Customer Data Steward

NN Group

  • Rotterdam, Zuid-Holland
  • € 4.686-6.694 per maand
  • Vast
  • Voltijds
  • 1 maand geleden
Wil jij een significante bedrage leveren aan een data gedreven organisatie? Ben jij een voorloper op het gebied van A.I.? Word je enthousiast van complexe vraagstukken? En is structuur en goede communicatie belangrijke kenmerken van je aanpak? Wil jij werken bij een van de oudste en grootste levensverzekeraars van Nederland? Kom dan bij ons werken als Customer Data Steward!Als Customer Data Steward maak je onderdeel uit van het Customer Support Team binnen NN Leven & Pensioen (L&P) Services. In de rol van Customer Data Steward draag je bij aan de strategische doelstelling van NN L&P als data gedreven organisatie voor het verbeteren van de NN klantervaring.Als Customer Data Steward ben je in de lead voor het monitoren van de data kwaliteit en het beheersen van risico’s op het gebied van customer data. Je ontwikkelt je tot een expert op het gebied van Customer datakwaliteit waarmee je bijdraagt aan besluitvorming en bewustzijn. Als trusted advisor voor het senior management op het gebied van customer datakwaliteit en data- governance draag je bij aan beleid, procedures & standaarden en adviseer je over de risicobereidheid en zet je kwaliteitseisen op. Je bent in staat om senior managers en data teams te overtuigen van je standpunten of visie. Je hebt ervaring met het (in)direct aansturen van multidisciplinaire teams van (data)experts. Deze ervaring gebruik je om teams aan te zetten belangrijke issues en incidenten op te lossen. Je helpt de teams met inhoudelijke analyses binnen het grotere geheel. Je vormt je mening, standpunten of visies op beschikbare data intern of extern waar nodig. Je adviseert en rapporteert aan de Data Quality Officer en Data Domain Owner voor Customer Data.Wat je gaat doenOntwikkelen en toezicht houden op de customer datastandaarden en –beleid en het adviseren en assisteren bij de implementatie van nieuw(e) of aangepast(e) beleid en proceduresOntwikkelen van modellen en instrumenten die de organisatie in staat stellen customer datakwaliteit te handhaven tegen optimale kosten op het gebied van compliance gestelde eisenHet organiseren van bewustzijn en verantwoordelijkheid bij het Data Owners, (Chain) data- stewards, data- experts en medewerkers binnen de organisatie mbt tot financiële, operationele, compliance en/of IT risico’s van Customer datakwaliteitMonitoren, signaleren en regie voeren op verbeteren van de Customer data risico’s en Customer datakwaliteit ter ondersteuning van besluitvormingHet signaleren en onderzoeken van risico’s en (complexe) incidenten, het analyseren en beoordelen van de risico's en helder rapporteren over de bevindingen, rekening houdend met alle stakeholders en hun belangenStakeholders en belanghebbende in staat stellen wet- en regelgeving, policies en standaarden in het kader van customer datakwaliteit na te kunnen leven. Toezicht houden op de uitvoering daarvanComplexe multidisciplinaire customer datakwaliteit projecten leiden volgens de gestelde randvoorwaardenSamenwerking initiëren tussen belanghebbende stakeholders.De customer data steward is een expert op customer data en werkt zelfstandig aan het monitoren, signaleren, analyseren, toezicht houden, verbeteren van de customer data risico’s en incidenten en houdt stakeholders op (senior) management niveau op de hoogteCustomer data expert rapporteert aan de Manager Customer Support teamWat je meebrengtNaast je inhoudelijke kennis zijn je soft skills bepalend voor het slagen in deze functie. Daarom ben je een proactieve en innovatieve teamspeler die organisatiesensitiviteit combineert met een scherp analytisch vermogen. Je hebt een helicopterview en neemt graag initiatief om verbeteringen door te voeren. Je staat open voor verandering en weet met jouw samenwerkingsvaardigheden anderen hierin mee te nemen. Met al deze vaardigheden weet je resultaten te boeken.Verder vinden we het belangrijk dat je in bezit bent van en beschikt over:Een relevante bedrijfskundige of financiële HBO/WO opleiding5-7 jaar ervaring in een vergelijkbare rol met risk- en datamanagementKennis van DAMA DMBOK, COSO en Solvency 2Wet- en regelgeving, policies & standards omtrent Financial Economic Crime in relatie tot (pensioen) verzekeringen is een preGoede communicatieve vaardigheden en het vermogen om effectief te communiceren met verschillende belanghebbenden op senior management niveau (stakeholdermanagement)Sterke analytische vaardigheden en aandacht voor detailWat wij jou biedenNN investeert in een inclusieve, inspirerende werkomgeving en in vaardigheden en competenties voor de toekomst. Daarbij passen die aansluiten bij wat er vandaag nodig is én die rekening houden met de toekomst. Zo bieden we onze medewerkers de mogelijkheid het beste uit zichzelf te halen. Wij bieden jou:Salaris tussen € 4.686 en € 6.694 afhankelijk van jouw kennis en ervaring (o.b.v. 36 uur)13de maand en vakantiegeld, maandelijks uitbetaald bij je salaris27 vakantiedagen bij een werkweek van 5 dagen en één DiversiteitsdagEen moderne pensioenregeling uitgevoerd door BeFrankVolop training- en opleidingsmogelijkhedenNS Business Card 2e klas, waarmee je onbeperkt kunt reizen, ook privé. Reis je liever met eigen vervoer? Declareer dan je kilometersThuiswerkvergoedingen voor internet en een goede werkplekBij NN werken we hybride. Deels vanuit huis en deels op kantoor. Teams ontmoeten elkaar digitaal, fysiek of hybride. We hebben onze kantoren zo ingericht dat er voor elk type werk een passende plek is. De officiële standplaats van deze functie is Rotterdam, maar je wordt indien nodig ook op andere NN locaties verwacht.Wat je meebrengtNaast je inhoudelijke kennis zijn je soft skills bepalend voor het slagen in deze functie. Daarom ben je een proactieve en innovatieve teamspeler die organisatiesensitiviteit combineert met een scherp analytisch vermogen. Je hebt een helicopterview en neemt graag initiatief om verbeteringen door te voeren. Je staat open voor verandering en weet met jouw samenwerkingsvaardigheden anderen hierin mee te nemen. Met al deze vaardigheden weet je resultaten te boeken.Verder vinden we het belangrijk dat je in bezit bent van en beschikt over:Een relevante bedrijfskundige of financiële HBO/WO opleiding5-7 jaar ervaring in een vergelijkbare rol met risk- en datamanagement en projectmanagementKennis van Risk Control Framework, wet- en regelgeving, policies & standards omtrent datakwaliteit in relatie tot (pensioen) verzekeringen, Financial Economic Crime, DAMA DMBOKGoede communicatieve vaardigheden en het vermogen om effectief te communiceren met verschillende belanghebbenden op senior management niveau (stakeholdermanagement)Sterke analytische vaardigheden en aandacht voor detailMet wie je werktHet Customer Support Team is een nieuw team dat is samengesteld vanuit diverse disciplines zoals workforcemanagement, kennismanagement, kwaliteit, klachten maar ook customer data. Customer Support bestaat uit Customer Support Leven, Customer Service Pensioen, Digital & Life Events Services en In- & Excasso.Heb je vragen?Bel of stel je vraag aan Joost Stroes (Senior TA Consultant) via joost.stroes1Twijfel jij of je wel 100% aan de criteria voldoet? Dan willen we je aanmoedigen om toch te solliciteren. Wij zijn benieuwd naar jouw unieke kwaliteiten!

NN Group