Aanbestedingsjurist

Belastingdienst

  • Utrecht
  • € 5.212-7.747 per maand
  • Vast
  • Voltijds
  • 2 dagen geleden
Ben jij een juridisch expert op het gebied van aanbesteden en zoek je een uitdagende baan waarin je jouw kennis en vaardigheden volledig kunt inzetten? Dan ben jij de aanbestedingsjurist (niet-ICT) waar wij naar op zoek zijn!
  • Master-doctoraal
  • 32-36 uur
  • Inkoop/verkoop
  • € 5.212,- / € 7.747,- bruto p.m.
  • Utrecht
  • Reageer t/m 1 oktober 2025
Dit doe je bij de BelastingdienstAls aanbestedingsjurist bij de Belastingdienst ben je verantwoordelijk voor het bieden van juridische ondersteuning bij complexe en/of Rijksbrede inkoop- en aanbestedingsprocedures. Samen met de inkoopadviseurs werk je aan doelmatige en rechtmatige oplossingen voor onze klanten, zoals de Belastingdienst, Douane en Toeslagen. Onze speerpunten zijn duurzaam inkopen en van toegevoegde waarde zijn voor onze klanten en hun dienstverlening en processen.Je werkt in een team met vier andere aanbestedingsjuristen en bij aanbestedingsprocedures maak je samen met de inkoopadviseur deel uit van het
aanbestedingsteam. Je toetst onder andere of de gekozen manier van aanbesteden en de eisen die aan inschrijvende partijen worden gesteld passen binnen de weten regelgeving. Daarnaast zorg je voor het reviewen van aanbestedingsdocumenten, het opstellen van complexe overeenkomsten en het
bieden van juridische advisering omtrent lopende contracten. Met jouw uitstekende juridische kennis en expertise op het gebied van aanbesteden, ben jij dé persoon om onze klanten te voorzien van het beste advies en de beste oplossingen en weet je deze kennis goed en helder over te brengen. In deze rol adviseer en begeleid je ook (gerechtelijke) geschillen en handel je de klachtenafhandeling volgens onze procedure af. Je draagt bij aan het opstellen van kennisdocumenten, formats, procesbeschrijvingen en verzorgt kennissessies en het juridisch spreekuur. Lees meerEen bijzondere baan, omdat...
  • jij je kennis inzet op de aanbesteding van een brede range aan producten en diensten; van opleidingen en trainingen tot scansystemen op de Rotterdamse haven;
  • jij gevraagd en ongevraagd advies mag geven op strategisch en tactisch niveau over juridische aspecten bij concern brede inkoop- en
aanbestedingsprocessen en contractvormen; * jij door jouw bijdrage van toegevoegde waarde bent bij de inkoopstrategie en het inkoopbeleid;
  • jij een actieve bijdrage levert in het voorkomen van juridische geschillen rondom aanbestedingsprocedures.
"Ik ben betrokken bij ingewikkelde aanbestedingen. Bijvoorbeeld bij de Douane en FIOD. Daarbij komen allerlei procedures aan bod zoals concessieopdrachten en onderhandelingsprocedures. Hieraan werken we in multidisciplinaire teams in een fijne werksfeer." - Mariska, aanbestedingsjuristWanneer past deze baan bij je?
  • Je hebt een WO werk- en denkniveau en hebt bij voorkeur een diploma in
  • rechtsgeleerdheid.
  • Je hebt minimaal 5 jaar werkervaring op het gebied van aanbestedingsrecht.
  • Je hebt kennis van relevante regelgeving.
  • Je beschikt over uitstekende schriftelijke en mondelinge vaardigheden.
