Beleidsmedewerker verkeer

Gemeente Putten

  • Putten, Gelderland
  • € 3.674-5.419 per maand
  • Vast
  • Voltijds
  • 16 dagen geleden
Gemeente Putten zoekt voor de afdeling Ruimte eenBeleidsmedewerker verkeer
voor 36 uur per weekBen jij iemand die graag meedenkt over slimme oplossingen voor verkeer en vervoer? Vind je het leuk om beleid te vertalen naar de praktijk en samen met collega's, inwoners en regionale partners te werken aan een veilig en bereikbaar Putten? Dan is dit je kans en zijn wij op zoek naar jou!Wat ga je doen?
  • Je geeft deskundig advies over verkeer en vervoer en denkt mee over beleid dat onze gemeente in beweging houdt.
  • Je schrijft overtuigende (beleids-)voorstellen en adviezen over thema's als verkeersstromen, parkeren, verkeersveiligheid en nieuwe verkeersvoorzieningen.
  • Je draagt actief bij aan de ontwikkeling van circulatieplannen, gebiedsvisies, woningbouwprojecten en de herinrichting van de openbare ruimte.
  • Je stelt verkeersbesluiten op en je treedt op als vertegenwoordiger van het college bij bezwaarprocedures.
  • Je adviseert de wethouder verkeer en het college op het gebied van verkeer en vervoer én ondersteunt hen tijdens overleggen, commissieavonden en raadsvergaderingen.
  • Je zoekt actief de samenwerking op met regionale collega's en levert een waardevolle bijdrage aan gezamenlijke projecten en initiatieven.
  • Je bent hét aanspreekpunt voor inwoners als het gaat om verkeer: je beoordeelt meldingen en verzoeken en schakelt waar nodig met de buitendienst of handhaving om oplossingen te realiseren.
  • Je behandelt aanvragen voor vergunningen en ontheffingen, zoals voor de blauwe zone of bijzonder transport. En je zorgt voor een vlotte afhandeling.
Waar kom je te werken?
De afdeling Ruimte bestaat uit circa 60 medewerkers en wordt gevormd door vier teams: Beleid & advies, Juridische zaken & Vergunningen, Beheer & Onderhoud en Buitendienst. Jij komt te werken binnen het team Beheer & Onderhoud. Dit is een team van circa 17FTE en bestaat uit assistent beheerders, beheerders, projectleiders en ondersteuners voor alle onderdelen van onze openbare ruimte. We werken steeds meer projectmatig, met ruimte voor informele momenten en samenwerking met andere teams zoals Financiën, Communicatie, Inkoop, Duurzaamheid en Beleid & Advies ruimte.Wat bieden wij jou?
  • Een uitdagend en afwisselend takenpakket.
  • Een tijdelijke aanstelling voor een jaar, met uitzicht op een vast dienstverband.
  • De functie is gewaardeerd in salarisschaal 10 (cao Gemeenten) en het salaris bedraagt minimaal €3.674,- en maximaal €5.419,- bruto per maand bij een 36-urige werkweek. De inschaling vindt in eerste instantie plaats in de aanloopschaal, tenzij je aantoonbaar al op het gewenste niveau functioneert.
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden: opname in het ABP-pensioenfonds en een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% van je brutosalaris waarin je keuzes kunt maken die passen bij jouw persoonlijke wensen en doelen.
  • Mogelijkheden om aan de slag te gaan met jouw persoonlijke en professionele ontwikkeling.
  • Goede thuiswerkfaciliteiten zoals een laptop, telefoon, etc.
Wat vragen we?
  • Je beschikt over een afgeronde HBO opleiding;
  • Je hebt kennis van de relevante wet- en regelgeving rond verkeers- en vervoerszaken;
  • Je hebt ervaring met het plannen van verkeersvoorzieningen en hebt inzicht in lokale en regionale verkeersstromen;
  • Je hebt kennis van en ervaring met bestuurlijke processen binnen een gemeentelijke organisatie;
  • Je bent vaardig in het overleggen met belangengroepen en externe partijen;
  • Je bent vaardig in het schrijven van (beleids-)voorstellen en adviezen;
  • Je bent zelfstandigheid en gerichtheid op samenwerking;
  • Je beschikt over flexibiliteit en integraal denken;
  • Je bent resultaatgerichtheid en houdt van netwerken;
Wie zijn wij?
Putten is een groen, gastvrij en ondernemend dorp op de Veluwe met bijna 25.000 inwoners. De ruim 200 medewerkers zetten zich in om het beleid van het gemeentebestuur uit te voeren en om op een klantgerichte wijze de inwoners van Putten te informeren en te begeleiden bij verzoeken.De gemeente Putten heeft als missie “Partners in Putten”. Daarmee geven we aan dat we samenwerking belangrijk vinden: samenwerking met inwoners, instanties, verenigingen, instellingen, bedrijven en andere overheden. Dat vraagt om een actieve houding van ons en een insteek op basis van gelijkwaardigheid. Onze kernwaarden zijn: Gastvrijheid, Moed, Ontvankelijkheid en Plezier.Ben je enthousiast?
Heb je belangstelling voor deze functie? Reageer dan zo snel mogelijk via . Zodra we een goede match hebben gevonden, sluiten we de vacature.Ons sollicitatieproces bestaat uit een 1ste en een 2e gesprek (eventueel) en uiteindelijk een arbeidsvoorwaardengesprek.Neem contact op
Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Jolande Blok telefoonnummer 0341-359611.De generieke functienaam die wij voor deze functie hanteren is Vakspecialist.Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.

Gemeentebanen