Projectleider Cultuurbeleid - Gemeente Pijnacker-Nootdorp

YER

  • Nootdorp, Zuid-Holland Pijnacker, Zuid-Holland
  • Vast
  • Voltijds
  • 1 maand geleden
Pijnacker-Nootdorp Hbo Zzp, Detachering via YER, DetavastRuimtelijke OrdeningOverheidProjectleider Cultuurbeleid - Gemeente Pijnacker-NootdorpPijnacker-Nootdorp Ruimtelijke Ordening Overheid Hbo Zzp, Detachering via YER, DetavastSolliciteer direct op deze vacatureSolliciteren kan al binnen 2 minuten
  • 1 dagen geleden geplaatst
  • Vacature nummer: V-20047254
SamenvattingPijnacker-Nootdorp Overheid Hbo Zzp, Detachering via YER, Detavast Geplaatst in:Ruimtelijke OrdeningOverheidOver deze vacatureSamen bouwen aan een toekomstgerichte cultuurnota die visie, impact en de stem van de samenleving verenigtDe functieDe gemeente Pijnacker-Nootdorp wil een heldere visie en ambitie ontwikkelen voor het cultuurbeleid tot 2030. Deze wordt vastgelegd in een cultuurnota die als besluitvormende notitie uiterlijk januari 2026 wordt voorgelegd aan de gemeenteraad die jij gaat opstellen.Over het bedrijfDe gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. Ze werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. De medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.De gemeente Pijnacker-Nootdorp is binnen het domein Samenleving op zoek naar een Projectleider voor 20 uur per week die een cultuurnota gaat ontwikkelen. Deze cultuurnota dient eind januari 2026 aan de gemeenteraad voorgelegd te worden zodat deze nog deze raadsperiode kan worden vastgesteld.AanbodJe werkt samen met een team enthousiaste collega's binnen het ruimtelijk domein en mag daarbij rekenen op een goede balans tussen werk en privé. We belonen jouw inzet en prestaties bovendien met een aansprekend salaris en aantrekkelijke extra's. Onze arbeidsvoorwaarden op een rij:
  • Concurrerend vast salaris, afhankelijk van kennis en ervaring;
  • 25 vakantiedagen en 8,33% vakantietoeslag;
  • 7,55% 13e maand uitkering;
  • Reiskostenvergoeding of leaseauto;
  • Goede pensioenregeling;
  • Extra-urenregeling: uitbetaling in salaris of tijd voor tijd;
  • Bovenstaand geldt bij samenwerking op contract, ZZP is natuurlijk ook mogelijk;
  • Doorlopend uitdagende opdrachten in het ruimtelijk domein;
  • Intensieve en persoonlijke begeleiding;
  • Kans op deelname aan een persoonlijk coachingstraject;
  • Inspirerende masterclasses.
Jouw profielDe kandidaat beschikt over minimaal een afgeronde hbo-bacheloropleiding in de richting van Bestuurskunde, Sociologie, Communicatie of een vergelijkbaar vakgebied.Er is minimaal vijf jaar aantoonbare werkervaring vereist met het ontwikkelen van beleidsdocumenten voor gemeentelijke organisaties. In het cv moet een concreet voorbeeld worden benoemd.De kandidaat heeft minimaal twee jaar aantoonbare werkervaring met participatieprocessen, wat duidelijk moet worden weergegeven in het cv.Er is aantoonbare werkervaring nodig met relatiemanagement en het netwerken met verschillende stakeholders. Dit moet helder worden toegelicht in het cv.De kandidaat stelt zich voor in een korte, persoonlijke motivatie waarin expliciet wordt aangegeven hoe zijn of haar resultaatgerichte werkhouding en communicatieve en organisatorische vaardigheden bijdragen aan een succesvolle uitvoering van de opdracht. De motivatie dient door de kandidaat zelf te zijn geschreven.De kandidaat is uiterlijk per 1 augustus 2025 beschikbaar voor 20 uur per week.

YER