Medewerker Omgevingsvergunningen - Gemeente Tilburg

YER

  • Tilburg, Noord-Brabant
  • Vast
  • Voltijds
  • 30 dagen geleden
Tilburg Hbo Detachering via YERRuimtelijke OrdeningOverheidMedewerker Omgevingsvergunningen - Gemeente TilburgTilburg Ruimtelijke Ordening Overheid Hbo Detachering via YERSolliciteer direct op deze vacatureSolliciteren kan al binnen 2 minuten
  • 1 dagen geleden geplaatst
  • Vacature nummer: V-20048218
SamenvattingTilburg Overheid Hbo Detachering via YER Geplaatst in:Ruimtelijke OrdeningOverheidOver deze vacatureGemeente Tilburg zoekt een Medewerker OmgevingsvergunningenDe functieVanaf 1 januari 2024 is de nieuwe Omgevingswet in werking getreden, een baanbrekende wet die alle wetten voor de leefomgeving vereenvoudigt, bundelt en moderniseert. Deze wet omvat de regels voor ruimte, wonen, infrastructuur, milieu, natuur en water, en raakt daarmee elk facet van de fysieke leefomgeving.De Medewerker Omgevingsvergunningen is de schakel tussen inwoners, bedrijven en de gemeente. Of het nu gaat om het kappen van een boom, het plaatsen van een dakkapel of het aanleggen van een nieuwe inrit - de medewerker omgevingsvergunningen is de expert die deze processen begeleidt en ondersteunt.In deze functie is de medewerker omgevingsvergunningen van invloed op het vormgeven van de fysieke omgeving en het waarborgen van een evenwichtige groei van de stad Tilburg.De Medewerker Omgevingsvergunningen bij de Gemeente Tilburg speelt een cruciale rol in het beoordelen en coördineren van meldingen en vergunningsaanvragen die een breed scala aan activiteiten omvatten, zoals bouwprojecten, slopen en asbest verwijderen, het kappen van bomen, Gebruik openbare ruimte, Verkeersontheffingen en het aanpassen van monumenten. De omgevingsvergunning, die verschillende toestemmingen bundelt, zoals een bouwvergunning of kapvergunning, vormt hierbij de sleutel tot een geïntegreerd vergunningsproces.De medewerker omgevingsvergunningen vervult een belangrijke rol in het verstrekken van informatie aan aanvragers (burgers, bedrijven en particuliere initiatiefnemers) en het coördineren van de communicatie tussen diverse belanghebbenden. Het waarborgen van een efficiënt verloop van het vergunningsproces staat centraal, en hierbij werkt de medewerker omgevingsvergunningen nauw samen met verschillende partijen, waaronder inwoners, bedrijven, overheidsinstanties, en collega's.In deze veelzijdige functie werkt de medewerker omgevingsvergunningen aan diverse projecten die de stedelijke ontwikkeling van Tilburg vormgeven.Taken:
  • Beoordelen van meldingen en omgevingsvergunningsaanvragen op volledigheid en inhoudelijke aspecten. Hierbij is de medewerker omgevingsvergunningen verantwoordelijk voor het gehele aanvraagproces, waarin hij/ zij de aanvragen zorgvuldig toetst aan de geldende wet- en regelgeving en de afwikkeling ervan verzorgt;
  • Fungeren als eerste aanspreekpunt voor aanvragers en betrokken partijen gedurende het aanvraagproces. In deze rol werkt de medewerker omgevingsvergunningen nauw samen met zowel interne als externe adviseurs;
  • Adviseren van aanvragers en belanghebbenden omtrent vergunnings- en meldingsprocedures en regelgeving. Periodiek is de medewerker omgevingsvergunningen beschikbaar voor telefoondienst;
  • Ondersteunen bij diverse casussen en projecten, zoals het behandelen van een Adviesverzoek Bestemmingsplan waarbij een ontheffing in strijd met het bestemmingsplan wordt aangevraagd;
