Juridisch Adviseur Privaatrecht

Gemeente Oldebroek

  • Oldebroek, Gelderland
  • € 4.349-6.193 per maand
  • Tijdelijk
  • Voltijds
  • 1 dag geleden
Juridisch adviseur Privaat- en BestuursrechtBen jij op zoek naar een baan waarin je echt het verschil kunt maken in (complexe) bestuurs- en privaatrechtelijke vraagstukken? Word jij enthousiast van vastgoedprojecten en gebiedsontwikkeling? En wil jij jouw juridische kennis, ervaring en talent inzetten om je collega's, het management en het bestuur te adviseren en ondersteunen? Dan is dit iets voor jou!Over de functieAls Juridisch adviseur Privaat- en bestuursrecht begeef je je op het grensvlak tussen overheid en privaatrecht. De focus ligt op dossiers met betrekking tot gebiedsontwikkeling en vastgoed. Maar ook andere privaatrechtelijke vraagstukken uit de organisatie komen voorbij. Je hebt kennis van bestuursrecht en daarbij ben je sparringpartner voor collega's, management en bestuur. In je advisering denk je in (juridische) mogelijkheden en oplossingen. Je zoekt hierbij de verbinding met andere vakgebieden, beleidsterreinen, bestuurlijke wensen en het belang van de organisatie. Je weet daarbij de juiste balans te vinden tussen rechtmatigheid en doelmatigheid, zonder de risico's uit het oog te verliezen.Wat ga je precies doen?
  • Je adviseert en ondersteunt op bestuurs- en privaatrechtelijke onderwerpen en fungeert als juridische vraagbaak.
  • Je levert een juridisch inhoudelijke bijdrage binnen projecten.
  • Je adviseert over en beoordeelt overeenkomsten, bijvoorbeeld koop- en realisatieovereenkomsten, anterieure overeenkomsten, huurovereenkomsten en intentieovereenkomsten. In sommige gevallen stel je zelf een overeenkomst op.
  • Je hebt een visie op juridische kwaliteitszorg op het eigen taakgebied en je ontwikkelt, implementeert en borgt deze (organisatie breed).
  • Je implementeert nieuwe wet- en regelgeving.
  • Je schakelt, wanneer nodig, met de huisadvocaat.
  • Daarnaast spring je waar nodig bij in voorkomende werkzaamheden binnen het cluster Juridische Zaken.
Wie ben jij?Je bent een betrokken en communicatief vaardige collega die zelf initiatief neemt en oplossingsgericht werkt. Uiteraard ben je scherp en nauwkeurig in je werk en kan je goed overzicht behouden. Verder:
  • Je hebt een afgeronde wo- of hbo-opleiding Nederlands Recht en uitstekende en actuele kennis van wet- en regelgeving op het gebied van privaat- en bestuursrecht binnen de overheid.
  • Je hebt bij voorkeur werkervaring op het gebied van vastgoed en gebiedsontwikkeling (binnen een gemeente).
  • Je bent stressbestendig, flexibel, pragmatisch en klantgericht.
Wat bieden wij?Een uitdagende en afwisselende functie binnen een enthousiast team in een organisatie met korte lijnen. Een omgeving waarin je kunt leren en ontwikkelen. Je krijgt een jaarcontract voor 16-20 uur per week, met uitzicht op een vaste arbeidsovereenkomst. Afhankelijk van je opleiding en ervaring is je salaris maximaal € 6.308 bruto per maand (schaal 11, op basis van 36 uur, salaristabel oktober 2025).Daarnaast heeft de gemeente Oldebroek goede aanvullende arbeidsvoorwaarden, zoals:
  • Individueel Keuzebudget: 17,05% van je salaris. Dit budget bestaat uit vakantiegeld, eindejaarsuitkering, levensloopbijdrage en voormalige verlofuren. Het budget kun je naar eigen wens inzetten.
  • Aanvullende regeling voor 13 weken (deels) betaald ouderschapsverlof.
  • Flexibele werktijden en de mogelijkheid om thuis te werken.
  • Ruime mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen, denk aan het volgen van trainingen, cursussen of loopbaantrajecten.
  • Mogelijkheid om gebruik te maken van collectieve verzekeringen.
  • Een actieve personeelsvereniging met regelmatig leuke uitstapjes.
Benieuwd naar alle voorwaarden? Kijk dan op de website .Het teamJe komt te werken in het cluster Juridische Zaken, bestaande uit drie juridisch adviseurs, een Woo-coördinator, de secretaris van de commissie bezwaarschriften en een secretarieel medewerker commissie bezwaarschriften. De collega's binnen het cluster zijn deskundig en goed op elkaar ingespeeld.Het cluster Juridische Zaken is onderdeel van team Bedrijfsvoering dat verder bestaat uit de clusters Communicatie, Financiën en P&O. We werken met elkaar aan dienstverlening die vraag gestuurd en klantgericht is, professioneel, verbindend en efficiënt ingericht. We hebben oog voor de belangen van inwoners en medewerkers en handelen in lijn met 'Oldebroek voor Mekaar' en excellente dienstverlening.Meer wetenHeb je na het lezen van de vacature nog vragen? Neem dan contact op met Pauline Tanahatoe (Manager Bedrijfsvoering) of Susanne Dekker (Juridisch Adviseur), via het algemene nummer (0525) 638 200. Voor vragen over de procedure kan je contact opnemen met Femke Beltman, Recruiter van de Gemeente Oldebroek via 06-30309197.Laat je verrassen door de gemeente OldebroekDe gemeente Oldebroek is volop in ontwikkeling. Rust, ruimte, natuur en de centrale ligging maken het hier verrassend fijn wonen, werken en verblijven. We ontwikkelen als regio, gemeente, maar ook als organisatie. Als onderdeel van Regio Zwolle zijn we één van de sterkst groeiende economische regio's. We hebben mooie ambities en staan voor grote opgaven. Genoeg verrassende programma's en projecten waar jij als nieuwe collega een belangrijke bijdrage aan kunt leveren. Met 24.000 inwoners en ruim 200 medewerkers is gemeente Oldebroek een relatief kleine gemeenschap. Dat maakt dat we heel betrokken zijn. We kennen elkaar persoonlijk. Als inwoners, ondernemers en collega's. We werken samen, écht samen. Hier zijn de lijntjes kort, zijn we nuchter, informeel en open. Meer informatie over de gemeente Oldebroek vind je op of vind ons op onze socials.SolliciterenWil jij graag ons team versterken? Laat dan je sollicitatie achter! Op 8 oktober sluit deze vacature en de gesprekken zijn op 14 oktober in de ochtend.

Gemeentebanen