Director Management and Legal Consultants 4218
Royal HaskoningDHV
- Amersfoort, Utrecht
- Vast
- Voltijds
- Je bent extern en intern het boegbeeld van Management & Legal Consultants en draagt op die manier bij aan de positionering van de adviesgroep en het leggen van de juiste verbindingen.
- Je hebt en ontwikkelt een goed netwerk bij onze opdrachtgevers en je stimuleert ondernemerschap in lijn met de strategie van de adviesgroep.
- Als consultant acquireer je actief en werk je zelf ook in strategische opdrachten voor onze opdrachtgevers.
- Je zorgt dat de adviesgroep zijn bedrijfsresultaten behaalt, onder andere door in te zetten op het verder professionaliseren van commercie (zoals marktcommunicatie en personal branding) en projectmanagement.
- Je bent een positief kritische en strategische gesprekspartner voor opdrachtgevers, samenwerkingspartners, medewerkers en management.
- Je geeft op inspirerende en faciliterende wijze leiding aan de medewerkers en associate directors, waardoor zij de vrijheid en verantwoordelijkheid hebben die horen bij de hoge mate van zelf- en netwerksturing die deze professionals kennen.
- Je houdt de adviesgroep strategie up-to date en zorgt voor implementatie samen met medewerkers in de groep, zodat de focus en formatie aansluiten bij de huidige en toekomstige marktvragen, trends en ontwikkelingen. Uiteraard heb je hierbij aandacht voor innovaties binnen de consultancy zoals digitalisering.
- Je weet je collega’s te binden en te boeien en (carrière)perspectief te bieden door mee te denken en werken, te verfrissen, innoveren en coachen;
- Je biedt een veilige en inclusieve werkomgeving waar collega’s in alle diversiteit zich thuis voelen, bent je bewust van je eigen ‘blinde vlekken’ en anticipeert daarop. Je hebt oog voor de verschillende teams binnen de adviesgroep en zorgt voor verbinding.
- Vanuit je rol als Business Unit MT lid ben je medeverantwoordelijk voor het resultaat van de hele Unit. Ook ben je sparringpartner voor de andere adviesgroep Directors en de Director Business Unit, leg je de verbinding tussen de bedrijfsstrategie, unitstrategie en koers van de adviesgroep en draag je bij aan bredere samenwerking binnen het bedrijf.
- Je hebt visie op de strategische ontwikkelingen in de markt en het vak consultancy en weet deze te vertalen in een heldere strategie en implementatie.
- Je bent inspirerend, verbindend en faciliterend, geeft richting en weet hoe je je leiderschaps-, advies- en communicatievaardigheden moet inzetten om impact te genereren binnen de adviesgroep, richting andere adviesgroepen en in de markt.
- Je bent besluitvaardig en blinkt uit in de balans tussen ontwikkelen en presteren, waarbij empowerment en accountability centraal staan.
- Je beschikt over de verbindende, coachende en veranderkundige vaardigheden om leiding te geven aan professionals, hen in beweging te krijgen en te stimuleren in hun ontwikkeling. Ook toon je zelf nadrukkelijk de drive om je verder te ontwikkelen, durf je je kwetsbaar op te stellen en investeer je actief in je eigen ontwikkeling.
- Je hebt een WO opleiding en minimaal 15 jaar relevante werkervaring binnen de strategische consultancy (strategie- en managementconsultancy e/o legal consultancy), waarvan minimaal 5 jaar relevante ervaring in het leiden van een team en het aansturen van consultants;
- Een aantoonbaar actief netwerk op strategisch en tactisch niveau bij onze opdrachtgevers in het fysieke domein en kent (semi)overheid en markt van binnenuit.;
- Je weet hoe marktkansen omgezet moeten worden in gewonnen projecten en bent bekend met de bijkomende randvoorwaarden om de projecten succesvol te implementeren;
- Je hebt overzicht, een brede blik, zit niet vast in overtuigingen en laat je graag uitdagen;
- Je neemt eigenaarschap voor managementbeslissingen;
- In woord en schrift beheers je Nederlands en Engels vloeiend.
- Een goede balans tussen werk en privé, naast gemiddeld ongeveer 2 dagen per week in Amersfoort kun je zelf je meest passende werklocatie kiezen die op die dag bij jouw taken past;
- 28 vakantiedagen bij een fulltime dienstverband;
- Een goed primair salaris en pensioenopbouw via ons eigen pensioenfonds zodat alles voor je oude dag goed geregeld is;
- Bonussen op basis van behaalde bedrijfsresultaten;
- Een goed bereikbare werkplek op één van onze kantoren én reiskostenvergoeding of een NS-Business Card;
- Volop opleidings- en ontwikkelmogelijkheden;
- Persoonlijk budget dat je kunt gebruiken om extra vakantiedagen of een fiets van te kopen. Liever elke maand wat extra’s op je rekening? Dan kun je het ook laten uitbetalen.
Heb je vragen? Neem voor vragen over de procedure contact op met onze recruiter Arno van Smeden via arno.van.smeden@rhdhv.com of 088 - 348 35 63. Voor inhoudelijke vragen over de functie kan je contact opnemen met Jan de Wit (Director Business Unit Mobility & Environment Consultants) via 06 – 520 185 78.
Een assessment, integrity-check en Verklaring Omtrent Gedrag maken onderdeel uit van de sollicitatie.Acquisitie op deze vacature door bureaus is niet gewenst en aangeboden kandidaten worden niet in behandeling genomen.