De afdeling - Centrum voor Facilitaire Dienstverlening Toon inhoud van De afdeling - Centrum voor Facilitaire DienstverleningHet regelen van werkplekken, beveiliging, catering, evenementen, inkoop, de digitalisering en archivering van documenten - wat doet het Centrum voor Facilitaire Dienstverlening (CFD) eigenlijk niet? Kort gezegd levert het CFD producten en diensten op het gebied van facilitaire dienstverlening, huisvesting, inkoop en informatiehuishouding.Omdat we zoveel verschillende diensten leveren, zijn de mensen en leveranciers met wie je werkt continu verschillend. Dit maakt het werk ontzettend afwisselend en dynamisch. De mensen die binnen het CFD werken, zijn van nature gastvrije dienstverleners. Dit beleef je als medewerker dagelijks door de informele en prettige werksfeer. En het bijzondere is: we werken niet alleen voor de Belastingdienst, maar ook voor verschillende andere organisaties binnen de Rijksoverheid.De organisatie - Belastingdienst Toon inhoud van De organisatie - BelastingdienstBij de Belastingdienst werken ongeveer 25.000 mensen verspreid over het hele land aan een financieel gezond Nederland. Dit doen we door eerlijk en zorgvuldig belastingen en premies volksverzekeringen te heffen, te innen en te controleren en fraude op te sporen. De Belastingdienst maakt het burgers en bedrijven zo gemakkelijk mogelijk om verplichtingen na te kunnen komen en gebruik te kunnen maken van rechten. Dat gebeurt met passende dienstverlening, door massale processen juist en tijdig uit te voeren én door adequaat toezicht uit te oefenen. De Belastingdienst is sterk in ontwikkeling en heeft de ambitie om de beste Belastingdienst voor Nederland te zijn met focus op fiscale taken en vakmanschap. Lees meer over de Belastingdienst op: https://over-ons.belastingdienst.nlBijzonderheden Toon inhoud van BijzonderhedenWe ontvangen je brief en cv graag in een Word- of PDF-bestand. Neem in de bestandsnaam jouw voor- en achternaam op. Als je een beroep doet op een voorrangspositie, stuur dan ook een kopie van die kennisgeving mee.Onze selectieprocedure voor deze functie ziet er als volgt uit:
  • Allereerst wordt beoordeeld of een voorrangskandidaat binnen de Rijksoverheid in aanmerking komt voor deze functie.
  • Daarna wordt beoordeeld of jouw cv en motivatiebrief voldoen aan de gestelde functie-eisen.
  • Op 15 oktober vinden de selectiegesprekken plaats.
Onderaan deze vacature vind je meer uitleg over de stappen die je doorloopt in de sollicitatieprocedure.De voorkeur gaat uit naar kandidaten die het meest aansluiten bij het opgestelde profiel. Dit heeft betrekking op zowel de genoemde kennis en werkervaring als op het opleidingsniveau. Vermeld deze daarom duidelijk in je cv.De Belastingdienst zet zich in voor de banenafspraak: zoveel mogelijk banen realiseren voor mensen met een arbeidsbeperking. Val jij in deze doelgroep? Wij zullen je ondersteunen zodat je optimaal kunt functioneren, en daarmee jouw bijdrage aan Nederland kunt leveren. Of het nu gaat om aanpassingen op je werkplek, bepaalde voorzieningen in het vervoer of bijvoorbeeld vergoedingen van het UWV: samen met jou, je leidinggevende én een jobcoach gaan wij kijken naar jouw kwaliteiten en mogelijkheden om een passend werkpakket uit te voeren. Wil jij weten of je hierbij hoort en wat dit exact betekent voor jou? .Een (online) voorselectietest en/of een assessment kan deel uit maken van de sollicitatieprocedure, evenals het maken van een casus, het opvragen van referenties en (online) screening, bijvoorbeeld via databanken, (zoekmachines) en sociale netwerken.Jouw sollicitatie wordt alleen in behandeling genomen als