Medewerker DIV

Gemeente Putten

  • Putten, Gelderland
  • € 2.754-3.908 per maand
  • Vast
  • Voltijds
  • 2 dagen geleden
Gemeente Putten zoekt voor de afdeling Dienstverlening eenMedewerker DIVvoor 18 uur per weekGemeente Putten is op zoek naar een nauwkeurig iemand met oog voor detail en talent voor het overzichtelijk maken en houden van de informatie. Vind je het leuk om in het domein van informatiebeheer en zaakgericht te werken? Dan is dit de uitgelezen kans voor jou!Wat ga je doen?
Als medewerker DIV werk je in een bijna digitale organisatie. Belangrijk is dat het informatiebeheer en zaakgericht werken goed beheerd en bewaakt wordt. Cluster DIV staat in het middelpunt van deze ontwikkelingen. Samen met het team ben je verantwoordelijk voor informatiebeheer, archivering, dossiervorming.Daarnaast houd jij je bezig met de juiste registratie van inkomende en uitgaande post. Daarnaast ben je beheerder van ons zaaksysteem, waar alle documenten volgens de juiste wet- en regelgeving worden gearchiveerd. Een belangrijk onderdeel van je werk is toezicht houden op alle digitale archivering. Daarnaast ben je adviseur als het gaat om bewaartermijnen en vernietiging van dossiers.Een waardevolle en belangrijke functie binnen onze organisatie, waarbij je zorgt voor structuur en veel collega's helpt op het gebied van DIV en archiefbeleid. Klinkt tof, maar ben je nog niet echt bekend met DIV? Geen probleem! In dat geval zorgen wij ervoor dat je de kneepjes van het vak gaat leren.Deze werkzaamheden worden bij de medewerker DIV:
  • Adviseren en ondersteunen van collega's over informatiebeheer en DMS/archiefvoorschriften.
  • Vragen beantwoorden, uitleg geven over juiste registratie, opslag en classificatie.
  • Registreren, ordenen, beschrijven en klasseren van fysieke en digitale documenten;
  • Controleren en corrigeren van metadata en documentkwaliteit. Beoordelen op volledigheid, juistheid, duurzaamheid en juiste kenmerkentoekenning;
  • Bewaken van bewaartermijnen en uitvoeren van selectiewerkzaamheden. Markeren voor vernietiging of blijvende bewaring, voorbereiden van vernietiging of overbrenging;
  • Digitaliseren van papieren documenten en begeleiden van digitaliseringsprocessen. Scannen op kwaliteit, volgens gemeentelijke richtlijnen en 'Vervangingsbesluit”, en opslaan van digitale bestanden;
  • Beheren en toegankelijk houden van fysieke archieven. Ordenen, opbergen en opvragen van dossiers, tijdige en juiste dossiervorming en afsluiting van zaken;
  • Signaleren van verbeterpunten in de informatiehuishouding en bijdragen aan optimalisatieprojecten. Inbreng leveren bij opschoningsacties, conversies, projectarchieven en voorbereidende werkzaamheden voor overdracht;
  • Werken volgens de geldende wet- en regelgeving en samenwerken met gerelateerde afdelingen. Toepassen van Archiefwet, WOO, NEN-ISO 16175 en gemeentelijk informatiebeheerbeleid, afstemming met DIV, ICT, juridische zaken en recordmanagers.
Waar kom je te werken?
De afdeling Dienstverlening bestaat uit circa 55 medewerkers en wordt gevormd door vier teams: Serviceportaal, DIV & Control, Bestuur & Management en Basisregistraties. Het team DIV & Control bestaat uit circa 15 collega's. Deze collega's zijn gedreven en betrokken. Het enthousiasme is voelbaar binnen het gemeentehuis.Wat bieden wij jou?
  • Een uitdagend en afwisselend takenpakket in een fijne organisatie.
  • Een tijdelijke aanstelling voor een jaar, met uitzicht op een vast dienstverband.
  • De functie is gewaardeerd in salarisschaal 7 (cao Gemeenten) en het salaris bedraagt minimaal € 2.754,00 en maximaal € 3.908,00 bruto per maand bij een 36-urige werkweek. De inschaling vindt in eerste instantie plaats in de aanloopschaal, tenzij je aantoonbaar al op het gewenste niveau functioneert.
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden: opname in het ABP-pensioenfonds en een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% van je brutosalaris waarin je keuzes kunt maken die passen bij jouw persoonlijke wensen en doelen.
  • Goede ontwikkelmogelijkheden: de gemeente Putten kent een ruim opleidingsbudget.
Wat vragen we?
Wij zijn op zoek naar een collega die het leuk vindt om orde op zaken te stellen en hier zijn/haar weg in weet te vinden.Daarnaast vinden we het belangrijk dat je:
  • Je beschikt over MBO werk- en denkniveau;
  • Je kunt zowel goed samenwerken als zelfstandig werken;
  • Je werkt gestructureerd en weet het overzicht te bewaren;
  • Je hebt kennis van de archiefwet en van de VNG-archiefcode;
  • Je bent digitaal vaardig en weet systemen op de juiste manier in te zetten;
  • Je hebt affiniteit met de gemeentelijke organisatie en bij voorkeur al opgedane kennis van de diverse gemeentelijke processen.
Wie zijn wij?
Putten is een groen, gastvrij en ondernemend dorp op de Veluwe met ruim 24.000 inwoners. De ruim 160 medewerkers zetten zich in om het beleid van het gemeentebestuur uit te voeren en om op een klantgerichte wijze de inwoners van Putten te informeren en te begeleiden bij verzoeken.De gemeente Putten ontwikkelt zich tot een maatschappelijk waardevol partner. Het partnerschap wil zeggen dat we samenwerking belangrijk vinden: samenwerking met burgers, instanties, verenigingen, instellingen, bedrijven en andere overheden. Dat vraagt om een actieve houding van ons. Het partner zijn betekent ook dat we naast elkaar staan en niet boven elkaar. Het begrip waardevol drukt uit dat onze partners in samenwerking met ons een toegevoegde waarde zien. Onze kernwaarden zijn: Gastvrijheid, Moed, Ontvankelijkheid en Plezier.Ben je enthousiast?
Heb je belangstelling voor deze functie? Reageer dan voor 15 september 2025 via .Neem contact op
Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Nick Arends, afdelingsmanager Dienstverlening of Jan Willem Rip, Beleidsmedewerker/Archivaris via telefoonnummer 0341 359 611.Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.

Gemeentebanen