directeur HAPPY KIDS basisschool (0,5 - 0,6 fte). Voor vernieuwend onderwijs en HB onderwijs
HAPPY KIDS Basisschool
- Utrecht
- Vast
- Voltijds
- We compacten het onderwijs in 3 dagen en verrijken met projectonderwijs op donderdag en vrijdag.
- Een enthousiast team met focus op Gave Lessen, samenwerken en hart voor de kids.
- Ongeveer 80% stroomt uit naar het VWO en gymnasium, ongeveer 20% stroomt uit naar VMBO en HAVO. Iets om trots op te zijn; het lijkt namelijk vanzelfsprekend met veel slimme kids op school, maar dat is het niet. De leerkrachten weten vele kids weer in hun kracht te zetten waardoor ze hun capaciteiten kunnen benutten.
- Innovatie omarmt: je hebt oog voor vernieuwing en durft buiten de gebaande paden te treden. Je ziet kansen om het onderwijs en de secundaire processen te verbeteren en implementeert nieuwe technologieën.
- Samenwerking bevordert: je stuurt het team aan en bevordert samenwerking binnen het team, ouders en kernpartners. Je stimuleert open communicatie en creëert een positieve sfeer bij ons op school.
- Resultaatgericht is: je stelt heldere doelen en monitort de voortgang. Je bent verantwoordelijk voor de kwaliteit van het onderwijs en de tevredenheid van team, leerlingen en ouders over het onderwijs en de ondersteunende processen.
- Je werkt binnen de visie en missie van het HAPPY KIDS Onderwijs Concept.
- Je legt verantwoording af aan de Bestuurder en op onderdelen aan de MR.
- Je hebt de dagelijkse leiding.
- De omgangsvorm is informeel en professioneel, met alle ruimte voor humor.
- Je stuurt een superleuk team aan dat de focus heeft op Gave Lessen.
- In overleg met het team stel je jaarlijks de formatie samen, inclusief een aanscherping van het lesrooster (wie geeft wanneer welke les).
- Je zorgt voor ziektevervanging van teamleden.
- Personeelszaken behoren tot je portefeuille.
- Je stimuleert innovatie.
- Jaarlijks werk je de schoolgids, het schoolplan en de jaarplanning bij op basis van de laatste ontwikkelingen en nieuwe regels/regelgeving.
- Je draagt zorg voor de jaarkalender en zet ‘taakbeleid’ uit onder het team.
- Periodiek werk je de interne werkwijze bij op basis van de laatste ontwikkelingen, nieuwe werkwijzen en afspraken.
- Je draagt zorg voor de communicatie & samenwerking met de ouders en met de kernpartners.
- Jaarlijks stel je de begroting op in oktober in overleg met de Bestuurder en de MR.
- Je monitort maandelijks de realisatie t.o.v. de begroting.
- Dagelijks regel je van alles; voorzien en onvoorzien.
- Bestuurder: zorgt voor strategie, beleid en kwaliteitsbewaking en legt hiervoor verantwoording af aan de Raad van Toezicht en aan het Ministerie van Onderwijs.
- Onderwijs Coördinator: draagt zorg voor de onderwijskundige afstemming en ontwikkeling binnen het team en is tevens de Schoolopleider.
- Leerlingenzorg Coördinator: stuurt het team aan in het kader van de groepsplannen en analyses van de resultaten van de IEP toetsen, betrekt het Samenwerkingsverband, Buurtteam en Leerplicht wanneer een kind/gezin extra ondersteuning nodig heeft.
- MR: adviseert en stemt in bij wettelijk bepaalde taken en treedt ook op als sparringpartner bij de dynamiek van het huidige onderwijsveld, zoals het lerarentekort.
- Leerkrachten: de groepsleerkrachten zijn o.a. verantwoordelijk voor rekenen, taal, Les in Geluk en communicatie met de ouders. De vakleerkrachten geven les aan verschillende groepen met Aikido, Debatteren, Werken in Projecten, Rekenkunst, Taalkunst en Keuze Carrousel.
- Je wordt ondersteund door de Schoolondersteuner bij allerhande operationele zaken.
- Je wordt ondersteund door het onderwijs administratie kantoor dat de personele, salaris- en financiële administratie uitvoert.
- Registerdirecteur Onderwijs (RDO) met minimaal 2 jaar leidinggevende ervaring.
- Inspirerend. Enthousiast. Kundig.
- Met hart voor vernieuwend onderwijs & hart voor (hoogbegaafde) kids.
- Ondernemerschapskwaliteiten.
- Projectmanagement skills.
- Sociaal en communicatief vaardig.
- Ervaring met kinderen met hoogbegaafdheid.
- In staat tot zelfreflectie, kritisch kunnen nadenken en besluitvaardig zijn.
- Bij tegengestelde belangen weet je de gemeenschappelijke noemer te benoemen en vasthouden.
- De werkdagen zijn bij voorkeur op maandag, woensdag en vrijdag met periodiek overleg op donderdag met de Bestuurder en Onderwijs Coördinator.
- Inschaling is volgens de CAO PO directeuren in loondienst, als ZZP-er behoort ook tot de mogelijkheden.