
Financieel adviseur projectbeheersing
- Zandvoort, Noord-Holland Haarlem, Noord-Holland
- € 3.674-5.419 per maand
- Vast
- Voltijds
- Je bent de professional die vanuit de afdeling Financiën de projectmanagers en andere projectverantwoordelijken binnen de gemeente adviseert, ondersteunt en controleert. Buiten in de stad en het dorp zie je direct de verschillende projecten waar jij aan bijdraagt.
- Je bent de gesprekspartner voor projectmanagers op het gebied van financiën. In regelmatige overleggen en rapportages maak je gegevens inzichtelijk voor de projectmanagers en adviseer je hen vanuit je ervaring en kennis uit eerdere projecten en andere bronnen over de op te stellen prognoses en mogelijke bijsturing.
- Je hebt een belangrijke rol in het verbeteren van het realiserend vermogen door het opstellen van realistische prognoses en het bewaken van de voortgang. Je adviseert bij het formuleren van projectopdrachten, fasedocumenten, budgetramingen, voortgangsrapportages, subsidiedossiers en bestuurlijke en interne stukken.
- Je richt de projectadministratie in volgens de geldende richtlijnen, zodanig dat projectmanager optimaal inzicht heeft en kan sturen op voortgang, verplichtingen en prognoses. Verder zorg je dat er wordt voldaan aan financiële regels, een juiste en volledige dossiervorming en een gedegen kwaliteit van op te leveren documenten.
- Hiervoor vertaal je landelijke en gemeentelijke regels en richtlijnen en bijvoorbeeld subsidievoorwaarden naar de eigen organisatie en de projectadministratie.
- Wij vinden persoonlijke groei belangrijk en bieden daarvoor tal van mogelijkheden. Denk aan het volgen van opleidingen, certificeringen en overige cursussen via onze 'Academie Haarlem'.
- Een arbeidsovereenkomst voor 32 - 36 uur per week.
- Het salaris is afhankelijk van ervaring en opleiding en bedraagt maximaal € 5.419 bruto per maand (schaal 10) bij een fulltime dienstverband van 36 uur per week.
- Daarbovenop krijg je 17,05% Individueel Keuze Budget over je bruto salaris, waarmee je zelf je eigen arbeidsvoorwaarden samenstelt.
- We vinden jouw vitaliteit belangrijk en bieden daarom diverse mogelijkheden zoals een fietsregeling, vergoeding van je sportabonnement, online trainingen en andere mogelijkheden om lichamelijk en mentaal fit te blijven.
- Hybride werken is bij onze gemeente aan de orde van de dag. De ene dag ben je op kantoor, een ander moment kies je voor thuiswerken. Wij faciliteren je daarbij. Waar je ook werkt, je bent altijd in verbinding met je collega's.
- Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof. ABP is het pensioenfonds voor de overheid en biedt onze werknemers een goede pensioenregeling.
- Je kunt professioneel adviseren en hebt ook aantoonbare ervaring op het adviesgebied.
- Daarbij weet je goed aan te voelen wanneer naast advisering een meer controlerende of kader stellende rol wordt gevraagd. Vanuit beide rollen werk je waar nodig ook mee aan de oplossing of de uitvoering.
- Je hebt minimaal een afgeronde Hbo-opleiding op financieel gebied, bijvoorbeeld Bedrijfskunde.
- Je bent bekend met de landelijke en gemeentelijke regels rondom budgetbevoegdheid, BTW en activabeleid of bent bereid deze kennis op te doen.
- Je hebt kennis van werken met geautomatiseerde financiële systemen. Uiteraard heb je ervaring met Excel en Word.
De afdeling voert de financiële administratie van de twee gemeenten uit. De afdeling verzorgt het beheer van het systeem waarin de P&C producten worden opgesteld (Lias), de technische inrichting van de organisatiebrede P&C producten (begroting, voorjaarsnota/ kadernota, bestuursrapportages en de jaarrekening) en voert een eerste toets uit op begrotingswijzigingen. De afdeling levert (aan concerncontrol) het financiële deel van de P&C producten, onder andere de jaarrekening, overzicht incidentele baten en lasten, meerjarige overzichten balans en staat van baten en lasten en het investeringsplan.
Tevens verzorgt de afdeling Financiën de financiële projectbeheersing voor de hele gemeente, stellen we periodiek rapportages op en hebben we specialisten binnen de afdeling op het gebied van fiscaliteit.Herken jij je in de mensen van Haarlem en Zandvoort?
Werken voor Haarlem en Zandvoort is werken voor alle inwoners, ondernemers en bezoekers. Mensen met hun eigen meningen, drijfveren en eigenschappen. Je herkent je in deze mensen, ze inspireren je. En daardoor begrijp je ook hoe mensen hier het liefst wonen, werken, winkelen, sporten en ondernemen. Heb je zin in echt mensenwerk, dan voel je je bij Haarlem en Zandvoort snel thuis.Net zo enthousiast als wij?Solliciteren kan tot en met 14-09-2025. Je hoort zo spoedig mogelijk of je wordt uitgenodigd voor een gesprek.Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Katiba Bahida, Teammanager viaVragen met betrekking tot de de functie of de sollicitatieprocedure kun je richten aanWil je meer weten over de organisatie en wat wij bieden? Kijk dan op deze pagina's: /Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld, delen wel!