Teamleider Buitendienst Remmerden
Gemeente Rhenen
- Rhenen, Utrecht
- Vast
- Voltijds
36 uur | Schaal 10 (met een mogelijke arbeidsmarkttoelage tot schaal 10A)Ben jij de drijvende kracht achter ons team in de buitendienst van gemeente Rhenen? Zorg jij daarnaast als bruggenbouwer voor de juiste verbinding tussen de diverse afdelingen, teams en externe partijen? Dan zijn wij op zoek naar jou!Wat ga je doen als Teamleider buitendienstAls teamleider ben je de motor achter de buitenorganisatie van 25 medewerkers én de bruggenbouwer tussen teams, afdelingen en externe partners. Het team voert dagelijkse taken uit op het gebied van afval, reiniging, inrichting en beheer openbare ruimte. Je kijkt verder en weet dat het beste resultaat ontstaat wanneer alle betrokkenen – van Groen en Grijs tot Sociaal Domein – samen optrekken. Met jouw verbindende stijl creëer je structuur, verbeter je processen en zorg je dat iedereen werkt aan een gezamenlijk doel. Je wordt daarbij bijgestaan door twee meewerkende voormannen die de medewerkers vakinhoudelijk aansturen. Naast het leiden van de buitendienst informeert en adviseert de teamleider de manager Fysiek Domein. Bij deze manager ligt de eindverantwoordelijkheid.De functie
- Je coacht het team en stuurt stimuleert daarbij de samenwerking binnen het team medewerkers van het team aan. Je focust je daarbij ook onder andere op ontwikkeling en evaluatie van het team. Je coacht het team en bewaakt de voortgang van de ontwikkelambities;
- Je draagt zorg voor goede, eenduidige werkafspraken, een goede werkplanning en een inhoudelijke kwaliteitsbewaking bij de uitvoerende werkzaamheden;
- Je bent ook verantwoordelijk voor de kwaliteit van de bedrijfsvoering. Je initieert verbeteringen die leiden tot betere onderlinge afstemming tussen de teams en bereikt daarmee een cultuur van open samenwerking;
- Als teamleider ben je verantwoordelijk voor het in stand houden en het onderhoud van de civieltechnische en cultuurtechnische eigendommen van de gemeente. Je zorgt voor het tot stand komen van realistische en taakstellende meerjarig- en jaarplannen en bewaakt de voortgang van de werkzaamheden;
- Je bent eindverantwoordelijk voor een goed beheer van de voertuigen, gereedschappen en materialen en een goed transport in de buitendienst;
- Je bent verantwoordelijk voor de coördinatie van de calamiteitendienst inclusief de gladheidsbestrijding en neem je deel aan de piketregeling;
- Je bent budgetbeheerder voor de aan jou toebedeelde budgetten;
- Je levert een bijdrage aan het optimaliseren van de samenwerking met het sociaal domein én legt verbindingen met andere gemeentelijke afdelingen en externe partners om zo gezamenlijk de doelen te realiseren;
- Je voert contractbesprekingen met derden (waaronder werken met mensen met een beperking tot de arbeidsmarkt);
- Je bent een schakel tussen beleid en uitvoering.
- Je bent enthousiast, betrokken, klantvriendelijk, oplossingsgericht en denkt graag mee met anderen;
- Communiceren doe je helder en efficiënt, zowel mondeling als schriftelijk;
- Je weet mensen te coachen, mee te nemen in veranderingen en samenwerking te stimuleren;
- Je bent je bewust wat het werken in een politieke organisatie betekent en weet hierin goed te functioneren;
- Je weet prioriteiten en kaders te stellen en schakelt makkelijk tussen beleid en uitvoering;
- Je functioneert op Hbo-niveau/HBO+ niveau.
- Je hebt affiniteit met én ervaring in soortgelijke vaardigheden en werkzaamheden;
- Je kunt effectief omgaan met diverse situaties, zoals het hanteren van weerstand of het voeren van moeilijke gesprekken met medewerkers of inwoners.
- Een prettige, betrokken werksfeer in een enthousiast, gemotiveerd en collegiaal team;
- Een bruto maandsalaris in schaal 10 met een mogelijke arbeidsmarkttoelage tot schaal 10A, minimaal € 3.674, - tot een maximum van € 5.419, -op basis van een 36-urige werkweek;
- 144 wettelijke vakantie-uren en 57,6 bovenwettelijke vakantie-uren per kalenderjaar op basis van een 36-urige werkweek;
- 17,05% financieel keuzebudget (maximaal € 923,94 boven op je bruto maandsalaris) dat tot je beschikking staat. Dit budget kun je laten uitbetalen of inzetten voor verschillende doelen;
- Een overeenkomst voor een periode van 1 jaar met zicht op een vast dienstverband;
- Een goed pensioen dat je opbouwt bij het ABP;
- Wij vinden een goede werk en privé balans belangrijk, in overleg maak je afspraken over je werkplek en werktijden. Daarbij hoort ook een laptop en telefoon;
- Toegang tot de Rhenen Academie waar je opleidingen en trainingen kunt volgen.
Je kunt ook bellen of appen met Chantal de Bont. Zij is onze recruiter en kan je informatie geven over de procedure. Je bereikt Chantal op 06-25462185.Geschikte kandidaten worden zo snel als mogelijk benaderd voor een gesprek. Wanneer er een kandidaat wordt aangenomen, gaat de vacature direct offline.Acquisitie n.a.v. deze vacature is niet gewenstWil je meer weten over onze organisatievisie? Klik dan hier voor een kort filmpje. Dienstverband: bepaalde tijd met uitzicht op onbepaalde tijd | Omvang functie: onbekend | Aantal posities: 1 | Uren: | Plaats: Rhenen | Provincie: Utrecht | Land: Netherlands | Referentienummer: 2025/22 | Gepubliceerd: 2025-08-27 | Uiterste datum: 2025-09-25