Jurist VVTH

Gemeente Valkenburg aan de Geul

  • Valkenburg, Limburg
  • Vast
  • Voltijds
  • 16 dagen geleden
Gemeente Valkenburg aan de GeulValkenburg
  • Jurist VVTH
  • Valkenburg
  • 32 - 40 uur
  • HBO - WO
Jurist VVTH in ValkenburgOnze organisatieDe gemeente Valkenburg aan de Geul is een kleine dynamische gemeente met grote opgaven. Met een inwonersaantal van nog geen 17.000 inwoners behoren wij tot de kleinere gemeenten in het land. Dit staat in schril contrast met het aantal bezoekers dat jaarlijks naar onze gemeente komt. Met meer dan 1 miljoen overnachtingen en een veelvoud aan dagtoeristen kennen wij een dynamiek die niet te vergelijken is met andere gemeenten van vergelijkbare omvang. Dit zorgt voor een uitdagend takenpakket voor onze medewerkers.Plek binnen de organisatieJe gaat aan de slag bij de afdeling Vergunningen, Veiligheid, Toezicht en Handhaving (VVTH). De afdeling omvat een aantal clusters. Om de veiligheid en de leefbaarheid binnen onze gemeente te waarborgen is een veiligheidsdomein aanwezig. Dit domein bestaat uit adviseurs Openbare Orde en Veiligheid (OOV) en een regisseur Analist Ondermijning. Binnen dit domein zijn ook boa's werkzaam. Een coördinator zorgt voor de dagdagelijkse aansturing van de boa's.Verder is er een cluster waarbinnen de beoordeling plaatsvindt van vergunningaanvragen en wordt informatie verstrekt over de relevante wet- en regelgeving aan burgers, bedrijven, (maatschappelijke) organisaties en (branche)verenigingen. Naast vergunningaanvragen voortkomende uit de Omgevingswet worden hier ook de vergunningen op grond van de Algemene Plaatselijke Verordening (bijv. evenementen, speelhallen, uitstallingen e.d.) en Bijzondere wetgeving (bijv. de Alcoholwet, Wet op de Kansspelen, Wet bibob)beoordeeld. Toezichthouders houden toezicht op de verleende vergunningen. Twee juristen Omgevingsrecht ondersteunen de casemanagers en toezichthouders. Deze juristen zijn jouw directe collega's waarmee jij je taken afstemt en waarbij gedurende vakanties de vervangbaarheid mee wordt geregeld.Wie ben jij en wat vraagt de functie specifiek van jou?De afdeling V-VTH blijft zich continu door ontwikkelen. Daarin zoeken wij collega's die makkelijk samen werken, communicatief sterk zijn, zonder kaders zien wat er moet gebeuren. Collega's, die schakelen tussen de verschillende taakgebieden en ondersteunen waar nodig maar vooral ook bruisen van de energie en niet bang zijn om door te ontwikkelen.Wij zoeken mensen die uitblinken in enthousiasme, veranderingen kunnen doorvoeren, prioriteiten kunnen stellen, flexibel en stressbestendig zijn en kennis hebben van (integraal) Toezicht en Handhaving en geldende wet- en regelgeving. Je hebt ervaring met bestuurlijk-politieke processen en verhoudingen en oog voor wederzijdse belangen. Jij bent iemand die in staat is het om het “ja, mits”-principe te hanteren en nadrukkelijk zoekt naar de ruimte binnen de regels. Je bent benaderbaar, durft een afwijkende mening te hebben, maar brengt dit met tact en overtuigingskracht.Wat ga je doen?Als jurist heb je een veelzijdig en dynamisch takenpakket. Hieronder een opsomming van de taken waar je bij ons mee aan de slag gaat. Je adviseert over bestuursrechtelijke bevoegdheden en de aanpak van handhaving waarbij de nadruk ligt op de het taakveld OOV en APV, maar ook op het taakveld van de fysieke leefomgeving. Je pakt de juridische vraagstukken op en zaken die voortvloeien uit flexcontroles, je maakt naar aanleiding van de controleverslagen en de processen verbaal de bestuursrechtelijke besluiten op, zoals een last onder dwangsom of bestuursdwang en je vertegenwoordigt de gemeente bij bezwaar- en beroepsprocedures. Ook adviseer je het bestuur over toepassing van de verschillende handhavings- en nalevingsmiddelen. Verder ga je meewerken in projecten en opdrachten van andere organisatieonderdelen waarbij je vanuit je juridische kennis een bijdrage levert aan het opstellen van verordeningen, besluiten en beleid.Jouw taak is om zelfstanding of in samenspraak met collega's en bestuurders te komen tot een advies of een traject. Opdrachtgevers en collega's kunnen bij je terecht met hun vragen. Je bent in staat om ook ongevraagd zaken op te pakken. Je kunt zowel mondeling als schriftelijk helder en compact standpunten en adviezen formuleren en motiveren. Jouw taken kunnen worden onderverdeeld in: advies, beleidsontwikkeling, procesbewaking & regie en relatiebeheer.Wat heb je in huis?
  • Je hebt HBO/WO werk- en denkniveau, met afgeronde juridische opleiding.
