
Field Service Technician
- Nieuw-Amsterdam, Drenthe
- Vast
- Voltijds
- Work independently or in a team on installing (new) products, conduct repairs and maintenance of equipment.
- Makes decisions to determine action that is consistent with policies & general procedures.
- Assures all equipment, service tooling & spare parts are on location, ready to use and fit for function prior the start of each job. Ensures assembly will work and assists with the review of product running procedures.
- Ensure that field service reports are filled in with all required information.
- Provides “Project Support” for (new) projects which includes attending design reviews for equipment & tools, reviewing installation procedures, assisting with project Factory Acceptance Tests, and reviewing project training requirements for service personnel.
- Communicates on a high level with Company Representative regarding a.o. job procedures, spare parts requirements, critical dimension measurements, safety.
- Provides “Sales Support” by keeping the customer fully informed on all aspects of the job and handling customer complaints in a professional manner.
- Understands and follows all TechnipFMC and customer safety requirements.
- Proactively pursues safe work practices and participates in safety training.
- Reports to the Service (Project) Manager daily and informs the Service (Project) Manager in case business critical decisions must be made.
- Werken zelfstandig of in teamverband aan het installeren van (nieuwe) producten, het uitvoeren van reparaties en onderhoud van apparatuur.
- Neemt beslissingen om acties te bepalen die in overeenstemming zijn met het beleid en de algemene procedures.
- Zorgt ervoor dat alle apparatuur, servicegereedschappen en reserveonderdelen op locatie zijn, klaar voor gebruik en geschikt voor gebruik voorafgaand aan elke klus. Zorgt ervoor dat de assemblage werkt en helpt bij het beoordelen van de procedures voor het uitvoeren van producten.
- Zorgt ervoor dat veldservicerapporten worden ingevuld met alle vereiste informatie.
- Biedt "Project Support" voor (nieuwe) projecten, waaronder het bijwonen van ontwerpbeoordelingen voor apparatuur en gereedschappen, het beoordelen van installatieprocedures, het assisteren bij project Factory Acceptance Tests en het beoordelen van projecttrainingsvereisten voor servicepersoneel.
- Communiceert op hoog niveau met de vertegenwoordiger van het bedrijf over o.a. werkprocedures, vereisten voor reserveonderdelen, kritische maatvoeringen, veiligheid.
- Biedt "Sales Support" door de klant volledig op de hoogte te houden van alle aspecten van de klus en klachten van klanten op een professionele manier af te handelen.
- Begrijpt en volgt alle TechnipFMC- en klantveiligheidsvereisten.
- Streeft proactief naar veilige werkpraktijken en neemt deel aan veiligheidstrainingen.
- Have a technical education (MBO), or equivalent by experience.
- Know how to work with MS office (365).
- Have strong technical understanding and mechanical work experience.
- Can read and understand relevant procedures and perform work accordingly.
- Are stress resistant and a proactive problem solver with a systematic and innovative approach.
- Are responsible and reliable, with a focus on quality and HSE.
- Are an excellent communicator and listener.
- You communicate your ideas clear and concise, with quickly grasping the essence.
- You can handle difficult questions, are able to persuade, influence and facilitate problem resolutions.
- Have strong English and Dutch language skills, German language skills are sufficient.
- Are flexible in terms of working times/periods, locations/countries and willing and able to travel abroad for work and or training.
- Beschikken over een technische opleiding (MBO), of gelijkwaardig door ervaring.
- Weten hoe te werken met MS office (365).
- Hebben een sterk technisch inzicht en mechanische werkervaring.
- Kan relevante procedures lezen en begrijpen en dienovereenkomstig werkzaamheden uitvoeren.
- Zijn stressbestendig en een proactieve probleemoplosser met een systematische en innovatieve aanpak.
- Zijn verantwoordelijk en betrouwbaar, met een focus op kwaliteit en HSE.
- Zijn een uitstekende communicator en luisteraar.
- Je communiceert je ideeën helder en bondig en begrijpt snel de essentie.
- Je kunt omgaan met lastige vragen, bent in staat om te overtuigen, invloed uit te oefenen en probleemoplossingen te faciliteren.
- Beschikken over een sterke Engelse taalvaardigheid, Duitse taalvaardigheid is voldoende.
- Flexibel zijn qua werktijden/periodes, locaties/landen en bereid en in staat zijn om naar het buitenland te reizen voor werk en/of opleiding.