Kwaliteitsmedewerker (Juridisch) | Samenleving | Jeugd/WMO (36 uur)
Gemeente Waterland
- Waterland, Noord-Holland
- Vast
- Voltijds
- Je bewaakt en borgt de kwaliteit van de uitvoering van de Jeugdwet en Wmo op het gebied van doelmatigheid en rechtmatigheid middels.
- Je schrijft werkinstructies en zorgt ervoor dat Suite optimaal is ingericht en wordt gebruikt.
- Je actualiseert werkprocessen, procedures en formats en zorgt voor borging.
- Je voert kwaliteitscontroles uit en levert een bijdrage aan (management)rapportages, audits en het dashboard in ontwikkeling.
- Je adviseert over kwaliteitsverbetering van het primaire werkproces, interne richtlijnen, systemen, werkinstructies en zorgt voor een toegankelijke informatievoorziening voor de consulenten (centrale plek richt je verder in).
- Je vertaalt indien nodig beleidsmaatregelen, (veranderende) wet- en regelgeving en jurisprudentie naar heldere en doelmatige werkprocessen voor de uitvoering;
- Je bewaakt dat de implementatie en uitvoering van het beleid goed wordt geborgd binnen het team Uitvoering.
- Je draagt bij aan het vergroten van kennis van onze consulenten. Je signaleert waar de behoefte ligt en maakt hierbij bijvoorbeeld een opleidingsplan of organiseert een actualiteiten dag.
- Je coacht, begeleidt en stuurt consulenten op inhoud, rechtmatigheid en integraliteit.
- Je handelt klachten en bezwaren af.
- Je bent aanspreekpunt/sparringpartner voor de beleids- en juridische vragen en indien nodig vertegenwoordig je de gemeente bij juridische procedures.
- Je denkt mee met (regionale) processen rondom inkoop en implementatie en draagt in samenwerking met beleid zorg voor het opstellen van (regionaal uniforme) verordeningen, beleidsregels en uitvoeringsregels.
- Minimaal een afgeronde (juridische) opleiding op Hbo-niveau.
- Enkele jaren ervaring met het werken binnen de gemeente.
- Aantoonbare actuele kennis op het gebied van de wet- en regelgeving Jeugd en/of kennis Wmo is een pré;
- In de ideale situatie heb je uitgebreide kennis van beide wetten. Zo niet, dan heb je de bereidheid om je de tweede wet eigen te maken;
- Je hebt affiniteit met administratieve processen en geautomatiseerde gegevensverwerking (bij voorkeur Suite van Centric);
- Je bekijkt zaken integraal en beschikt over analytisch vermogen, organisatietalent en goede communicatieve vaardigheden;
- Proactief meedenken over de inrichting van ons dashboard is een pré
- Je hebt een zakelijke, flexibele en klantgerichte houding.
- Je bent stressbestendig, werkt graag in teamverband maar kan ook goed zelfstandig werken.
- Je hebt een duidelijke visie op kwaliteit en bent proactief in de aanpak hiervan.
- Een dynamische en uitdagende baan in een organisatie in ontwikkeling. Je krijgt veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Je bent hiervoor 36 uur per week beschikbaar.
- Een jaarcontract met uitzicht op een vast dienstverband.
- De functie is ingedeeld in schaal 10, indicatief (maximaal € 5.313,- bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek). Voor een minder ervaren kandidaat is aanstelling in de aanloopschaal 9, indicatief mogelijk (maximaal € 4.811,- bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek).
- Een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% van je bruto maandsalaris.
- Mogelijkheid tot hybride werken (in afstemming met je leidinggevende).
- Een laptop en mobiele telefoon.
- Aantrekkelijke reiskosten- en thuiswerkvergoeding.
- Een heel goed pensioen voor later dat wordt geregeld door ABP.
- Aandacht voor vitaliteit, zoals een fietsregeling, vitaliteitsbudget en zaalvoetbal.
- Een actieve personeelsvereniging.
- Uitgebreide opleidings-, trainings- en coaching mogelijkheden om kennis up to date te houden en vaardigheden (verder) te ontwikkelen.