  • Je hebt kennis en ervaring van het bestuursrecht en op het gebied van handhaving op OOV en APV-gerelateerde zaken
  • Enige jaren ervaring bij een gemeente- of overheidsorganisatie.
  • Adviesvaardigheden, stressbestendigheid, standvastigheid en een hands-on mentaliteit en flexibiliteit zijn een must;
  • Je werkt proces- en resultaatgericht, kunt goed plannen en organiseren en hebt affiniteit met persoonsgerichte aanpak van (complexe) domein overstijgende problematiek.
Dit kun je verwachten
  • Een afwisselende job met een gevarieerd takenpakket.
  • Een uniek ambtelijk apparaat: gewend om mee te denken met inwoners en ondernemers, korte lijnen met bestuur, hoog ambitieniveau en resultaatgericht.
  • Een kleine organisatie met ongeveer 130 gedreven medewerkers. Een platte organisatie met een gemeentesecretaris en afdelingshoofden. Er is een informele sfeer, je loopt makkelijk bij elkaar binnen.
  • Een werkweek tussen de 32 en 40 uur.
  • Naar gelang de verdeling van taken is de functieschaal 10A.
  • Een Individueel Keuzebudget van 17,05% bovenop het maandsalaris. Dit is een vrij besteedbaar budget waarmee je maandelijks flexibel keuzes maakt over hoe en wanneer je het budget inzet.
  • Ruime fiscale uitruil mogelijkheden, zoals €2000,- voor een fiets, € 500,- voor een sportabonnement en € 750,- voor verduurzaming van je woning.
  • Een reiskostenvergoeding woon-werkverkeer die gericht is het stimuleren van duurzaam reizen, met onder andere een volledige vergoeding van het reizen per OV en € 0,23 netto als je met de fiets naar het werk komt.
  • Een iPhone en iPad die je ook privé mag gebruiken; je ontvangt een vaste vergoeding voor het inrichten van je thuiswerkplek.
  • Het betreft een structurele functieplaats. Je start met een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd voor de duur van één jaar en als het van beiden kanten goed past, wordt het een vast contract.
  • Binding met collega's; regelmatig is er een gezamenlijke inspiratielunch voor alle medewerkers; er worden borrels en afdelingsuitjes georganiseerd en je gaat na de start een hele dag op pad met andere nieuwe collega's om elkaar én de gemeente te leren kennen.
SollicitatieprocedureDe eerste selectiegesprekken vinden plaats in de week van 13 mei. Een assessment kan ondersteunend worden ingezet om de mate waarin functie- en organisatiecompetenties (in potentie) aanwezig zijn, te meten. Tevens worden de bevindingen uit het assessment gebruikt als basis voor je ontwikkelmogelijkheden.Meer weten?Wij informeren je graag uitgebreider over de functie. Aarzel niet om contact op te nemen met Stephanie Stassen, Interim Afdelingshoofd V-VTH. Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je terecht bij Ronald Wetzels, adviseur HR. Beide zijn te bereiken via telefoonnummer .In overleg met jou kunnen eventueel referenties worden gevraagd.Lees verderWil je solliciteren?Of meer informatie?Lees hier alles over| | | |Toevoegen aan favorieten Verwijderen uit favorieten
  • Valkenburg
  • 32 - 40 uur
  • HBO - WO
Geplaatst:1 dag geledenSluitingsdatum:06-05-2024Contactpersoon:Stephanie StassenGemeente Valkenburg aan de GeulGeplaatst:1 dag geledenSluitingsdatum:06-05-2024| | | | |Vergelijkbare vacaturesLonzaGeleenBoels RentalSittardGemeente KerkradeKerkradeVacatures
in je mailbox?Schrijf je in en we houden je op de hoogteWat leuk dat je wilt solliciteren op deze vacature!Gemeente Valkenburg aan de Geul ziet graag jouw sollicitatie tegemoet per e-mail.Klik op onderstaande button om naar je mail app te gaan of stuur je sollicitatie direct naar:
https://www.igom.nl/vacatures/bab5abee-6cf3-4cf4-8f82-9695b8c37c95De grootste
vacaturesite
van LimburgWaar ben je naar op zoek?Volg ons en
blijf op de hoogteDit is een pop-up bannerLorem ipsum dolor sit amet consectetur adipiscing. tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam.Vacatures in je mailboxJob Alert succesvol ingesteld!Wat leuk dat je je hebt ingeschreven voor onze Job Alert. We gaan jou periodiek op de hoogte houden van de nieuwste vacatures uit jouw zoekgebied.Heb je gekozen om dagelijks de Job Alert te ontvangen? Dan ontvang je iedere ochtend de nieuwste vacatures in je mailbox.Heb je gekozen om wekelijks de Job Alert te ontvangen? Dan ontvang je iedere maandagochtend alle nieuwe jobs van de afgelopen week in je mailbox.Je ideale droombaan gevonden? Geen punt! Dan schrijf je je gewoon weer uit van de Job Alert. Iedere mail bevat de mogelijkheid om je weer af te melden van de mailing.

Banenrijklimburg