
Key account Manager (North)
- Amersfoort, Utrecht
- Vast
- Voltijds
- Effectieve commerciële relaties opbouwen en verbeteren binnen key accounts door strategische accountplannen te ontwikkelen en/of uit te voeren en kansen te verkennen met besluitvormers en andere stakeholders.
- Ondersteunen van de implementatie en marktinzichten delen ten behoeve van (nieuwe) marketingcampagnes en creëren van een gepersonaliseerde omnichannel ervaring voor klanten via face-to-face en digitale kanalen.
- Verantwoordelijk voor het begeleiden en opvolgen van de contractering van accounts.
- Prognoses maken en implementeren van oplossingen om (commerciële) doelstellingen te halen en prestaties te verbeteren.
- Uitstekende klantenservice bieden door proactief in te spelen op vragen van klanten en het oplossen van problemen.
- Crossfunctioneel samenwerken om doelstellingen in lijn te brengen met de strategische prioriteiten van GSK.
- Klantinzichten identificeren en het volledige patiënttraject in kaart brengen in de accounts, om kansen vast te stellen voor strategische focus en om prestaties te verbeteren.
- HBO of WO denkniveau
- Uitstekende communicatieve- en onderhandelingsvaardigheden.
- Vermogen om sterke relaties op te bouwen en te onderhouden met klanten en interne teams.
- Resultaatgericht met een bewezen staat van dienst in het behalen van verkoopdoelstellingen.
- Goede kennis van de Nederlandse gezondheidszorgmarkt en inzicht in het stakeholderlandschap binnen ziekenhuizen.
- Ervaring met accountmanagement binnen de farmaceutische industrie.
- Veerkrachtig.
- Analytisch denkvermogen en pragmatische houding.
- Samenwerkend, proactief en zelfstandig.
- Vloeiende communicatie in zowel Engels als Nederlands.