  • Actief bijdragen aan kennisdeling over de Omgevingswet, en meewerken aan de ontwikkeling van uitvoeringsbeleid;
  • Beantwoorden van vragen van inwoners en bedrijven over zeer uiteenlopende onderdelen van de diverse vergunningen.
Over het bedrijfDe medewerker omgevingsvergunningen gaat werken bij de afdeling Dienstverlening, team Vergunningen. Dit team bestaat uit zo'n 60 enthousiaste collega's tussen de 19 en 64 jaar. Binnen het team zijn de volgende functies aanwezig: (Senior) Medewerkers Omgevingsvergunningen, Technisch Adviseurs, Medewerkers evenementen, Medewerkers bijzondere wetten, Juridisch medewerkers, Coördinatoren, Kwaliteitsmedewerker, Medewerkers ondersteuning en tenslotte Adviseurs. De medewerker omgevingsvergunningen werkt samen met de Senior Medewerker Omgevingswet aan projecten en casussen. Er is veel expertise en gezelligheid in huis. Kennisdeling staat hoog in het vaandel en er worden regelmatig activiteiten georganiseerd vanuit het team.Naast de collega's uit het team werkt de medewerker omgevingsvergunningen ook samen met verschillende collega's van de afdelingen Ruimte, Ruimtelijke Uitvoering, Veiligheid en Wijken en Economie en Arbeidsmarkt. Ook werkt de medewerker omgevingsvergunningen regelmatig samen met externe partners zoals de Veiligheidsregio, Omgevingsdienst en externe adviseurs (Bouwkundigen/ Architecten bureaus).Binnen deze functie heeft de medewerker omgevingsvergunningen de vrijheid om je tijd en dag in te delen, waarbij hij/ zij ongeveer 50% op kantoor (de moderne Stadswinkel) werkt en 50% vanuit huis.AanbodJe werkt samen met een team enthousiaste collega's binnen het ruimtelijk domein en mag daarbij rekenen op een goede balans tussen werk en privé. We belonen jouw inzet en prestaties bovendien met een aansprekend salaris en aantrekkelijke extra's. Onze arbeidsvoorwaarden op een rij:
  • Concurrerend vast salaris, afhankelijk van kennis en ervaring;
  • 25 vakantiedagen en 8,33% vakantietoeslag;
  • 7,55% 13e maand uitkering;
  • Reiskostenvergoeding of leaseauto;
  • Goede pensioenregeling;
  • Extra-urenregeling: uitbetaling in salaris of tijd voor tijd;
  • Bovenstaand geldt bij samenwerking op contract, ZZP is natuurlijk ook mogelijk;
  • Doorlopend uitdagende opdrachten in het ruimtelijk domein;
  • Intensieve en persoonlijke begeleiding;
  • Kans op deelname aan een persoonlijk coachingstraject;
  • Inspirerende masterclasses.
Jouw profielWat breng je mee?Effectief samenwerken vormt een kernaspect van de functie. Het vermogen om besluitvaardig op te treden bij het beoordelen van vergunningsaanvragen en het coördineren van communicatie tussen belanghebbenden is cruciaal. Voortgangscontrole zorgt ervoor dat het vergunningsproces soepel verloopt, terwijl klantgerichtheid bijdraagt aan een positieve interactie met inwoners en bedrijven. Resultaatgerichtheid is van belang om doelgericht en efficiënt te werken in deze dynamische omgeving.Jij brengt mee:
  • Een MBO+/HBO werk- en denkniveau, bijvoorbeeld door een afgeronde opleiding Bouwkunde, Planologie, Ruimtelijke Ordening of Rechten;
  • Relevante werkervaring óf affiniteit met bouwkundig toetsen, ruimtelijke procedures (ontheffingen) of het toetsen van bestemmingsplannen;
  • Kennis van de Omgevingswet en de Huisvestingswet;
  • Je bent 32-36 uur beschikbaar;
  • 2 A 3 JAAR WERKERVARING IN VERGELIJKBARE ROL / MEDIOR.

YER