Senior domeinmedewerker beschermd wonen en maatschappelijk opvang

Gemeente Den Haag

  • Den Haag, Zuid-Holland
  • € 4.279 per maand
  • Vast
  • Voltijds
  • 1 maand geleden
Senior domeinmedewerker beschermd wonen en maatschappelijk opvang

Binnen de beleidsafdeling Stad en Bestuur van de dienst OCW werken wij aan actuele vraagstukken rond de thema’s onderwijs, jeugd, sport, cultuur, welzijn, zorg en volksgezondheid. Daarbij werk wij nauw samen met onze Haagse en landelijke partners.

Wat zoeken wij?

Voor de versterking van ons zorgbeleid zijn wij op zoek naar een stevige senior-collega met meerjarige kennis en ervaring op het gebied van beschermd wonen en aanpalende voorzieningen binnen de maatschappelijke opvang.

Wat ga je doen?

Je vervult een coördinerende rol bij de stappen die moeten worden gezet in de verdere decentralisatie van het beschermd wonen (voorzien in 2022) en de maatschappelijke opvang (voorzien in 2026) van de centrumgemeente Den Haag naar alle gemeenten in de regio. Je overlegt veelvuldig met collega’s uit de regiogemeenten, stimuleert de gezamenlijke beleidsvorming en draagt daaraan bij. Je werkt goed samen met de voor alle betrokken gemeenten werkende regionale projectleider. Je faciliteert de overleggen van de portefeuillehoudende directeuren en bestuurders en bereidt deze voor.

Binnen de gemeente draag je bij aan de verdere ontwikkeling en mogelijke herzieningen in de maatwerkarrangementen en daarvoor ingekochte zorg op het gebied van ‘begeleiding met wonen’. Je draagt bij aan de totstandkoming van de beweging ‘van beschermd wonen naar beschermd thuis’ en de versterking van de ambulante zorg en ondersteuning die daarbij hoort.

Je bent gesprekspartner voor de cliëntenorganisatie, collega beleidsmakers, directeuren en bestuurders. Je betrekt actief belanghebbenden in de omgeving (diensten binnen de gemeente, partners en de doelgroepen in de stad). Je zoekt actief naar verbinding en samenwerking met andere beleidsvelden en zorgt voor win-winsituaties. Je koppelt proces aan inhoud en resultaat, plant de stappen die nodig zijn om het doel te realiseren, reflecteert en stelt tussentijds bij.Op jouw terrein ben je het eerste aanspreekpunt voor de directeur die optreedt als portefeuillehouder binnen de gemeente Den Haag.

Wat vragen wij?

Je hebt een breed overzicht van wat er zowel landelijk als lokaal op je beleidsterrein speelt. Je volgt de ontwikkelingen binnen jouw beleidsveld op de voet en haalt kennis actief op. Je bet bereid je verder te ontwikkelen en je kwaliteiten bij verschillende vraagstukken en beleidsthema’s in te zetten. Je hebt passie voor de zorg en ondersteuning voor kwetsbare groepen en straalt dat uit. Je bent een goede onderhandelaar en weet daarin met tact te opereren. Je zet alles wat je in huis hebt in om het verschil te maken en resultaten te behalen: creativiteit, energie, vastbeslotenheid en slimheid. Je bent flexibel, vernieuwend, pragmatisch, hebt gevoel voor politieke verhoudingen en bent aantoonbaar bestuurlijk sensitief. Jouw communicatieve vaardigheden zijn uitstekend, mondeling en in tekst. Ook beschik je over:
  • academisch werk- en denkniveau;
  • minimaal 2 jaar werkervaring in en kunnen opereren in een complex bestuurlijk, ambtelijk en maatschappelijk krachtenveld;
  • aantoonbaar meerjarige ervaring met het beleidsterrein;
  • de instelling om zelfstandig je weg te zoeken in een dynamische omgeving waar veel wijzigingen plaats vinden.
Wat bieden wij?

Werken bij Stad en Bestuur betekent dat je kiest voor een afwisselende baan in een dynamische werkomgeving waarin ruimte is voor persoonlijke ontwikkeling en eigen initiatief. Hiernaast werk je samen met prettige en loyale collega’s waarbij kwaliteit en een goede sfeer belangrijk is. Ook kun je rekenen op:
  • een salaris van minimaal €4.279,- bruto per maand en maximaal €5.872,- bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek (schaal 12);
  • een arbeidsovereenkomst voor de duur van 12 maanden met eventueel een proeftijd. Bij goed functioneren is er mogelijkheid tot verlenging of een overeenkomst voor onbepaalde tijd;
  • een 36-urige werkweek, met ruimte om compensatieverlof op te bouwen.
  • een organisatie met boeiende en uitdagende opgaven waar je veel impact kunt maken.
Daarnaast hebben we voor jou een uitgebreid arbeidsvoorwaardenpakket, zoals:
  • diverse opleidings- en ontwikkelmogelijkheden;
  • opname in het ABP-pensioenfonds;
  • een maandelijkse bijdrage aan de ziektekostenverzekering;
  • een individueel Keuzebudget (IKB) ter waarde van 17,05% bovenop je salaris, dat je naar keuze kunt inzetten voor bijvoorbeeld extra verlof, salaris of lidmaatschap van de sportschool in het Stadhuis.
Solliciteren?

Spreekt het bovenstaande je aan maak dan je interesse op de onderstaande manier aan ons kenbaar.

Je schrijft geen sollicitatiebrief. Je stuurt ons je CV via de 'Solliciteer' button en je neemt je ons mee in jouw motivatie, bevlogenheid en ideeën voor de functie aan de hand van twee vragen: * Wat vind jij een belangrijke kwestie in de maatschappelijke ondersteuning voor kwetsbare groepen waar je graag iets aan wilt doen?
  • Hoe zou je dit in grote lijnen willen aanpakken?
Vertel ons dit in maximaal 500 woorden. We bekijken je bijdrage vooral op twee punten: kun je een vraagstuk op een goede manier analyseren en helder en bondig beschrijven en maak je duidelijk hoe jouw daadkracht de stad en haar bewoners verder kan helpen?

Als we je voorstel interessant vinden, nodigen we je uit voor een gesprek. In deze ronde dagen we je uit ons met een pitch (maximaal 10 min.) te overtuigen van jouw kwaliteiten en bijdrage. Deze pitch mag je doen op een manier die het beste bij jou past (presentatie, filmpje, mooi geschreven stuk…). Daarna gaan wij met elkaar in gesprek; bevragen wij jou en mag jij ons aan de tand voelen. Wat wil je van ons weten om zeker te weten of je bij ons wilt werken? Wanneer dit eerste gesprek wederzijds goed bevalt gaan wij in een tweede gesprek verder in op jouw kwaliteiten en de voor de functie belangrijke competenties.

Meer weten?

Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Roland Koel (tel. 06 5209 8353). Bij vragen over de procedure kun je contact opnemen met Yvonne Kleihorst (tel. 06 5000 9483).

Nationale Vacaturebank