Junior Marketing Automation Developer

Springbok

  • 's-Hertogenbosch, Noord-Brabant
  • Vast
  • Voltijds
  • 2 maanden geleden
Jouw functie in een notendopWerk jij graag voor grote merken, in een multidisciplinair team aan campagnes die impact maken? Als junior Marketing Automation Developer speel je een cruciale rol binnen ons development-team. We rekenen op jouw skills en enthousiasme om samen met een team van gedreven designers, developers en projectmanagers de mooiste (geavanceerde) en data gedreven campagnes te ontwikkelen, testen en verzenden.Wat je gaat doenOnderhouden en optimaliseren van lopende campagnes op basis van data en feedback van team/klant.Gebruikmaken van front-end code om diverse online uitingen te bouwen, zoals emails, landingspagina’s, microsites, maar ook push- of SMS berichten.Werken in toonaangevende tools zoals Salesforce Marketing Cloud, Selligent Marketing Cloud, en Maileon.Niet enkel focussen op ontwikkelwerk maar ook het grotere plaatje kunnen zien om effectieve en efficiënte oplossingen te bieden.Onderzoeken en implementeren van nieuwe technologieën en methodes om de efficiëntie en effectiviteit te verbeteren.Opzetten en uitvoeren van A/B-tests om de prestaties van verschillende campagne-elementen te evalueren.Wat jouw collega’s zeggen over de functieVoel je meteen thuis in ons team. Je toekomstige collega’s geven je graag een inkijk hoe het er bij Springbok aan toegaat.Stefan: “In het vak van marketing automation (campaign) development komen alle disciplines zo'n beetje bij elkaar. Strategie, marketing, design, optimalisatie, front- en backend technieken; Als marketing automation developer breng je campagnes tot leven. En altijd met een concreet resultaat: een aanmeldproces voor een online actie, een cross channel campagne om slapende klanten te activeren of een gepersonaliseerde e-mailnieuwsbrief die bij honderdduizenden contacten in de inbox beland. De developer is een onmisbare schakel in de relatie met onze opdrachtgevers en hun eindklanten. Met het klantportfolio van Springbok liggen er altijd verse uitdagingen op de loer!”Henk: Als developer binnen ons team ben je verantwoordelijk voor de technische realisatie van digitale campagnes, zoals e-mail, landingspagina, microsites en push- of SMS berichten. Deze campagnes maak je voor topklanten als Lotus cars, KPN, HEMA, Boels, DELA, Efteling en Kia. Gedurende het hele proces zorg je voor afstemming met de klant, de projectmanager, je projectteam en eventueel technisch consultant, om de kwaliteit van de campagne te waarborgen.''Koen: “HTML coderen voor e-mail is niet hetzelfde als webpagina's bouwen. Er zijn geen breed gedragen standaarden voor e-mail HTML, met als gevolg dat een e-mailontwerp er heel anders kan uitzien in twee verschillende mailprogramma's. Daar komt bij dat mails op veel verschillende apparaten worden gelezen. Progressive Enhancement en Responsiveness zijn dan ook belangrijke uitgangspunten in e-mail development. De kunst is om goede alternatieven te bedenken en om de beperkingen heen te werken. In dat opzicht voelt e-mail ouderwets, maar in werkelijkheid is het een domein dat constant in beweging is. E-mail is al tig keer doodverklaard, maar bewijst telkens opnieuw een krachtig en flexibel communicatiekanaal te zijn. Er zijn legio nieuwe web technieken waarmee je kunt experimenteren. Denk aan AMP, BIMI en Voice. Bovendien kun je je specialiseren op tal van deelgebieden, zoals deliverability, accessibility en marketing automation.”Jouw (groeiende) vaardighedenErvaring met programmeertalen zoals HTML, CSS en Javascript zijn een pré.Je bent communicatief vaardig en durft vragen te stellen.Je bent in staat om met planningen en deadlines te werken.Je bent leergierig en wil je verder ontwikkelen, zowel wat betreft je technische vaardigheden als je persoonlijke ontwikkeling.Wat je krijgtVoor al je kennis en enthousiasme ontvang je een competitief salaris.Ontwikkeling staat bij ons voorop. We vinden het dan ook belangrijk dat je je certificering voor Marketing automation tooling bij ons behaalt en gaan graag met je in gesprek over jouw ambities op de lange(re) termijn.Je kunt er 28 dagen per jaar lekker tussenuit en er is een goede balans tussen thuis werken, op kantoor of bijvoorbeeld in de Spaanse zon.We voorzien jouw telefoon en laptop naar keuze!En hoe jij naar kantoor komt, dat beslis je helemaal zelf: ook een E-bike behoort tot de mogelijkheden!We hebben een pensioenregeling via Nationale Nederlanden en je kunt goedkoper sporten via onze bedrijfsfitnessregeling.Je komt in een omgeving waar we blij zijn met eigen initiatieven en nieuwe ideeën. Wij geven jou het doel, hoe je dat bereikt is aan jou.Trainingen vanuit de Springbok academy. Daarnaast mag je 10% van je werktijd aan je eigen ontwikkeling spenderen.Het leven moet je vieren! Een cadeautje na het doorlopen van je proeftijd, verjaardag en andere bijzondere gebeurtenissen.Jaarlijks organiseert de Springbok feest & sportcommissie leuke activiteiten als: padeltoernooien, wijn -en bierproeverijen, uitjes inclusief overnachting, bordspel avonden en nog veel meer!Zijn wij een match?Coderen of Adviseren - Beiden. Je vindt het heerlijk lekker in je eentje te knallen, maar voelt je ook comfortabel bij klantcontact. Je communiceert makkelijk en vindt het leuk om te sparren met klanten en collega`s.Voorkant of Achterkant - Voorkant. Toch sluit het een het andere niet uit. Je hebt voornamelijk ervaring met front-end technieken zoals HTML en CSS, maar je hebt ook (enige) ervaring met SQL of bent nieuwsgierig dit te leren.Het glas is halfvol of Het glas is half leeg - Halfvol. Jij denkt niet in problemen en bent creatief in het vinden van de (best passende) oplossing. Bij voorkeur ben je gewend te werken met bestaande bouwblokken en dus ook te denken binnen de mogelijkheden én beperkingen die campagne platforms met zich meebrengen.Wie is Springbok?Springbok is een digitaal & creatief bureau voor positieve groei, met 5 kantoren verspreid over Nederland en België. Samen met ambitieuze merken creëren we duurzame groei die goed is voor de planeet, geweldig voor de mens en uitstekend voor bedrijven. En dat doen we met een team van meer dan 400 getalenteerde strategen, dataspecialisten, tech-fanaten en creatieven. Ons bureau werkt voor een groeiend aantal nationale en internationale merken zoals Rituals, Odido, Harman, Jumbo, Renault en Vattenfall.

Springbok