Ben jij een gedreven professional met een passie voor ruimtelijke ontwikkeling en onderhandelen? Wil je bijdragen aan de groei en leefbaarheid van een unieke gemeente met karakter? Zet een kleurrijke stap en kom werken bij gemeente Staphorst!Wat ga je doen?Aan- en verkoop van gronden, ook de uitgifte in erfpachtVestigen van rechten van opstalOpstellen uitgifteprotocollen voor kavelsGrondprijsbeleid in lijn brengen met de OmgevingswetActueel houden van de grondprijzenbriefOpstellen en afsluiten van (anterieure) overeenkomstenHet organiseren van notariële afhandelingen bij aan- en verkooptransactiesDeelnemen aan projectgroepen (woningbouw en bedrijventerreinen)Planschade/nadeelcompensatieverzoeken behandelenHerzien en actueel houden van pachtprijzenBeoordelen aanvragen snippergroenWaar kom je te werken?Onze afdeling Fysieke Leefomgeving is actief op verschillende terreinen. Binnen de teams ‘Omgevingsbeleid’ (waar jij deel van uit gaat maken), ‘Vergunningen, Veiligheid, Toezicht en Handhaving’ en ‘Openbare ruimte’; werken wij voor en samen met inwoners en ondernemers aan een optimale leefomgeving. We luisteren naar wensen en belangen van de inwoners en bedrijven en wegen deze af binnen onze kaders.Op deze afdeling bieden we jou alle mogelijkheden om je eigen ontwikkeling in te zetten voor de ontwikkeling van Staphorst. Onze teams kenmerken zich door: informele werksfeer, korte lijnen, eigen initiatief, compact team.Wat maakt werken in Staphorst speciaal?Gemeente Staphorst is uniek, met een eigen karakter. Bijna iedereen kent ons wel en heeft daar een beeld bij. Veelal gebaseerd op haar oorsprong, cultuurhistorie en erfgoed. Daar hechten wij zeker waarde aan. Maar Staphorst is meer: het ondernemerschap, de bedrijvigheid, een compleet voorzieningenniveau en de verrassend mooie natuur zijn ook belangrijke kenmerken. Met iets meer dan 18.000 inwoners, waarvan een derde jonger dan 20 jaar, zijn wij een jonge en dynamische gemeente.Als gemeentelijke organisatie maken we gebruik van de kracht van die dynamische samenleving. We bewegen flexibel mee en zijn een overheid die, veel meer dan voorschrijvend en controlerend, de voorwaarden wil scheppen voor inwoners en ondernemers. We werken in het hier en nu met onze blik steeds gericht op de toekomst.Wat heb je nodig om deze baan goed te kunnen doen?HBO werk- en denkniveauErvaring met grondzaken in een gemeentelijke organisatieJouw werkhouding kenmerkt zich door hands-on mentaliteitCommunicatief vaardig: jouw communicatie is erop gericht om anderen helder en duidelijk van informatie te voorzienGeordend en gestructureerdVermogen om te schakelenNieuwsgierig en hulpvaardigWat maakt dat deze baan jouw baan mag worden?We zijn een enthousiast team in een omgeving waar ruimte is voor ontwikkeling. Onze werksfeer kenmerkt zich door collegialiteit, respect en saamhorigheid. We zijn trots op ons werk!Deze functie kent een minimumsalaris van € 4.010,- (schaal 9) en een maximumsalaris van € 6.343,- (schaal 10) bruto per maand inclusief IKB. De inschaling vindt plaats op basis van jouw vooropleiding , kennis en ervaringBij de gemeente Staphorst werken we met korte lijnen, waardoor we snel en persoonlijk inspelen op de wensen van onze inwoners en bedrijvenJe hebt recht op 201,6 uur verlof en via het IKB bestaat de mogelijkheid voor het bijkopen van 187 uur op basis van een fulltime [36 uur] dienstverbandEen vrij te besteden individueel keuzebudget (IKB) van ruim 17%We vinden vitaliteit belangrijk! Daarom ligt er elke dag vers fruit van lokale ondernemers klaar. Daarnaast bieden we een budget voor persoonlijke gezondheid aan (€ 125,- naar rato van je dienstverband). Ook krijg je een tegemoetkoming voor zorgverzekeringWe bieden flexibele werktijden en mogelijkheid tot thuiswerkenJe krijgt de mogelijkheid om opleidingen te volgen met aandacht voor jouw persoonlijke en professionele ontwikkelingBekijk op alle secundaire arbeidsvoorwaarden en onze manier van (thuis)werken.Hoe komen we met jou in contact?Solliciteer via onderstaande knop samen met een cv en bondige motivatie waarom we juist met jou verder zouden moeten.Binnen de selectieprocedure wordt gebruik gemaakt van de assessment-tool PI (Predictive Index).Vragen? Neem dan contact op met Dennis Overmulder, teamcoördinator Omgevingsbeleid, via telefoonnummer (0522) 46 75 81 of met Wibo Bennink, Senior beleidsmedewerker grondzaken, via (0522) 46 74 89. Voor vragen over de procedure kun je contact opnemen met P&O via (0522) 74 71 16.De interne- en externe selectieprocedure verloopt gelijktijdig. Bij gelijke geschiktheid geniet de interne kandidaat de voorkeur.