je met de sollicitatie-button reageert en je cv en motivatiebrief zijn bijgesloten. Na sluitingsdatum is het niet meer mogelijk om je sollicitatie in behandeling te nemen. Houd er rekening mee dat het solliciteren technische problemen met zich mee kan brengen. Wacht hiermee dus niet tot het laatste moment.Wanneer je solliciteert op een functie maak je eenmalig een account aan. Met je account kan je de status van je sollicitatie inzien.Solliciteren bij de BelastingdienstHet sollicitatietraject bij de Belastingdienst loopt via onderstaande stappen. Hiermee willen we zo veel mogelijk te weten komen over jou, maar laten we je ook kennismaken met ons.1Sollicitatie + selectieSolliciteren is mogelijk tot aan de deadline die in de vacaturetekst genoemd wordt. We beoordelen je cv en motivatiebrief op de genoemde functie-eisen.2VoorselectietestVoor sommige functies is een online voorselectietest onderdeel van de procedure. In dat geval ontvang je per e-mail meer informatie over de procedure en de uiterlijke inlevertermijn. Het maken van de test duurt ongeveer 120 minuten. De test kan in de meeste gevallen thuis worden gemaakt.3SollicitatiegesprekWe nodigen je per telefoon of e-mail uit voor een sollicitatiegesprek, waarin een selectiecommissie je beoordeelt op de competenties van de functie aan de hand van een competentiegericht gesprek.4AssessmentEen assessment kan deel uitmaken van de procedure. In dat geval word je telefonisch of per e-mail hiervoor uitgenodigd.5ArbeidsvoorwaardenWe nodigen je uit voor een arbeidsvoorwaardengesprek. Na een positieve afronding, treffen we samen verdere voorbereidingen voor jouw eerste werkdag! Wil je alvast meer weten over onze arbeidsvoorwaarden? Op vind je informatie over onderwerpen zoals financiën, vrije dagen, loopbaanontwikkeling, rechten en regels en nog veel meer.
  • 1. Sollicitatie + selectie
  • 2. Voorselectietest
  • 3. Sollicitatiegesprek
  • 4. Assessment
  • 5. Arbeidsvoorwaarden
Meer over de sollicitatieprocedure?Neem contact op met Kerenza Wessels, Adviseur Werving en SelectieMeer over de vacature?Neem contact op met Yvette Delnoije, Teamleider Inkoop
  • Master-doctoraal
  • 32-36 uur
  • Inkoop/verkoop
  • € 5.212,- / € 7.747,- bruto p.m.
  • Utrecht
  • Reageer t/m 1 oktober 2025
Deze vacature delen?
  • Hoog contrast
  • Animaties uitzetten
SluitenScherm sluitenArbeidsvoorwaardenSalarisniveauSchaal 13SalarisomschrijvingInschaling vindt plaats in de bij de functie behorende salarisschaal. Bij het ontbreken van relevante kennis en ervaring kan tijdelijk een lagere salarisschaal worden toegepast.MaandsalarisMin €5.212,- - €7.747,- (bruto)DienstverbandBepaalde tijd, voorafgaand aan onbepaalde tijdMinimum aantal uren per week32Maximum aantal uren per week36Overige arbeidsvoorwaardenNaast salaris ontvang je ook een individueel keuzebudget (IKB). Jouw IKB bestaat uit geld (IKB-budget) en tijd (IKB-uren). Het IKB geeft je de mogelijkheid om naar eigen keuze een deel van je IKB-budget te laten uitbetalen op de door jou gekozen tijdstippen. Én je hebt de mogelijkheid om je IKB-budget deels om te zetten in verlof of andersom. Ook kun je het IKB-budget besteden aan een fiscaal-vriendelijk doel, zoals bijvoorbeeld een fiets, bedrijfsfitness of vakliteratuur.De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer studiefaciliteiten, ouderschapsverlof en een vergoeding woon-werkverkeer.Wij verwachten van onze werknemers dat ze integer zijn en we vragen aan nieuwe medewerkers een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). Als deze niet kan worden overlegd voor de indiensttreding, volgt geen arbeidsovereenkomst.

Belastingdienst