een dynamische omgeving.
Bij pladis werk je in een inspirerende omgeving waar persoonlijke ontwikkeling centraal staat. Wij bieden:
- Een jaarcontract met uitzicht op een vaste aanstelling.
- Een competitief salaris met een aantrekkelijke bonusregeling.
- 34 vakantiedagen (op basis van fulltime dienstverband).
- Pensioenregeling via het Zoetwarenfonds.
- Korting op zorgverzekering, sportschoolabonnementen en fietsen.
- Toegang tot onze personeelswinkel vol heerlijke producten.
- Ontwikkelmogelijkheden via de pladis Academy en andere trainingsprogramma’s.
- Een informele werksfeer met betrokken collega’s die samenwerken als één team.
Koninklijke Verkade, opgericht in 1886, met prachtige en heel bekende merken als Verkade en Sultana, is sinds 2016 onderdeel van pladis. Een wereldwijde community met iconische merken als McVities, Godiva en Ullker. Gezamenlijk bezitten we meer dan 300 jaar bakkers geschiedenis. Onze 16.000 collega’s, in elke uithoek van de wereld, brengen elk hun eigen ervaring van happiness mee. Elk van ons is uniek, maar we vinden elkaar als een familie van bakkers en chocolatiers, hardwerkend, met trots en een doel. Want na al die jaren geloven we nog altijd dat koek & chocola mensen samenbrengt. Wij zijn pladis. We bakken ‘happiness’. Happiness with every bite.pladis kan alleen succesvol zijn, door mensen zoals jij. Mensen die iedere dag opstaan, en niet kunnen wachten om aan het werk te gaan. Mensen die geloven in zichzelf en in hun potentieel. Die willen groeien en onderdeel zijn van een wereldwijde community van gelijkgestemde collega’s. We zijn ervan overtuigd dat groei ontstaat door samen te werken, door elkaar te helpen en door passie om een bijdrage te leveren aan onze missie: to bring happiness with every bite.pladis collega’s zijn graag de beste in wat ze doen, willen winnen en geven niet op. Of we nu bakken, of werken in Supply Chain, HR, Finance, Marketing of een van de vele nadere vakgebieden, we willen winnen als een ‘one pladis’ team. We zijn allemaal uniek, maar delen gezamenlijke waarden waarlangs we werken en leven. We noemen het onze ‘Winning Traits & Behaviours’: Purpose Led, Agile, Collaborative, Positive and Resilient. Vijf aspecten van pladis die definiëren wie we zijn, hoe we met elkaar omgaan, en hoe we dingen voor elkaar krijgen.Als pladis jou als de plek klinkt waar jij kunt groeien en mee kunt schrijven aan het volgende hoofdstuk van ons groeiverhaal, bekijk dan onze wereldwijde carrièremogelijkheden en volg ons voor het laatste nieuws van onze teams.
Meer informatie vind je op
- Bij pladis vieren we diversiteit en geloven we in een inclusieve werkomgeving waarin iedereen zich gewaardeerd voelt. We zijn een werkgever die gelijke kansen biedt en verwelkomen unieke perspectieven.
Wil je solliciteren op deze functie? Stuur dan je sollicitatiebrief en CV naar pladis Global. Vragen over de functie? Neem dan contact op met Benice Speetjens:Head of Impulse & OHH Sales
📧
📞 +31 6 12 35 29 43
- Acquisitie door bureaus wordt niet op prijs gesteld. Alle sollicitaties worden vertrouwelijk behandeld.
We will not accept CVs from any other sources other than those currently on our PSL. We will not pay a fee for any candidate that has not been represented by a provider on our PSL.