Beheerder Calamiteitendienst, gladheidsbeheersing en verkeersmaatregelen
Gemeente Eindhoven
- Eindhoven, Noord-Brabant
- € 5.247 per maand
- Vast
- Voltijds
- Je bent als beheerder verantwoordelijk voor de organisatie van de drie hoofdtaakvelden: Calamiteitendienst, Gladheidsbeheersing en Verkeersmaatregelen.
- Je zorgt voor de inzet/planning en opleiding van het team van wachtdienstfunctionarissen en gladheidscoördinatoren, aannemers, de routeprogrammering, de administratie/registratie/controle/facturatie van werkzaamheden, inkoop en onderhoud van materieel/dooimiddelen en onderhoud aan terreinen en gebouwen.
- Je bent verantwoordelijk voor de plaatsing van verkeersmaatregelen en afstemming met stakeholders zoals team Eindhoven bereikbaar en het openbaar vervoer wanneer wegen afgezet moeten worden als gevolg van een calamiteit of gladheid.
- Je bent voorzitter van de verschillende in- en externe overleggen (o.a. met de aannemers, coördinatoren, wachtdienstfunctionarissen en de regionale afstemming gladheidsbeheersing).
- Je draait tevens mee als één van de wachtdienstfunctionarissen en coördinatoren Winterdienst. Dit gebeurt in rooster- en reservediensten, waarin de besluitvorming en uitvoering van strooiacties (40 strooiroutes) plaatsvindt alsook de inzet van aannemers ervoor zorgen dat calamiteiten in de openbare ruimte worden veiliggesteld en de schade wordt beperkt.
- Je beheert vijf gladheid meldsystemen, behandelt burgermeldingen, geeft beheeradvies bij herinrichtingen/uitbreidingen, verzorgt de communicatie rondom de winterdienst (denk aan gebiedsbeheer/ verkeerscoördinatie/ hulpdiensten expertise, maar ook de website en sociale media) en het actualiseren van beleid.
- Je wordt ingezet binnen het proces Ruimtebeheer bij rampen in rooster- en reservediensten.
- Je hebt een aantoonbaar hbo werk- en denkniveau en kennis van logistieke en technische processen.
- Je hebt bij voorkeur ervaring met het organiseren van de werkzaamheden binnen een calamiteiten- en winterdienst.
- Je hebt ervaring met de inkoop van diensten en materieel, ook middels Europese aanbestedingen. Daarbij spelen zaken als social return, innovatie en duurzaamheid een belangrijke rol.
- Je hebt kennis van gevaarlijke stoffen alsook van te nemen verkeersmaatregelen conform de CROW publicatie Werken op niet-autosnelwegen (96b).
- Je hebt ervaring met diverse software (web)applicaties die nodig zijn voor de uitvoering en administratie van de werkzaamheden.
- Je hebt ervaring met het opstellen van procedures, analyses, rapportages en jaarplannen.
- Je hebt ervaring met tekenprogramma's als Microstation / GeoVisia of vergelijkbaar, omdat o.a. het strooiprogramma digitaal wordt ingetekend.
- Je hebt ervaring met het coördineren van en leidinggeven aan een team van collega's en aannemers.
- Je bent in staat om overzicht te houden en de juiste beslissingen te nemen onder tijdsdruk en hectische omstandigheden.
- Je weet goed om te gaan met vragen, opmerkingen en eventuele kritiek op de uitvoering van de werkzaamheden door intern collega's, vanuit het bestuur, de media en bewoners.
- Je bent je ervan bewust dat je een significante verantwoordelijkheid draagt voor de veiligheid in de openbare ruimte en handelt daarnaar.
- Je communiceert adequaat en gepast richting interne en externe partijen.
- Je bent je ervan bewust dat je tijdens roosterdiensten 24 uur per dag klaar staat en indien nodig direct aan de slag gaat, ook in het weekend en tijdens nachtelijke uren.
- Een bruto maandsalaris tussen € 3.558,- en € 5.247,- op basis van een 36-urige werkweek. Het exacte salaris wordt afgestemd op de opleiding, kennis en ervaring die je meebrengt;
- Een jaarcontract. Als we van beide kanten tevreden zijn, wordt het omgezet naar een vast contract;
- 27 vakantiedagen per jaar (als je fulltime werkt). Hiernaast kun je ADV dagen opbouwen en zo in totaal ongeveer 10 weken verlof opnemen per jaar. Werk je in deeltijd, dan is dat natuurlijk naar rato;
- Boven op je salaris krijg je ons Individueel Keuzebudget van 17,05 %. Dit houdt in dat er elke maand 17,05% van je bruto maandsalaris voor jou wordt gereserveerd. Dit kun je bijvoorbeeld inzetten voor de aankoop van verlofdagen of voor een fietsvergoeding. Ook kun je dit budget (deels) uit laten betalen;
- Een toelageregeling voor beschikbaarheid en overuren, alsmede extra verlof als gevolg van het beschikbaar zijn.
- Een vergoeding als je met het OV reist. Of een vergoeding als je 'groen' reist. Dus als je wandelt, fietst of per e-bike komt;
- Een groot aanbod aan cursussen en trainingen via de Eindhoven Academie;
- Hybride werken: een mooie mix van werken op een van onze locaties of vanuit huis. We bieden (thuis)werkfaciliteiten aan om je werkplek veilig en gezond in te richten. En voor iedere dag dat je volledig thuiswerkt ontvang je een vergoeding;
- Gratis fruit in onze gebouwen en € 20,- per maand korting op een sportabonnement bij een aangesloten sportschool;
- Toegang tot de digitale versie van het Eindhovens Dagblad en 8 uur per jaar om je in te zetten voor maatschappelijke activiteiten die bijdragen aan de stad.