Handhavingsjurist

Gemeente Lopik

  • Lopik, Utrecht
  • € 5.247 per maand
  • Vast
  • Voltijds
  • 25 dagen geleden
Werken bij de gemeente Lopik
De gemeente Lopik ligt in het Groene Hart. De rivier de Lek, het weidse groene landschap en de dorpse kleinschaligheid bieden een aantrekkelijk woonklimaat, rust en ruimte. Het is goed werken voor de inwoners, organisaties en bedrijven in Lopik. Als gemeente willen we dicht bij de inwoners en ondernemers staan. Dat kunnen we met onze kleine club alleen doen door stoer en dapper te zijn en zin en onzin van elkaar te scheiden. Samen met onze collega’s laten we ons elke dag inspireren door de wensen en ontwikkelingen in onze gemeente. De gemeente Lopik is in ontwikkeling en dat vraagt een flexibele houding van bestuur en organisatie en het talent de handen uit de mouwen te steken. Onze informele organisatie kenmerkt zich door korte lijnen en medewerkers die veel verantwoordelijkheid dragen en invloed kunnen uitoefenen.De gemeente Lopik is op zoek naar een: Handhavingsjurist voor 36 uur per week.Wat ga je doen?
Als handhavingsjurist ben je verantwoordelijk voor het opstellen van complexe juridische adviezen met betrekking tot handhaving en het voeren van handhavingsprocedures. Je coördineert de handhaving en fungeert als interne vraagbaak met betrekking tot alle aspecten van handhaving. Ook ondersteun je de collega’s van vergunningverlening bij juridische vraagstukken. Je vertegenwoordigt de gemeente bij de behandeling van bezwaar- en (hoger) beroepsschriften tegen handhavingsbesluiten. Je begrijpt dat verzoeken tot handhaving veelal gebaat zijn bij eerst eens een goed gesprek te voeren met de belanghebbenden en daarbij te onderzoeken wat de gezamenlijke belangen zijn. Dit alles ter voorkoming van conflicten. Soms is handhaving onvermijdelijk en dan pak je daar duidelijk, zorgvuldig en transparant in door.In welk team kom je terecht?
Je komt te werken in team Fysieke Leefomgeving. Binnen dit team gebeurt van alles dat inwoners en bedrijven direct raakt. Te denken valt aan vergunningverlening voor bouwen en gebruiken, evenementenvergunningen, drank- en horeca vergunningen en het toezicht en handhaving in de openbare ruimte en inzake bouwen en ruimtelijke ordening.Wat vragen wij?
Jij bent iemand die zich thuis voelt in het werken in een kleine gemeente en begrijpt dat dat veel diversiteit, vrijheid, maar ook verantwoordelijkheid met zich meebrengt. Een collega die de nieuwe Omgevingswet en mogelijke teamveranderingen met vertrouwen tegemoet ziet en juist als kans voelt in de dienstverlening naar onze inwoners toe. Een medewerker die het met ons eens is, dat spontane naleving het einddoel is en handhaving slechts een soms noodzakelijk middel.Jij past goed in het team omdat je:
  • een teamspeler met een no-nonsense en hands-on mentaliteit bent.
  • een ondernemend persoon bent, die van aanpakken houdt en organisatietalent hebt.
  • oog hebt voor het grote plaatje en vanuit nature een aantal stappen vooruit denkt.
  • resultaat- en doelgericht bent.
  • gevoel hebt voor bestuurlijke prioriteiten en wensen.
  • helder communiceren kunt (in woord en geschrift).
  • wilt weten wat er leeft en speelt in de gemeente.
  • beschikt over een afgeronde juridische opleiding op minimaal Hbo-niveau.
  • weet hoe alle relevante wet- en regelgeving met betrekking tot bouwen, ruimtelijke ordening en APV in elkaar zit.
  • ervaring hebt met de afhandeling van complexe handhavingsdossiers.
  • in staat bent om een junior handhavingsjurist te helpen ontwikkelen.
Wat bieden wij?
Een verantwoordelijke functie in een uitdagende werkomgeving, waarbij we trots zijn op de resultaten die we met elkaar behalen. Het salaris bedraagt, afhankelijk van opleiding en ervaring, maximaal € 5.247,- bruto, functieschaal 10, gebaseerd op een 36-urige werkweek (peildatum 1 januari 2024 CAO Gemeenten).+ Naast je salaris ontvang je een Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05%, welke je iedere maand vrij kunt besteden aan de beschikbare doelen passend bij jouw persoonlijke wensen. Denk aan: uitbetaling, extra verlofuren of opleidingskosten.
+ Wij bieden een arbeidsovereenkomst voor één jaar, met vooruitzicht op een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd bij gebleken geschiktheid.
+ Wij kennen prima opleidingsfaciliteiten (zoals toegang tot De Groene Hart Academie), flexibele arbeidstijden en een actieve personeelsvereniging. Er is mogelijkheid voor gedeeltelijk thuiswerken als de werkzaamheden dat toelaten.Informatie en sollicitatie
Wil je solliciteren? Daar zijn wij blij mee! Klik op de knop 'solliciteren', vul het digitale formulier in en solliciteer met een motivatiebrief en een recent CV. Verwachten we dat wij een goede match kunnen zijn, dan nodigen wij je uit voor een sollicitatiegesprek. We kijken uit naar je sollicitatie!Enthousiast geworden, maar toch nog enkele vragen? Voor informatie over de functie kun je contact opnemen met Hans Sellink (Teamleider Fysieke Leefomgeving), telefoon 0348-559955. Voor informatie over de procedure kun je contact opnemen met Joshua Udink (Corporate Recruiter) op telefoonnummer 06-46000467.De vacature wordt gelijktijdig intern en extern uitgezet. Bij gelijke geschiktheid heeft een interne kandidaat voorrang op een externe kandidaat.Goed om te weten: integriteit is voor de gemeente Lopik erg belangrijk. We vragen je daarom voor indiensttreding bij de gemeente Lopik een VOG aan te leveren.Acquisitie wordt niet op prijs gesteldDienstverband: bepaalde tijd met uitzicht op onbepaalde tijd | Omvang functie: fulltime | Aantal posities: 1 | Uren: 36 | Plaats: Lopik | Provincie: Utrecht | Land: Netherlands | Referentienummer: 2023/24 | Contact: Joshua Udink 0348559955, | Gepubliceerd: 2023-07-25 | Uiterste datum: 2024-04-30

Gemeente Lopik