Manager Transformatie Publieke Sector

PwC

  • Amsterdam, Noord-Holland
  • Vast
  • Voltijds
  • 2 maanden geleden
OrganisatieLocatie AmsterdamSalaris MarktconformGepubliceerd op 22-12-2023Ben jij gefascineerd door maatschappelijke vraagstukken? Geïntrigeerd door menselijk gedrag en leiderschap in organisaties? En zie jij uitdaging in het begeleiden van veranderprocessen?
  • Deel deze vacature Whatsapp
Job Description & SummaryBen jij gefascineerd door maatschappelijke vraagstukken? Geïntrigeerd door menselijk gedrag en leiderschap in organisaties? En zie jij uitdaging in het begeleiden van veranderprocessen? Dan is een baan binnen ons team iets voor jou!Wat houdt je werk in?De publieke sector staat voor tal van uitdagingen. Hoe werken we aan een veiliger Nederland? Hoe moderniseren we de dienstverlening van de overheid? Hoe zorgen we dat de burger weer vertrouwen heeft in de overheid? Als Manager Transformatie ben je actief in organisatie-, cultuur- en samenwerkingsvraagstukken die voortkomen uit deze uitdagingen. Je realiseert verandertrajecten, samen met anderen. Je werkt vooral in opdrachten voor Rijksoverheid organisaties, zoals ministeries en uitvoeringsorganisaties. Vraagstukken spelen zich zowel af binnen organisaties als ook in ketenverband.Een greep uit de vraagstukken waarin je in deze functie actief bent:
  • Een uitvoeringsorganisatie van de Rijksoverheid wil haar wendbaarheid vergroten en de organisatie-inrichting aanpassen richting 2025. PwC-collega's vormen een multi-disciplinair team om de directie en het managementteam te begeleiden in hun keuzes, om de dialoog met medewerkers aan te gaan en nieuwe werkwijzen te implementeren.
  • Een organisatie heeft haar ondersteunende diensten ondergebracht in een shared service. Wij begeleiden het managementteam en de verschillende teams om in gezamenlijkheid hun doelstellingen te bepalen, nieuwe gedragingen en samenwerking te formuleren en te reflecteren op de voortgang.
  • Een organisatie actief in een complex stakeholderveld heeft behoefte om haar kerntaken en identiteit te herijken. Wij helpen met beproefde methodes bij een analyse van de cultuur, het formuleren van waarden en kerntaken en het ontwikkelen van interventies om waarden om te zetten in actie.
Als Manager Transformatie word jij gevraagd om je te bewegen in dergelijke veranderingen bij klanten. Soms alleen, soms met een team van PwC-collega's, maar altijd mét onze opdrachtgevers. Je helpt, gidst en coacht de verantwoordelijke directies en managementteams om hun organisatie en leiderschap verder te ontwikkelen. Hierbij houd je het doel voor ogen. Je spiegelt waar de waan van de dag overheerst. Je draagt verbeterinitiatieven aan. Je bent er met je luisterend oor waar het schuurt. En bovenal; je stelt vragen. Reflectief, kritisch waar nodig, onafhankelijk en gericht op een duurzaam resultaat. Daarnaast coach je aan PwC-zijde collega-adviseurs in hun ontwikkeling.Lijkt dit je wat? Sluiten jouw kenmerken aan op onderstaande vereisten? En vind je het leuk naast klantwerk ook te werken aan nieuwe proposities en kansen? Dan gaan we graag met jou in gesprek!Wie ben jij?Je hebt eerder een belangrijke rol gespeeld in verandertrajecten en bent toe aan een nieuwe, uitdagende stap in je carrière. Afhankelijk van je ervaring word je ingeschaald op het juiste functieniveau (Senior Associate/ Manager / Senior Manager) met dito taken en verantwoordelijkheden.
  • Je hebt een Master afgerond in een gerelateerde studie, zoals bedrijfskunde, bestuurskunde of organisatiepsychologie;
  • Je hebt minimaal 5 jaar relevante werkervaring, bij voorkeur bij een adviesbureau of in de rol van projectleider of interne adviseur in een publieke (uitvoerings)organisatie;
  • Je beschikt over bewezen adviesvaardigheden en je weet complexe vraagstukken vlot te doorgronden;
  • Je hebt ruime ervaring met organisatie-, proces- en/of verandervraagstukken en projectmatig werken;
  • Je kent de trends en ontwikkelingen binnen de publieke sector en je helpt deze om te zetten naar nieuwe contacten en concrete dienstverlening aan klanten;
  • Je beschikt over politiek-bestuurlijke sensitiviteit en kan omgaan met druk;
  • Je weet opdrachtgevers op constructieve wijze te motiveren, prikkelen en coachen om hun eigen rol in de transformatie te vervullen;
  • Je bent een sprankelende en stevige persoonlijkheid en beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden, in woord en geschrift;
  • Je werkt graag in een team en draagt graag bij aan de ontwikkeling van teamgenoten (d.m.v. coaching en feedback).
Wie zijn wij?Je wordt onderdeel van een ambitieus en mensgericht team, waar jij ook een rol speelt in de ontwikkeling van je minder ervaren collega's. We zijn zelfstandige professionals, zien elkaar niet dagelijks, maar staan altijd in verbinding. Ruimte voor onderlinge kennisuitwisseling, sparring en feedback maken we. Zowel gericht op concrete klantvragen alsook op de ontwikkeling van onszelf en onze dienstverlening op lange termijn.In opdrachten en business development werk je samen met andere Publieke Sector-collega's die zich onder andere bezighouden met strategie, organisatie-inrichting, technologie, financieel advies en programmamanagement.Dit bieden wijWe geloven in de kracht van een en vinden het belangrijk dat iedereen zichzelf kan zijn. We bieden je toegang tot het wereldwijde PwC netwerk, waarin je jouw kennis, ideeën en vragen kunt uitwisselen met ervaren professionals op het gebied van inkoop en contracten binnen de publieke sector én andere disciplines. Daarnaast bieden wij:
  • Veel trainingen en cursussen die bijdragen aan jouw persoonlijke en vakinhoudelijke ontwikkeling, zoals: "persoonlijk leiderschap", "veiligheid binnen de publieke sector" etc.
  • Een passend salaris en uitgebreide
, waaronder een ' '. Dit is een persoonlijk jaarlijks budget van € 1.000,- uit te geven aan jouw gezondheid, zoals: mindfulness, sport, lifestyle coaching en wellness; * Compleet ingerichte, ergonomische thuiswerkplek met een tweede beeldscherm;
  • Maandelijkse internetvergoeding;
  • Een leaseauto/ autoregeling of e-bike leasen, laptop en iPhone;
  • 32 vakantiedagen per jaar;
  • Hybride werken bij de klant, thuis en op kantoor;
  • De mogelijkheid om je binnen reguliere werktijden in te zetten voor Corporate Responsibility, verschillende netwerken, diversiteit, innovatie en/of recruitment;
  • Leuke informele activiteiten, zoals: borrels, een kerstgala en een skiweekend.
Interesse?Wij ontvangen wij graag de volgende documenten:
  • CV
  • Motivatiebrief
Let op: bij de eerste stap van je sollicitatie heb jij de mogelijkheid om je CV toe te voegen, vervolgens kun je in de derde stap je motivatiebrief toevoegen.

HRinFinance.nl