Financieel adviseurs
Gemeente Gooise Meren
- Bussum, Noord-Holland
- € 5.805 per maand
- Vast
- Voltijds
- Je hebt een duidelijke visie, werkt doelgericht en adviseert overtuigend
- Jij kijkt altijd naar mogelijkheden om te innoveren
- Je bent benaderbaar en werkt graag in teamverband.
- Je kan goed schakelen tussen strategisch, tactisch en operationeel niveau
- Je hebt een kritisch oog en pakt door op belangrijke verbeterpunten. Jij helpt je teamgenoten uit de hectiek van de dag te stappen en vooruit te denken
- Je durft keuzes te maken en prioriteert je werk goed
- Je bent sparringpartner voor bestuur, directie, management en (beleids)medewerkers. Jij zorgt ervoor dat je adviezen goed worden meegenomen in hun besluitvorming
- Je werkt samen met je collega's van financieel beleid aan het coördineren en opstellen van de perspectiefnota, programmabegroting, voortgangsverslagen en jaarstukken
- Je weet anderen in de organisatie te overtuigen van een goede en tijdige aanlevering van stukken
- Je zorgt er samen met je collega's voor dat de interne en externe financiële (beleids)kaders worden opgesteld, bewaakt en getoetst
- Je neemt deel aan en/of start diverse financiële verbeterprojecten. Je neemt hierin de rol van projectleider of deelnemer op je
- Je zoekt verbinding tussen de teams binnen Financiën en de afdelingen die je adviseert.
- Je werkt aan afdeling overstijgende dossiers en projecten die een strategische en integrale financiële blik vragen. Je geeft advies over onderwerpen in zowel het fysieke, sociale als bedrijfsvoering domein
- Je denkt mee en adviseert op eigen initiatief over de ontwikkelingen binnen het team Financieel Beleid. Ons team is bezig om te ontwikkelen naar een ander niveau van financieel advies (van financieel adviseur naar businesspartner)
- Je hebt ruime ervaring als het gaat om het beoordelen en bewaken van de oplevering van P&C documenten, in het bijzonder van de jaarrekening.
- Je hebt hbo+ of wo denk- en werkniveau
- (Ruime) ervaring op het werkgebied van financiën bij een gemeente als financieel adviseur en/of specialist
- Praktische kennis van relevante wet- en regelgeving (BBV, Fido, BTW en BTW Compensatiefonds, vennootschapsbelasting)
- Je bent je bewust van jouw omgeving en de belangen (politiek sensitief)
- Je werkt gestructureerd en houdt goed overzicht, ook in drukke tijden
- Je hebt ervaring met beleidsontwikkeling en inzicht in de bredere bedrijfsvoering. Je denkt verder dan je eigen vakgebied
- Je bent resultaatgericht, klantgericht, sterk in plannen en organiseren, en een teamspeler.
- Een jaarcontract voor 32 tot 36 uur per week. Zijn we blij met elkaar? Dan krijg je na dit jaar een vast contract
- Afhankelijk van je opleiding en werkervaring is je salaris maximaal € 5.805 bruto per maand bij een 36-urigewerkweek (schaal 10A, conform de CAO Gemeenten per 1 april 2025)
- Reiskostenvergoeding en/of vergoeding voor het thuiswerken. Reis je met het OV, dan krijg je 100% vergoed
- Een Individueel Keuze Budget (IKB) van in totaal 18,65% (inclusief vakantiegeld en eindejaarsuitkering) die je naar eigen keuze kunt inzetten. Zo kun je dit budget maandelijks laten uitbetalen of inzetten voor extra verlof, een sportabonnement of een nieuwe fiets
- Uitgebreide opleidings- en ontwikkelingsmogelijkheden via onze Gooise Meren Academie, want we vinden het belangrijk om jou te blijven stimuleren en te laten ontwikkelen
- Uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden zoals betaald ouderschapsverlof, een goede reiskostenvergoeding, een tegemoetkoming in de ziektekosten en een thuiswerkvergoeding
- Mogelijkheid tot hybride werken (maximaal 50% thuis werken). De organisatie zorgt ervoor dat jij goed, flexibel en met plezier vanuit huis en kantoor kunt werken
Het team is erop gericht om de organisatie te adviseren en de financiële processen die uiteindelijke leiden tot begroting en (tussentijdse) verantwoording zo vloeiend en efficiënt mogelijk te laten verlopen voor haar interne- en externe klanten.We zijn een team dat dichtbij de afdelingen staat. Een goede dienstverlening vinden we belangrijk, maar ook kritische advisering naar onze belanghebbenden hoort daarbij. We werken op dit moment aan de doorontwikkeling van het team, waarbij we ook een duidelijkere verbinding leggen met onze collega's van het team financieel beheer. In de komende periode zullen we ook een aantal financiële beleidsregels actualiseren, zoals de financiële verordening en de nota activabeleid. Vanuit de begrotingsdiscipline zullen we meer aandacht besteden aan het verbeteren van het financieel bewustwording binnen de organisatie. Je werkt met één collega senior financieel adviseur samen in het team van totaal zeven financieel adviseurs.Team Financieel Beleid maakt deel uit van de afdeling Financiën & Belastingen (F&B) en bestaat naast dit team uit de teams team Financieel Beheer en team Belastingen. Er werken ongeveer 30 mensen op de afdeling. De organisatie kent hele korte lijnen en is heel toegankelijk op alle niveaus. Er heerst zowel een open als een hechte cultuur waar betrokkenheid heel erg belangrijk is.Ja, ik wil solliciteren!
Ben je enthousiast geworden? Stuur dan uiterlijk 7 september 2025 je CV met een korte motivatiebrief naar ons via het online sollicitatieformulier. Zien we een match in jou, dan plannen we graag op korte termijn een kennismakingsgesprek in. Het kan zijn dat de vacature dan eerder sluit.Het opvragen van referenties of LinkedIn kan onderdeel zijn van de selectieprocedure. Het opvragen van een VOG is een vast onderdeel van de selectieprocedure.Gooise Meren is een inclusieve werkgever. Wij streven naar een diverse organisatie en creëren een cultuur waar medewerkers zichzelf kunnen zijn.Vragen
Stel je vragen over deze functie aan Mireille Nascimento (Manager Financiën en Belastingen). Telefoon: 06 55 49 16 37 of via mail .
Gemeentebanen