
Outside Sales Specialist
- Hoofddorp, Noord-Holland
- Vast
- Voltijds
Jij bent in nauw contact met klanten over het OPEX management van hun energie management / elektrische distributie. Door het aanbieden van de ideale mix van Services offers help je je klanten om zo efficient en effectief mogelijk hun energie management uitdagingen in te vullen.Dagelijkse taken en verantwoordelijkheden
- Opbouwen en onderhouden van klantrelaties: Sterke relaties opbouwen en onderhouden met zowel jouw bestaande als potentiële klanten. Ervaring met end users in publieke sectoren is een pre.
- Identificeren en opvolgen van kansen: Actief zoeken naar en opvolgen van zakelijke kansen en deze omzetten in klanten, waarbij je maximaal in direct contact bent met de end user.
- Consultative selling: Omdat we een breed scala aan consultancy-, 24/7 monitoring- en onderhoudsdiensten aanbieden, werk je proactief aan het identificeren van klantbehoeften en het ontwikkelen van op maat gemaakte oplossingen.
- Verkoopdoelstellingen behalen: Verkoopdoelstellingen behalen of overtreffen door strategische planning en consistente inzet, en zorgen voor correcte documentatie in de systemen.
- Uitstekende klantenservice bieden: Klantvragen en -problemen adequaat behandelen om klanttevredenheid te garanderen. Hiervoor werk je nauw samen met het team van offertetechnici, technische experts en planning om onze strategische accounts optimaal te bedienen.
- Empathisch is: Je begrijpt van nature de gevoelens van anderen en bouwt daardoor betere klantrelaties op.
- Assertief is: Je durft je mening duidelijk en eerlijk te uiten, wat zorgt voor heldere communicatie.
- Meer farmer dan hunter is: Met de meeste klanten worden al jaren zaken gedaan. Jij bent de ‘farmer’ die als geen ander relaties uitbouwt, maar ook je weg weet te vinden in complexe DMU’s en go-to-markets.
- Een teamspeler is: Je werkt goed samen met anderen en draagt positief bij aan het team.
- Verantwoordelijkheid neemt: Je neemt verantwoordelijkheid voor je acties en de resultaten daarvan.
- Sterk communiceert: Je beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden en weet klanten effectief te overtuigen.
- Ervaring in Services-verkoop: Aantoonbare ervaring in de verkoop van services is essentieel. Ervaring met b-2-b end user sales of een technische omgeving is een pre.
- Taalvaardigheid: Je spreekt vloeiend Nederlands en Engels om effectief te communiceren met een diverse klantenkring.
- Digitale vaardigheden: Je hebt een natuurlijke affiniteit met digitale tools en weet deze effectief in te zetten in het verkoopproces.
- Rijbewijs: Je beschikt over een geldig rijbewijs om regelmatig klanten en prospects te bezoeken.
- Opleiding en vaardigheden: Elektrotechniek / Elektronica, Verkoop, Management of Commerciële Economie.
- Ervaring: Minimaal een mbo-diploma en ten minste 5 jaar ervaring in (technisch) accountmanagement.
+13% organic growth
150 000+ employees in 100+ countries
#1 on the Global 100 World’s most sustainable corporationsYou must submit an online application to be considered for any position with us. This position will be posted until filled.Schneider Electric aspires to be the most inclusive and caring company in the world, by providing equitable opportunities to everyone, everywhere, and ensuring all employees feel uniquely valued and safe to contribute their best. We mirror the diversity of the communities in which we operate, and ‘inclusion’ is one of our core values. We believe our differences make us stronger as a company and as individuals and we are committed to championing inclusivity in everything we do.At Schneider Electric, we uphold the highest standards of ethics and compliance, and we believe that trust is a foundational value. Our Trust Charter is our Code of Conduct and demonstrates our commitment to ethics, safety, sustainability, quality and cybersecurity, underpinning every aspect of our business and our willingness to behave and respond respectfully and in good faith to all our stakeholders. You can find out more about our Trust CharterSchneider Electric is an Equal Opportunity Employer. It is our policy to provide equal employment and advancement opportunities in the areas of recruiting, hiring, training, transferring, and promoting all qualified individuals regardless of race, religion, color, gender, disability, national origin, ancestry, age, military status, sexual orientation, marital status, or any other legally protected characteristic or conduct.